Túlélőcsomagot visznek a WRC-párosok a havas finn szakaszokra

Speciális körülmények között rendezik meg az Arctic Ralit Finnországban, hiszen egyrészt hatalmas hóban és -20, -30 Celsius-fok közötti hőmérsékletben kell versenyezni, másrészt olyan vidéken, ahol emberrel nem nagyon találkozni, főleg úgy, hogy nézők nem mehetnek a futamra. Emiatt minden résztvevő páros autójában ott kell lennie egy túlélőkészletnek arra az esetre, ha valami történne (felborulnak, megáll az autó, stb.) és ott maradnak valahol az erdőben, vagy a havas pusztában egyedül addig, amíg valaki be nem megy értük. A csomagban a meleg sapkákon kívül kesztyűket, kabátokat, overallokat, nadrágokat és meleg, erre alkalmas…

Bővebben

Mikkelsen és navigátora fogyóversenybe kezdett

Ugyan domináns teljesítménnyel nyerte a WRC2 szezonnyitóját Andreas Mikkelsen és Ola Floene, de a páros mégis úgy érezte a mérlegelésnél, hogy a súlyuk nem az igazi – különösen Floene-nek nem tetszett, amennyit a mérleg mutatott, úgyhogy már ott eldöntötték, hogy mindketten diétáznak a következő futamig. Ezt nem csak úgy belemondták a levegőbe, azóta tényleg csinálják… Mikkelsen azt mondta erről a DirtFish-nek, hogy nem érzi magát kövérnek, de ő és navigátora is felszedett néhány kilót, amit le kell adni és hogy meglegyen a motiváció, versenyt hirdettek maguk között: vajon ki tud…

Bővebben

Breen nagyon dicséri a Hyundai készülő új Rally2-es autóját

Az eddigi R5-ös Hyundai a végnapjait éli, a gyártó gőzerővel készíti az újat, ami már a Rally2-es névre hallgat – még ha ez nem is jelent különbséget. Maga az autó viszont nagyon is más, a Hyundai pedig nem viccel, Ott Tanaktól kezdve Craig Breenen át a legjobb versenyzőket ülteti bele, hogy minél jobb technikát tudjon felmutatni. Legutóbb Breen tesztelhette az autót és fülig érő szájjal szállt ki belőle. A WRC-vel világbajnoki dobogóig jutó versenyző szerint az új homologizáció miatt teljesen más a futóműgeometria, az egész súlypontja, mozgása megváltozott az előzőhöz…

Bővebben

Craig Breen inkább farkasokkal találkozna, mint Adamóval

A hónap végén Finnország északi, hóval borított részén versenyez majd a WRC, az Arctic Rali következik a versenynaptárban – itt sosem járt még a mezőny, viszont a nagy hó, a komoly hófalak és a -20 Celsius-fok körüli hőmérséklet mindenki számára izgalmas kihívást jelent. Esapekka Lappi, a korábbi WRC-futamgyőztes mondta a DirtFish-nek a helyszínről, hogy ez annyira északon van, hogy az erdei gyorsaságikon szinte térerő sincs a mobiltelefonokon, úgyhogy ha valaki kiesik, akkor nagyon sokára jut el hozzá a segítség, akkor pedig a farkasoktól kell tartania, amíg a lerobbant/összetört autónál vár.…

Bővebben

Tanak nyolcból nyolcszor volt gyorsabb Neuville-nél

fotó: Ott Tanak Facebook Szombaton lezajlott a havas észtországi futam, ahol a Hyundai két szupersztárja, a 2019-es világbajnok Ott Tanak, valamint Thierry Neuville tesztelt a hónap végén megrendezésre kerülő Arctic Ralira. A hazai pálya előnyét élvező Tanak megmutatta, hogy ilyen talajon, ilyen pályákon Neuville előtt jár, ugyanis mind a nyolc gyorsasági szakaszt megnyerte és csak a második kör két pályáján tudott hozzá közel lenni a belga – végül több mint fél perccel nyert Tanak, ami azt jelenti, hogy nagyjából fél másodpercet adott csapattársának kilométereként. Mindenesestre a két gyári pilóta tempóját…

Bővebben

Oliver Solberg Hyundai WRC-vel indulhat az Arctic Ralin

Óriási lépést tehet meg a még mindig tinédzsernek számító Oliver Solberg: a Hyundai színeiben az első WRC-s futamát teljesítheti a hónap végén megrendezésre kerülő Arctic Ralin. A 2003-as világbajnok fia 2021-re leszerződött a Hyundaijal, de elsősorban az R5-ös autókkal való programra, ez pedig most mindenképpen bónusznak számít – a 2c Competition WRC-jével állhat rajthoz a havas futamon, amellyel kapcsolatban már van valamennyi tapasztalata. A fiatal pilóta elmondta, hogy egyrészt hihetetlen élmény lesz ez neki és őrült nagy lehetőség, de egyúttal rendkívül nagy kihívás is: vasárnap a futam helyszínének közelében tesztelheti…

Bővebben