A ralikrossz-világbajnok is indul a Svéd Ralin

Johan Kristofferssonnak nincsenek nagy céljai, de az R5-ös Skoda Fabiával leírni sem szabad a WRC2-es mezőnyben. Úgy fest, hogy nagy divat lesz idén a különböző versenysorozatok közötti átjárás: most Johan Kristoffersson, a ralikrossz-világbajnokság (WRX) 2017-es bajnoka jelentette be, hogy indul a rali-világbajnokság soron következő futamán, a Svéd Ralin. Kristoffersson 2016-ban indult már hazája WRC-fordulóján, de akkor egy, a győzelemre esélytelen autóval vágott neki a viadalnak, most viszont az R5-ös Skoda Fabiával felveheti a harcot a kőkemény WRC2-es kategóriában. A pilótának nagy céljai viszont nincsenek: elmondása szerint azért indul, hogy ezzel…

Bővebben

Petter Solberg is tesztelte az R5-ös Volkswagent

Újra raliautóba ült a 2003-as világbajnok. A WRC 2003-as világbajnoka 2012 végén távozott a sorozatból és azóta már sikeres ralikrossz-pályafutást produkált, két bajnoki címet nyert a WRX-ben – most azonban a Volkswagen új R5-ös autójának tesztelésébe segített be. “Fantasztikus volt újra raliautóban ülni és segíteni a Volkswagen családnak. Élvezetes nap volt, a csapat nagyszerű munkát végzett, az autót pedig nagyon jó volt vezetni. Ki se akartam szállni a nap végén” – nyilatkozta a norvég versenyző. Solberg háromszáz kilométert tett meg a Polóval, ami azért elég eltérő szám attól, amennyit a…

Bővebben

WRC: Ogier győzelmével indult a szezon

Tanak rögtön egy ezüstéremmel mutatkozott be a Toyotánál, Latvala lett a harmadik, Meeke és Neuville pedig a negyedik-ötödik helyre zárkózott fel. Ugyan szombat este még úgy tűnt, hogy van esélye a győzelemre Ott Tanaknak a Monte-Carlo Ralin, a Toyota észt pilótája azonban már a vasárnapi első szakaszon nyilvánvalóvá tette, hogy egy biztos második hely többet ér számára, mint az extra kockázat az esetleges győzelemért. Sebastien Ogier sikere így nem forgott veszélyben, a világbajnoki címvédő az első gyorsaságitól kezdve az élen állt és végül ő indította győzelemmel a 2018-as évet. Tanak…

Bővebben

Ogier négy szakaszra az újabb Monte-győzelemtől

Tanak mindent megtesz, de még mindig van fél perc hátránya – Lappi hibázott, így Latvala a harmadik, Meeke tartja magát az első ötben, de Evans és Neuville is száguld felfelé. A csütörtöki és pénteki drámai események után a szombati első gyorsasági is a túlélésről szólt a Monte-Carlo Ralin és ez bizony nem mindenkinek sikerült: Dani Sordo a harmadik helyről adta fel a futamot, miután lecsúszott a pályáról. Pedig ez tisztán csak a szerencsén múlt, ugyanis gyakorlatilag minden WRC-s pilóta megpördült, kicsúszott, elakadt, vagy egyéb kalandba keveredett, csak volt, akit visszatettek…

Bővebben

Monte-Carlo Rali: Tanak Ogier nyakán, Mikkelsen kiesett

Ogier is a nézők segítségével folytathatta a küzdelmet, de még így is vezet, igaz, Ott Tanak nagyon megközelítette a világbajnokot a Monte-Carlo Rali második napján.  A csütörtök esti két gyorsasági rögtön megadta az alaphangot a rali-világbajnokság idei első futamának, hiszen az egyik nagy esélyes, Thierry Neuville bő négy perc hátrányt szedett össze, lemaradt Kris Meeke és Elfyn Evans is, de több másik versenyző is kalandba került. Péntek reggel aztán folytatódott a harc, méghozzá rögtön egy újabb drámai eseménnyel: Andreas Mikkelsennek technikai gondja akadt az első szakasz utáni etapon és nem tudták…

