Neuville kezében a Török Rali, Tanak kiesett

Péntek délután két gyorsaságival megkezdődött a rali-világbajnokság török futama, szombaton pedig további hat szakasszal folytatódott a program. A pénteket élen záró, január óta versenyző Sebastien Loeb rögtön elvesztette az első helyét, azt Sebastien Ogier vette át tőle, aki megnyerte a kőkemény első gyorsaságit – a sziklákkal, technikás részekkel tarkított, bő húsz perces pályán a Toyota franciája volt a leggyorsabb. Innentől kétemberes harcot láthattunk az első helyért Ogier, illetve Thierry Neuville között, a Hyundai belga pilótája a kör végén futott egy első időt, így alig 1,6 másodperc volt köztük a nap…

Bővebben

WRC: Loeb vezet a Török Rali első napja után

Két gyorsaságit rendeztek a Török Rali pénteki napján, amelyek közül az első a Hyundaioknak, míg a második inkább a Toyotáknak feküdt. Ami viszont a másodikon erősen jelentkezett, az a megálló por, ami az élen rajtoló Sebastien Ogier-t leszámítva mindenkit zavart, de főleg Ott Tanak és Thierry Neuville panaszkodott rá hevesen. Az első szakaszt viszont még Neuville nyerte a Monte-Carlo óta először autóba ülő Sebastien Loeb előtt, a kilencszeres világbajnok pedig a második gyorsaságin is csak tizedekkel kapott ki Ogier-től, így összességében átvette a vezetést. Neuville azért a második helyét még…

Bővebben

Neuville-Tanak 1-2 a Török Rali shakedownján

Ma délelőtt rendezték a következő WRC-futam bemelegítését, amelyen megint a Hyundai volt a leggyorsabb – Thierry Neuville futotta a legjobb, Ott Tanak pedig a második legjobb időt. Utánuk következett a három Toyota Rovanpera-Evans-Ogier sorrendben, majd jött a harmadik Hyundaijal Sebastien Loeb – a Fordok ismét messze voltak a többiektől, ráadásul Gus Greensmith alaposan össze is törte az egyik Fiestát. Azt viszont mindenki elmondta, hogy ezen a versenyen nem a tempó fog számítani, a stabilitás és a szerencse dönthet – olyan durva talajon zajlik a futam, hogy az fog nyerni, akinek…

Bővebben

WRC: Megvan Tanak első győzelme a Hyundainál

Ott Tanak kezére játszott a hazai pálya a Rali-világbajnokság e hétvégi észtországi fordulóján. A mezőny többsége számára ismeretlen helyszínen vasárnap hat szakasszal zárult a 233 versenykilométeres viadal. fotó: Hyundai Motorsport A helyi sztár 22,2 másodperces előnnyel nyert, mögötte a beugróként teljesítő csapattársa, Craig Been ért célba a második helyen. Sebastien Ogier további 4,7 másodperces lemaradással, egy harmadik helyezéssel megőrizte a világbajnoki vezetést. Kalle Rovanperä a tiltott szerelésért kapott egyperces büntetésén egy power stage-en aratott győzelemmel kozmetikázott, és zsebelte be az öt pontot. Az újoncok számára nem kedvezett az Észt Rali.…

Bővebben

Hyundai 1-2 az Észt Rali első napja után

Két nap alatt 233 versenykilométerrel tér vissza ezen a hétvégén a Rali-világbajnokság, a március óta első, összességében negyedik futamnak pedig a sorozatban újoncnak számító Észtország ad otthont. A rendkívül gyors, tempós, ugratókkal teletűzdelt murvás pályák mindenki számára ismeretlenek voltak, kivéve talán az észtek regnáló világbajnokát, Ott Tanakot – a címvédő azonban idén már abban a Hyundaiban ül, amely kifejezetten gyengén szerepelt eddig ilyen szakaszokon, ellentétben a Finnországban nagyon hasonló körülmények között gyártott és tesztelt Toyotával. Tanak érkezése azonban jót tett a Hyundainak és az “újranyitás” óta sokat dolgoztak azon, hogy…

Bővebben

Új portugál futamot jelentett be az ERC

A törölt Azori-szigeteki verseny helyett a Rally Fafe Montelengo érkezik az Európa-bajnokság naptárába – murva helyett így aszfalton folytatódik a szezon október első hétvégéjén. A koronavírus miatt ugyanakkor nézőket sem a szakaszokra, sem a szervizparkba nem engednek majd – egyelőre ennek is örülni kell, az ERC-szezon sorsa ugyanis egyáltalán nem (volt) biztos. fotó: ERC

Bővebben

Tanak már az első szakaszon nyerni akar

Ugyan korábban voltak gondok a Hyundai WRC-vel a gyors murvás szakaszokon, mostanra ez változott – a Finn Rali sosem tartozott a csapat erős futamai közé, Ott Tanakkal a fedélzeten viszont jóval magabiztosabban várhatják a hasonló pályákon zajló Észt Ralit. Tanak elmondta, hogy két napot tesztelhetett Finnországban és indulhatott két tesztfutamon Észtországban, így az alapok megvannak, már csak az aktuális finomhangolás van hátra. “Az autó sokat fejlődött alapvetően és most már azt mondhatom, hogy elég jól érzem magam benne, legalábbis az ilyen szakaszokon. Azt nem mondom, hogy biztosan megvernénk a Toyotákat…

Bővebben

Összesen 26-an neveztek a Török Ralira

Nincs túl nagy mozgolódás a török WRC-futamra – a nyolc “alap” gyári WRC kiegészül Pierre-Louis Loubet (Hyundai) és Gus Greensmith (Ford) WRC-ivel (ők is gyári háttérrel indulnak), rajtuk kívül pedig összesen 16 db R5-ös autót találunk a nevezési listán – mindössze hárman neveztek a WRC2-be, 12-en a WRC3-ba, Nasser Al-Attiyah pedig “csak úgy” indul. Lesz 8 Skoda, 5 Ford és 3 Citroen az R5-ösök között. A nevezési lista itt megtekinthető!

Bővebben