Crugnola nyerte az olasz szezonnyitót, Basso második a Toyotával

A legmagasabban jegyzett olasz versenyző, Andrea Crugnola sikerét hozta a taljánok szezonnyitója, a 47. Rally Il Ciocco e Valle del Serchio. A pilóta ezúttal is egy Citroennel állt rajthoz, végig vezetett, és 25,8 másodperces fórral zárt az élen, vagyis kiváló teljesítménnyel nyitotta 2024-et. A második helyre a veterán Giandomenico Basso ért be, aki egy Rally2-es Toyotára váltott, és jól is tudta használni: ugyan az első visszajelzések aszfalton nem voltak igazán jók a Toyotáról, de Basso egy nagyon erős mezőnyben lett vele második, kilométerenként két és fél tizedmásodpercet kapott Crugnolától, és nagyjából…

Bővebben

Simon Wagner nyerte a Rebenland Ralit

Az osztrák címvédő Simon Wagner nyerte az osztrák ralibajnokság második futamát, a Rebenland Ralit. Az Eurosol Skodájával versenyző pilóta testvérével, Julian Wagnerrel csatázott sokáig, amíg utóbbi egy méretes baleset miatt ki nem esett a második helyről. Wagner így végül tetemes fórral, bő másfél perccel nyert Luca Waldherr Citroenje, valamint a dobogóra odaérő Raimund Baumschlager Skodája előtt. László Zoltán és Balázs Zsolt 14 perc hátránnyal az abszolút 9. helyen zárta a viadalt. Mivel a szezonnyitó Janner Ralit megnyerő Michael Lengauer saját hibája miatt kiesett, így Wagner a bajnokságban is átvette a…

Bővebben

Döntés: Kidobják a hibridrendszert a WRC csúcsautóiból

Átalakul a Rally1-es és a Rally2-es kategória is, jelentős módosítások következnek már jövőre, vagyis a 2025-ös WRC-szezontól. A WRC Bizottság döntést hozott a Rali-világbajnokság csúcskategóriájának jövőjéről: az utóbbi időszakban már világossá vált, hogy a 2022-ben bevezetett Rally1-es hibridek elképesztően drágák, és nagyon kevés van belőlük, ezen pedig változtatni kell. Most úgy döntöttek, hogy már 2025-től, tehát a következő szezontól átalakítják a szabályrendszert annyiban, hogy kidobják az autókból a hibrid rendszert, amivel jelentős teljesítményt, viszont súlyt is veszítenek. Emellett kisebb turbószűkítőt használhatnak és aerodinamikailag is egyszerűsödnek, ami jelentős költségcsökkentést eredményez majd.…

Bővebben

WRC: Megbukik az új pontrendszer?

Eléggé visszaütött a WRC új pontrendszere a Svéd Ralin, hiszen a futamgyőztes Esapekka Lappi a körülmények alakulása miatt akkora előnybe került már szombaton, hogy vasárnap már csak gurulnia kellett – így viszont a napi pontok közül csak egyet, a power stage-en megszerezhetőek közül pedig egyet sem gyűjtött be, hiszen semmit sem akart kockáztatni, mert csak a győzelmet akarta megszerezni. Neki ez azért volt fontos, mert részmunkaidős pilóta, csak hat futamon indul idén, tehát a pontmennyiség neki kevésbé számít, az viszont fontos, hogy versenyt nyerjen, ha nyílik rá lehetősége – ebből…

Bővebben

WRC: Lappi nyert, de Evansé a legtöbb pont

A Rali-vb új pontrendszere elhozta az első furcsaságot: ugyan WRC-karrierje második győzelmét aratta a Hyundai finnje, de így sem ő viheti haza a legtöbb pontot. Fordulatos, izgalmas hétvégét hozott a WRC idei második futama, a Svéd Rali. A versenynaptár egyetlen havas hétvégéje ezúttal valóban havas volt: pénteken mély hóban kellett versenyezniük a pilótáknak, ráadásul szakadt is az égi áldás, ami eléggé felborította az erőviszonyokat az egymáshoz képest nagyon más pályakörülmények miatt. Az első két helyen rajtoló Thierry Neuville és Elfyn Evans esélyt sem kapott eleinte a jó tempóra, miközben két…

Bővebben

Ralihíradó: Evans nyert, Rovanpera és Al-Attiyah kiesett

Kiemelt futamot rendeztek Finnországban és Katarban, magyar autóval született Solberg-győzelem Norvégiában: ez történt az elmúlt egy hétben a rali világában. A legfőbb eseményt Finnországban tartották, hiszen a korábban WRC-futamként is szereplő Arctic Lappföld Ralit rendezték meg északon. A havas versenyen részt vett a Toyota gyári csapata Elfyn Evansszel, valamint a Montét kihagyó, de a Svéd Ralira készülő világbajnokkal, Kalle Rovanperával is. A két pilóta között nem alakult ki igazán szoros küzdelem, Rovanpera ugyanis nagyon simán tudott Evans előtt autózni: az első tizenegy szakaszból kilencet is ő nyert, és Evans csak…

Bővebben

WRC: Mi állhat Mikkelsen montés szenvedése mögött?

„Teljesen más egy Rally1-es autót vezetni” – mondja erről Vincze Ferenc, a Formula Shakedown című műsorának szakértője. 2019 óta először állhatott rajthoz WRC-futamon csúcskategóriás autóval Andreas Mikkelsen: a hétvégi Monte-Carlo Ralin térhetett vissza a legjobbak közé azt követően, hogy a Hyundainál annak idején elveszítette a helyét. A norvég klasszis ebben az időszakban két WRC2-es világbajnoki címet és egy Európa-bajnoki címet nyert Rally2-es autóval, de a montés visszatérés elmaradt a várakozásoktól: nem is a hatodik hely az, ami csalódást keltő, inkább az élmezőnyhöz képest viszonyított lemaradása. Végül öt és fél percet,…

Bővebben

WRC: Neuville legyőzte Ogier-t és mindent vitt a Monte-Carlo Ralin

A Hyundai sztárja elképesztő teljesítménnyel kezdte a 2024-es WRC-szezont és így tett a Citroennel Yohan Rossel is. Kettős Toyota-dobogó, Tanak csak negyedik. Szenzációs futammal rajtolt el a WRC 2024-es szezonja: a legendás Monte-Carlo Rali az abszolút győzelemért, valamint a WRC2 dobogós helyezéseiért is egészen elképesztő csatát hozott. Ráadásul most debütált az új pontrendszer is, ami rengeteg kritikát kapott a résztvevőktől, de elsőre nem vizsgázott rosszul. Ennek legfőbb oka az, hogy Thierry Neuville mindent vitt. A Hyundai belga klasszisa néhány hete úgy fogalmazott, hogy sok-sok éve üldözi a világbajnoki címet, és…

Bővebben

Rajtol a WRC 2024-es szezonja: minden, amit tudni kell

Jön a Monte-Carlo Rali, így ideje áttekinteni, hogy mi várható az idei WRC-szezonban: esélyesek, változások, kérdések, versenynaptár. Változások, új pontrendszer, lebonyolítás, résztvevők, naptár, esélyesek, miegymás: minden, amit a WRC 2024-es szezonjáról tudni érdemes, mielőtt csütörtök este elrajtol a legendás Monte-Carlo Rali! Íme a Formula.hu YouTube-csatornáján elérhető videós összegzés:

Bővebben