Kilencéves szurkolójával edzett Vogel Adri

forrás: Roger Racing Team fotó: Sári Péter és Csatlós Norbi Kilencéves szurkolójának szerzett felejthetetlen élményt Vogel Adri. A Roger Racing Team versenyzője múlt hétvégén a Tereprally Iskola és edzés a BIOEXTRÁVAL rendezvényen készült a szezonra. Emi hároméves kora óta követi Adri pályafutását, akkor találkoztak először. “El se engedett, órákon át ült az ölemben, már akkor tudta, hogy autóversenyző szeretne lenni. Pici kora óta motorozik, apukája biztosít neki mindent, amivel gyakorolni tud” – emlékezett vissza az első találkozásra Vogel Adri. Az újabb közös élménynek múlt hétvégén a pápoci tereprali suli volt…

Bővebben

Vogel Adri tanulással kezdte újra a szezont

szerző: Kőváry Anett Két hónap kényszerpihenő és szimulátorversenyek után végre újra versenyautóba ülhetett Vogel Adri, ezúttal azonban versenyzés helyett a tanulás volt a cél. A május harmadik hétvégéjén megrendezett Tereprally Iskola és edzés a Bioextrával elnevezésű eseményen a terepralival ismerkedett a Roger Racing versenyzője, egy Can-Am kormánya mögött. “A koronavírus járvány miatt az idei versenyszezon teljesen felborult, így szertenék minden alkalmat megragadni, amikor autóba ülhetek. A Pápocra szervezett eseményen egy kilenc kilométeres pályán próbálhattam ki a terepralit, hatalmas élmény volt. Ha minden jól megy, ebben az évben a rali-Eb-n állhatok…

Bővebben

Elmarad a 2020-as HunGarian Baja

Idén már tizenhetedik alkalommal rajtolt volna el a magyar tereprali legnépesebb, legizgalmasabb és leglátványosabb versenye, a HunGarian Baja. A kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt a viadal szervezői úgy döntöttek, hogy 2020-ban nem rendezik meg hazánk egyetlen Világkupa-versenyét. A Nemzetközi Tereprali versenynaptárába idén már tizenhetedik alkalommal került be a HunGarian Baja, amely tavaly újabb csatát nyert meg a Nemzetközi Autósport Szövetségnél. Az FIA megfigyelője, Jordi Vidal Parro nemcsak az új helyszínt, Várpalotát, hanem a rendezőgárda szakmai hozzáértését, a pályák kijelölését, a teljes Világkupa-futam megrendezését a lehető…

Bővebben

Elmarad a 2020-as Riverside Baja!

Szerző: B. Molnár László Idén már hatodszor rajtolt volna el a Nyílt Magyar Tereprali Bajnokság egyik legizgalmasabb és leglátványosabb versenye, a Riverside Baja. Ám a kialakult egészségügyi helyzet miatt a viadal szervezői úgy döntöttek, noha mindent előkészítettek a versennyel kapcsolatban, 2020-ban nem rendezik meg a Riverside Baját. A tereprali versenynaptárába 2014-ben került be először a Riverside Baja, és a debütálás azonnal történelmire sikeredett, hiszen a rendkívül heves, már-már trópusi esőzések miatt törölni kellett a beledi központú verseny utolsó szakaszt. Öt évvel ezelőtt ezzel a viadallal mutatkozott be Ausztriában a szakág,…

Bővebben

Szalay: Elveszítettük az összes támogatónkat

Szerző: Opel Dakar Team Folyamatosan mondják le vagy halasztják a versenyeket az autósportban – az elmúlt hetekben ez már-már megszokottá vált. Szalay Balázs szerint azonban nem ez a legnagyobb baj… 2008-ban már átéltünk valami hasonlót, a gazdasági válság az összes sportág közül talán az autósportot érintette a leginkább – az autóipar válsága miatt. Most azonban még súlyosabb a helyzet. „A 2008-as válság semmi volt ehhez képest, hiszen az autógyárak leállították a termelést, az alkatrész-beszállítók nem szállítanak, az autógyárak pedig sorra mondják fel a szerződéseket, hiszen a marketingbüdzsé csökken ilyenkor leghamarabb.…