Bővebben

Neuville komoly hátrányban, Ogier az élen a Montén

Mindössze két szakaszt kellett várni arra, hogy alaposan felforgassa az élet a WRC mezőnyét: rengeteg hiba, kicsúszás, hóban elakadás tarkította a nyitó napot. Csütörtök este két gyorsaságival megkezdődött a 2018-as WRC-szezon első futama, a Monte-Carlo Rali és a két éjszakai szakasz rögtön szedett is áldozatokat. A jégen többen is hibáztak, a legrosszabbul pedig Thierry Neuville járt, aki lecsúszott az útról és négy percet veszített, miután beragadt a hóba – saját bevallása szerint csak kevés néző volt azon a helyen, ezért telt ennyi időbe, mire visszatették az útra. Hasonlóan járt, de…

Bővebben

Monte: A pályafelíráson sérült meg Bouffier navigátora

A shakedownt ki is kellett hagynia, kérdéses, hogy be tud-e ülni a francia pilóta mellé a WRC szezonnyitóján. Szerda este a hivatalos bemelegítéssel, a shakedownnal megkezdődött a WRC szezonnyitója, a Monte-Carlo Rali, de az M-Sport harmadik számú versenyzője, Bryan Bouffier ezt egy tartalék navigátorral tudta csak teljesíteni. A francia pilóta ugyanis még a pályafelírás (ahol utcai autóval, a szabály szerint utcai tempóban közlekednek…) közben hibázott és összetörte autóját, melynek következtében navigátora, Jerome Degout nyaksérülést szenvedett – emiatt szerdán nem tudott autóba ülni, a csapat közleménye szerint pedig az orvosi stáb…

Bővebben

Ifjabb Carlos Sainz is autóba ül Monte-Carlóban

A kétszeres világbajnok, most már kétszeres Dakar-győztes Carlos Sainz fia, az F1-es pilóta Carlos Sainz Jr. is pályára gördül a WRC szezonnyitóján. Hétvégén kezdetét veszi a rali-világbajnokság szezonja a január végi monte-carlói évadnyitóval, melyen a Formula-1-ben szereplő Carlos Sainz is részt vesz. Sainz, aki tapasztalatlan ebben a szakágban – annak ellenére, hogy apja kétszeres ralivilágbajnok–, nem versenyezni fog, hanem VIP-autóval teljesít egy szakaszt, közölte hétfőn a Renault. A 23 éves spanyol a vasárnapi 17. gyorsaságit vezeti le a mezőny előtt egy Renault Megane R.S. volánja mögött előfutóként – ez a…

Bővebben

Megvan a Svéd Rali nevezési listája

A héten megkezdődik a WRC 2018-as szezonja Monte-Carlóban, de már a második futam nevezési listája is ismert – van változás a Montéhez képest. Mégpedig az, hogy a 3-as számú Ford Fiestát nem Bryan Bouffier, hanem a fiatal Teemu Suninen vezeti majd – a finn pilóta tavaly teljesítette első WRC-s versenyét és továbbra is az M-Sport kötelékébe tartozik, így a neki fekvő havas pályán megkapja a lehetőséget. Szintén változtat a Hyundai, ahol Dani Sordo helyett Hayden Paddon ülhet be a harmadik számú i20 WRC-be és ahogy arról már beszámoltunk, ezen a…

Bővebben

Paddon nem csak a vb-n indul 2018-ban

A Hyundai gyári versenyzője csak hét futamon mehet a WRC idei szezonjában, de lehetőséget kap arra, hogy az R5-ös autóval is rajthoz állhasson máshol. Andreas Mikkelsen érkezésével kiszorult a Hyundai gyári csapatából a 2016-ban remeklő, 2017-ben viszont sokszor csak szenvedő Hayden Paddon, bár a csapat így is ad neki hét futamot 2018-ban – Mikkelsen és Thierry Neuville mögött a harmadik i20 WRC-n fog osztozni Dani Sordóval. Ezen felül viszont a gyártó R5-ös autójával is indulhat hazája, Új-Zéland néhány versenyén. “Nem fogok úgy tenni, mintha nem akarnék teljes szezont futni, persze…

Bővebben