Küzdelmes volt a Morocco Desert Challenge harmadik szelektív szakasza a Varga Imre, Toma József páros számára. A harmadik szelektív szakasz klasszikus marokkói száguldás volt, tempós részekkel, sziklákkal és navigációs kihívásokkal. Assából, a táborból rajtolt a mezőny, a 416 kilométeres menet – amely ezzel az egész verseny leghosszabb penzuma volt – Foum Zguidben fejeződött be. Az autós kategória magyar egysége 6 óra 13 perc 58 másodperc alatt gyűrte le a távot, amely a nap 20. legjobb eredménye volt a 61 egységgel elstartolt mezőnyben. A nap végén a Toyota Hilux Overdrive, valamint…
BővebbenKategória: Tereprali
Vargáék tempóztak az első igazi szakaszon
Elégedetten szállt ki a Toyota Hilux Overdrive pilótafülkéjéből a Morocco Desert Challenge első igazi szelektív szakasza után a Varga Imre, Toma József páros. Plage Blanche és Assa között zajlott a 2023-as MDC első igazi menete: a 271 kilométernyi összekötő után a versenyzőkre kényszerszünet várt, ugyanis az erősen felhős időjárás miatt a viadalt biztosító helikopterek nem kaptak felszállási engedélyt a marokkói légiirányítástól. A 356 kilométeres, változatos szakasz végül elrajtolt, Vargáék számára pedig különösen jól sikerült: a páros 4 óra 57 perc 23 másodperces idővel teljesítette a távot, amivel a 61 indulóval…
BővebbenVarga Racing Team: Eligazítás után, prológ előtt
Egyetlen program, a versenyzői eligazítás várt szombaton a Morocco Desert Challenge autós kategóriájában induló magyar egységre, a Varga Racing Teamre. Varga Imre és navigátora, Toma „Csimpi” József az adminisztratív- és technikai gépátvételt már pénteken teljesítették, a Toyota Hilux Overdrive-val és a gárdával kapcsolatban minden rendben találtatott, így a 332-es rajtszámú versenygép rajtra kész. A viadal vasárnap egy rövid prológgal indul, míg szombaton minden sivatagi tereprali-derbik egyik legfontosabb, egyben elmaradhatatlan eleme, a hivatalos versenyzői eligazítás várt a mezőnyre. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a szervezők a legapróbb részletekig ecsetelték az elkövetkezendő…
BővebbenRajtra kész a Varga Racing Team
Túljutott a Morocco Desert Challenge adminisztratív és technikai ellenőrzésein a Varga Racing Team gárdája. Varga Imre, Toma „Csimpi” József és a különítmény versenygépe, a Toyota Hilux Overdrive pénteken, Agadirban esett át a versenyek előtti szokásos procedúrán. Semmi kétség, a sivatagi versenyek egyik legfárasztóbb része a futam előtti ellenőrzés: a csapatoknak dokumentumok garmadáját kell prezentálniuk az illetékeseknek, akik a legnagyobb gondossággal vizsgálják át azokat, majd miután mindenhová odakerült a jóváhagyó pecsét, jöhet a technikai része a dolognak. A szigorú ellenőrök a járművek minden porcikáját ellenőrzik, különös tekintettel a biztonsági berendezésekre. Csak…
BővebbenÚjra Afrikában a Varga Racing Team
Feltámad a Morocco Desert Challenge nevű sivatagi száguldás, amelynek autós mezőnyében a Varga Racing Team révén magyar egységnek is lehet szurkolni. Varga Imre és Toma „Csimpi” József a Toyota Hilux Overdrive-val vág neki a viadalnak, amelyet április 20-30-án bonyolítanak Agadir és Merzouga között. A magyar páros másodszor „sivatagozik” a Toyota versenyautóval, amely 2022 őszén került a csapat állományába, s bár a többihez hasonlóan az autós kategória is népes nemzetközi mezőnyt vonultat fel, a duó bizakodva tekint az újabb kihívás elé. „Amikor tavaly átvettük az autót, ismerkedésre gyakorlatilag nem jutott idő,…
BővebbenBaja Satu Mare: Dakar-indulók, győztesek és debütáló versenyautók
