Salgóval indul, Nyíregyházán zárul a 2021-es Rali1-es szezon

Az RSB közzétette a 2021-es naptár-tervezetet, íme a Rali1-es idény állomásai: Március 27-28. Salgó Rali Április 16-18. Miskolc-Kassa Rali Május 28-30. Ózd-Eger Rali Június 24-27. Mecsek Rali Július 17-18. Székesfehérvár-Veszprém Rali Augusztus ?. Vértes Rali Október 22-24. Nyíregyháza Rali Plusz decemberben a Mikulás Ralit hivatalosan tartalékként jelölték meg a Rali1-es bajnokság számára, ha valamelyik futamot nem sikerül megrendezni.

Bővebben

Új év, új technika – Škoda Fabia R5 teszttel kezdte a szezont Vogel Adri

Szöveg forrása: Roger Racing Team Képek: Sári Péter A rali-Eb-t az ERC3-as kategória összetett 7. helyén záró magyar versenyző a Dani Fischer Team Škoda Fabia R5-ösét tesztelte Kiskunlacházán. Alig másfél hónappal a FIA ERC Kanári-szigeteki szezonzárója után január elején máris versenyautóba ült Vogel Adri. A Dani Fischer Team Škoda Fabia R5-ösét tesztelte Kiskunlacházán, azt azonban egyelőre nem árulta el, hogy az új technika lesz-e a társa az idei versenyszezonban. “Nehéz szavakba önteni, hogy pontosan mit is érzek. Fantasztikus az autó, jó a mozgása a pályán. Egyértelműen érzem, hogy az R2-es…

Bővebben

A turbós 208-asokkal folytatódik a Peugeot Kupa

Harmadik szezonját élte meg 2020-ban a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozat. Az idei évben, a nehéz, bizonytalan helyzet ellenére is szép számban jelentkeztek indulók a sorozatba. Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője beszélt arról, hogy mi változik jövőre. Talán előzetesen elmondhatjuk: a versenyautón kívül semmi! Az idén debütált, részben a TRT műhelyében készült Peugeot 208 Rally4 autók nem csak egymás között vívhatnak hatalmas csatákat jövőre, hanem a 2WD kategóriában is esélyesként szerepelhet az, aki ilyen autó mellett dönt. Komoly, az utolsó futamig tartó küzdelemben dőlt el a Peugeot…

Bővebben

Mégsem lesz Szilveszter Rali – hivatalos

Mégsem rendezik meg az idei hazai autósport-szezon utolsó megmérettetését, a hagyományos Szilveszter Ralit. A Hungaroringen kialakított pályákra tervezett futam már évek óta megszokott “bulifutam” a versenynaptár végén, 2020-ban azonban nem kerülhet rá sor. “Szilveszter Rallye törölve! Nehéz döntést hozott meg a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a Hungaroring Sport Zrt. és a versenyrendező Gáz2000 Kft. Áttekintve a jelenleg fennálló járványügyi helyzetet, valamint az előre nem látható országos intézkedéseket az érintett szervezetek úgy határoztak, hogy az idén lemondanak a Szilveszter Rallye megrendezéséről. A felek ugyanakkor továbbra is elkötelezettek a hagyományos évzáró verseny…

Bővebben

Foghíjas év: A nagy tervek helyett vészforgatókönyv

Két pilóta mellett három raliautóban navigált idén Holló Barnabás, de a koronavírus az ő terveinek jelentős részét is elsöpörte ebben a szezonban. Sok terve van a jövőre nézve, de nagy a bizonytalanság. Nagy várakozással vágott neki az idei évnek a rutinos navigátor, Holló Barnabás: számtalan külföldi verseny volt tervben néhány nemzeti futammal együtt. „Pontosan megterveztük ezt a srácokkal, átbeszéltük, hogy a külföldi versenyeken Szikszai Bécivel, a Citroen C2-vel és az E36 M3-mal, a hazai versenyeken pedig László Pistivel és az Evo IX-cel indulok” – mesélte. „Sajnos a kovásznai verseny után…

Bővebben

Vincze Ferenc: A ralitól kicsit most elment a kedvem

Nyertek futamot, vezették a bajnokságot, ám a nyíregyházi turbóhiba, majd egy meghibásodó szenzor elvette az esélyt Vincze Ferenctől és Bacigál Igortól a címvédésére. A pilóta szerint peches évük volt és nem tud igazán elégedett lenni a bronzéremmel. Címvédőként, ezúttal is Bacigál Igorral, de a Dani Fischer Teammel és egy Skoda Fabia R5 Evóval vágott neki a 2020-as szezonnak Vincze Ferenc. Az előző év bajnokát azonban idén nem fogadta kegyeibe a szerencse: alig volt tiszta futama, technikai hibák sora sújtotta a párost. „Meglehetősen nehéz évünk volt, a legtöbb versenyen volt valamilyen…

Bővebben

Mindenkinél gyorsabban: Bugatti Bolide

Nem nagyon volt rá szükség, így a Bugatti eddig nem igazán próbálta kihegyezni a sportkocsijait. Ugyanakkor sejthető volt, hogy még a Chiron Super Sport 1600 lóerős motorjában is van tartalék: végül is 8 literes, turbós W16-osról van szó. Így született meg a világ legújabb hiperautója. A Bugatti technikájára rendes pályaautót építettek, minden eddiginél erősebb motorral és a csontvázig egyszerűsített műszaki tartalommal. Minden eszközzel igyekeztek csökkenteni a gép tömegét: titáncsavarokkal, titánból 3D nyomtatással előállított egyedi alkatrészekkel, és persze rengeteg szénszálas kompozittal. A végeredmény 1850 lóerő 1240 kilogrammra, ami versenyautókra jellemző 0,67…

Bővebben

Aranyév: Német Gábor és Adorján Szabolcs lett a Peugeot Kupa idei bajnoka

Nem tudták, hogy mire számíthatnak, nem tudták, hogy hogyan tudnak teljesíteni egy teljes szezont ebben a kategóriában. Aztán jöttek, láttak és győztek – domináns teljesítménnyel lettek bajnok. Német Gábor eddig szinte soha nem tudott teljes évet, teljes programot futni, tavaly összesen egy versenyen vett részt – 2020-ra viszont úgy érezték csapatával, a Német Motorsporttal együtt, hogy ideje belevágni egy komolyabb projektbe. A pilóta Adorján Szabolccsal az oldalán a Peugeot Kupában állt rajthoz – a koronavírus idején úgy érezte, hogy a rali hiányzik neki és ez tűnt elérhető szériának. „A háttér…

Bővebben