Bővebben

A tavalyi győztes szerint nem voltak fairek az idei Dakar szabályai

Nasser Al-Attiyah szerint azzal, hogy ő egy 4×4-es Toyotával vett részt az idei Dakaron, a szabályok miatt eleve hátrányban volt a Buggykkal szemben, és a következő versenyig változásokat vár ezzel kapcsolatban. Nasser Al-Attiyah 2019-ben nyerni tudott a Dakaron, és idén is második lett. Azonban hiába tűnik minimálisnak az a hat perc hátrány, amennyivel lemaradt az újabb győzelemről, ő maga rettenetesen frusztrált emiatt. Szerinte a szabályok miatt eleve hátrányból indult azokkal a vetélytársaival szemben, akik alatt kétkerékhajtású autó volt. A különbséget a kétkerékhajtású autókba szerelhető nagyobb turbószűkítő jelentette, amely nekik 38…

Bővebben

Átvette a győzelmi trófeát Dakarban a Qualisport Racing

Nincs felemelőbb pillanat annál, mint győztesként átgurulni a célkapun Dakarban, a Rózsaszín tó partján! A Qualisport Racing kamionos egységének újfent megadatott: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a 2020-as Africa Eco Race kamionos kategóriájának győzteseként vasárnap élhette át a semmi máshoz nem fogható érzést. A diadal ténye már az előző napon, a 11. szelektív szakasz céljában eldőlt: a zárónapon már csak egy demonstrációs száguldás, valamint a nagyszabású díjkiosztó ceremónia várt a viadal mezőnyére a szenegáli főváros közelében. Kovácsék jókedvűen teljesítették a 23 kilométeres penzumot az…

Bővebben

Másodszor is Africa Eco Race-győztes a Kovács, Czeglédi, Ács trió

Bebiztosította a 14 induló egységgel elrajtolt kamionos kategória megnyerését a 2020-as Africa Eco Race-en a Qualisport Racing triója. A Scania Qualisport Torpedóval versenyző magyar alakulat 2010 után másodszor szerezte meg a kamionos elsőséget a leghosszabb afrikai tereprali-viadalon, ahol ezúttal az előkelő 2. helyen zárják az autós-kamionos összevont értékelést is. Hagyomány az Africa Eco Race-en, hogy az utolsó mauritániai szelektív szakasszal zárul a megmérettetés érdemi része, a szenegáli óceánparti száguldás a kezdetektől fogva csak showelem. Ennek fényében az Idini és St. Louis közötti 187 kilométeres penzum az utolsó kihívás volt a…

Bővebben

Az égiek segítették a Qualisport Racinget

szerző: Qualisport Racing „Mese nincs, velük volt a Jóisten!” A Qualisport Racing kamionos legénysége ezzel a felkiáltással nyugtázta a 2020-as Africa Eco Race 10. szelektív szakaszát, amelyet Tidjikja és Idini között bonyolítottak Mauritániában. A Kovács, Czeglédi, Ács triónak jó oka volt arra, hogy hálát adjanak az égieknek… Hogy miért? Az egészen mostanáig hibátlanul muzsikáló Scania Qualisport Torpedón gondok adódtak a turbónyomással, amely miatt a sárga monstrum veszített az erejéből a viadal leghosszabb, 499 kilométeresre tervezett szakaszán. A menet akár végzetes is lehetett volna a magyar egység számára, csakhogy az eredeti…

Bővebben

Sainz harmadszor, Brabec először nyert Dakart

Egy rövid szakasszal ért véget a 12 napos, első alkalommal Szaúd-Arábiában zajló Dakar Rali. A résztvevők 166 kilométer szelektívet teljesítettek Haradh és Qiddiya között – az eredeti, 244 kilométeres pályát olajvezeték építése miatt módosították. A kis táv a különböző kategóriák éllovasainak kedvezett, hiszen a különbség sehol sem volt 10 perc alatti: baleset és navigációs problémák elkerülésével kényelmes előnynek számított. A napi program része volt a hivatalos cél előtti 20 kilométeres Qiddiya Nagydíj, amelynek eredménye nem számított bele az értékelésbe, győztese azonban különdíjat kapott, és mindenkinek teljesítenie kellett, hogy szerepeljen a…

Bővebben