Folytatódik a 2022-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság, ráadásul a mezőny ezúttal elhagyja Magyarországot, és ismét Romániában, Nagykároly központtal a Baja Satu Marén száguld majd a bajnoki pontokért. A viadalon a tavalyi versenyhez hasonlóan az összetett győztes kihirdetése mellett külön értékelik majd a magyar és a román versenyzőket. Amikor tavaly Szatmárnémetiben rendezett közös magyar-román tereprallye bajnoki viadalon a Baja Satu Marén kiderült, van létjogosultsága a versenynek, hogy idén szintén egy erdélyi helyszínen, ezúttal Nagykárolyban és környékén június 10-11-e között rendezzék meg immáron második alkalommal a magyar és a román bajnokság…
BővebbenDakar: Loeb nyert a pihenőnap után, összekötőn esett ki a motoros élmenő
Vasárnap megkezdődött a Dakar Rali második félideje. Sebastien Loeb kézben tartotta a gyorsaságit, a motorosoknál viszont felbolydult a sorrend: Adrien van Beveren a negyedik helyről állt az élre, Daniel Sanders búcsúzott. A hetedik szakaszon 402 kilométer gyorsasági várt minden kategória mezőnyére, közte 100 kilométer dűnézéssel. Az autós mezőnyben Hank Lategan vezetett a Toyotával az első, Carlos Sainz az Audival a következő két mérőpontnál, de a 221. kilométertől kirajzolódott, hogy ez Sebastien Loeb napja lesz, a Prodrive franciája innentől végig hat perc körüli előnnyel vezette a mezőnyt. A második helyen végül…
BővebbenDakar: Terranováé a péntek, Loeb eltévedt
A Prodrive pilótája 2015 óta először nyert szakaszt, a csapat örömét azonba beárnyékolta a csapattárs idővesztesége. A motorosoknál rövidítették a szakaszt, amelyen Daniel Sanders nyert. A pénteki volt az utolsó szakasz a pihenőnap előtt a 2022-es Dakar Ralin (amelynek a lefújása is felmerült a francia külügyminiszter részéről a terrortámadás gyanúja miatt), de így is 348 km-es mért etap várt az autósok mezőnyére. Izgalmasan alakult a napi küzdelem, ugyanis többen is álltak az élen az egyes mérőpontoknál. Végül a Prodrive pilótája, Orlando Terranova bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel 2015 után először…
BővebbenÚj szakaszgyőztes a Dakaron
Első részsikerét szerezte a Dakar Ralin a toyotás Henk Lategan, miközben az Audinál a csapatérdek érvényesült: Peterhansel lengéscsillapítóját a pályán szerelték át Sainz autójába. A Dakar ötödik, Rijád körüli 421 kilométeres speciálja egy lágy homokos szakaszt is tartalmazott, ráadásul a motorosok – amelyek általában először rajtolnak – külön útvonalat teljesítettek az autósokhoz képest, ami hátrányt jelentett a mezőny elején startolóknak, azaz különösen az éllovas Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb számára. Ennek is köszönhető, hogy szokatlan sorrend született az élcsoportban, a dél-afrikai Henk Lategan első szakaszsikerét szerezte meg, annak ellenére, hogy…
BővebbenAl-Attiyah harmadik sikere, Petrucci villogott
Rendkívül szorosan alakult az autósoknál a leghosszabb negyedik szakasz, amelyen büntetés döntött az első helyről. A motorosoknál kettős Honda-siker született, de Petrucci volt a fő sztár. 464 km-es hosszával a leghosszabb szakasz várt szerdán a Dakar Rali mezőnyére Al Qaisumah és Rijád között. Az autósoknál ennek ellenére elképesztően szoros küzdelem alakult ki a napi elsőségért, amelyet eleinte úgy tűnt, a szaúdi Yazeed Al-Rajhi húzhat be, ám végül a hazai pilóta kétperces időbüntetést kapott sebességtúllépésért, így ő a dobogóról is lecsúszott, a szakaszgyőzelmet pedig az idén már harmadszor leggyorsabbnak bizonyuló…
Bővebben