Karriercsúcsot ért el Fazekas Károly

Defekt, hőség, eltört kormányösszekötő rúd és egyéb műszaki gondok is nehezítették Fazekas Károlyék dolgát a Morocco Desert Challenge-en, mégis felküzdötték magukat a dobogóra. Kedvenc terepraliversenyére, a Morocco Desert Challenge-re tért vissza 2023 tavaszán Fazekas Károly. A Baráth Ferenccel és Fábián Andrással kiegészülő kamionos egység számára már rögtön a prológ utáni első szakasz komoly kihívást tartogatott – az egész viadalt végigkísérő pokoli hőségen túl –, hiszen alig 50 kilométer után nagy defektet kapott a piros Scania, de végül a cafatokra szakadó gumi sem akadályozta meg őket abban, hogy a top 10-ben…

Bővebben

A Qualisport legnagyobb próbatétele

Fennállása során először vett részt a Dakar-ralin a Qualisport Racing csapata: a Scania-triót komoly próbára tette Szaúd-Arábia, az ügy azonban befejezetlen maradt… Kovács Miklós pilótát a Dakar-rali csábította a tereprali világába, s bár a 2008-as viadalra már be volt nevezve saját csapatával, a futamot törölték, az újbóli próbálkozás pedig tizenöt évet váratott magára. Ács László fedélzeti szerelővel és Czeglédi Péter navigátorral vágtak neki a világ legkeményebb derbijének, amelyen számos nehézséggel találták szembe magukat. A második szelektív szakaszon kiemelkedő eredményt produkálva a kamionos kategória 10. helyén végeztek, később azonban komoly megpróbáltatások…

Bővebben

Benyó Máté: örömautózás a tereprali világában

Nem mindennapi jutalomként vehet részt a hétvégi Mikulás Rallye-n Benyó Máté. A Korda Racing versenyzője a szinte tökéletesen sikerült szezonját – megnyerte élete első felnőtt bajnoki címét a Rallycross Supercar kategóriában, míg az Európa-bajnokságon újoncként a 9. helyen zárt – egy számára ismeretlen szakágban, a tereprallye-ban zárja le. A viadalon Máté egy Can-Am Maverick Side-by-side géppel indul, és az itinert a korábbi többszörös magyar bajnok navigátor, Csató Attila diktálja majd. Ha valaki azt hitte, hogy a Korda Racing már téli álomra hajtotta a fejét, az nagyot tévedett. Az idén élete…

Bővebben

Vargáék nem maradtak sivatag nélkül

Menet közben volt kénytelen átszervezni 2023-as versenyprogramját a Varga Racing Team, amely így nem maradt sivatagi homokfürdő nélkül. A terv az Africa Eco Race volt, a csapat a leghosszabb afrikai derbi köré tervezett mindent, azonban a márciusra időzített futamot lefújták. Varga Imre és navigátora, Toma „Csimpi” József számára maradt a Morocco Desert Challenge, amelyre már korábban beneveztek, így április utolsó napjait a marokkói sziklákon és dűnéken töltötték a Toyota Hilux Overdrive-val, amellyel komoly tapasztalatokat szereztek. A brutális forróságban teljesített nyolc szelektív szakasz után Vargáék az autós kategória 61 indulóval elrajtolt…

Bővebben

Tereprali: Cseh–szlovák győzelem a végén

Miroslav Zapletal és Marek Sykora lett a 2023-as magyar bajnok a tereprali-szakágban – a cseh–szlovák duó a Hungarian Baja megnyerésével tört az élre a Hummerrel, és mivel az általában leggyorsabbnak bizonyuló Lukács Kornél és Mesterházi Márk kétszer is nullázott, így ez a stabil teljesítmény elég volt az év végi aranyéremhez. „Csucsuék” ráadásul a szezonzáró Raid of the Champion versenyen is kiestek, így az azt megnyerő Molnár Balázs és Molnár Gabriella bejött eléjük az év végi második helyre – ők egyúttal a T4-es kategória bajnokai is lettek az M1 X3-mal. A…

Bővebben

Elhagyja a Toyotát és Loeb csapattársa lesz Al-Attiyah

Sorozatban két megnyert Dakar után eligazol a Toyota tereprali-csapatától Nasszer Al-Attiyah: a sportág klasszisa a Prodrive-nál, Sebastien Loeb csapattársaként folytatja. Al-Attiyah hosszú évek toyotázása után döntött a váltás mellett, és több teszttel, valamint tesztfutammal készül a 2024-es Dakarra, ahol ugyanolyan Prodrive Hunterrel áll majd rajthoz, mint Loeb.

Bővebben

Tereprali: Fordulat az élen

Változást hozott a magyar tereprali-bajnokság első helyén a nyári Hungarian Baja, ugyanis az addig élen álló Lukács „Csucsu” Kornél és Mesterházi Márk alig tizenegy kilométert tudott megtenni, és technikai hiba miatt kiesett, a nullázás miatt pedig a bajnoki pontversenyben megelőzte a cseh Miroslav Zapletal és Marek Sykora – a nemzetközi futamon ők voltak a leggyorsabbak a hazai nevezők közül. Két futammal a vége előtt így harminc pont Zapletalék előnye, Lukácsék nem hibázhatnak már, ha bajnokságot szeretnének nyerni, de mögöttük is csak 29 pont lemaradással következik a lengyel Marek Kubiczek és…

Bővebben

Varga Racing Team: Minden rossz megtörtént!

Minden rossz, ami megtörténhetett, meg is történt a Varga Racing Team együttesével a 2023-as Hungarian Baján, amelyet már a prológ után kénytelenek voltak befejezni. Varga Imre és Toma „Csimpi” József indulása egy beszállítói késés miatt sokáig egyáltalán nem volt biztos. Az utolsó előtti pillanatban megérkezett a várva várt komponens a Toyota Hilux Overdrive-hoz, amelyet talpra állítottak, így ott tudtak lenni a legrangosabb hazai terepralis megmérettetés rajtjánál. A mostanában hazai terepen ritkán portyázó formáció nagyon készült a Várpalota térségében zajló összecsapásra, amely azonban nem tartott sokáig számukra… „Nagyon úgy tűnt, hogy…

Bővebben

Magyar siker a Riverside Baján

Nyolcadik alkalommal rendezték meg a Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprali Bajnokság második futamát, a Riverside Baját. Az idei Riverside Baján több korábbi győztes is ott volt a rajtnál. A cseh Miroslav Zapletal zsinórban ötödik győzelméért szállt harcba, míg a motorosoknál ketten triplázhattak volna: az elmúlt két versenyen (2021 és 2022) diadalmaskodó szlovák Bodor Róbert, illetve az első három viadalból kettőt (2014 és 2017) megnyerő Hodola Richárd. Az autósok csatájában szép magyar siker született: az élen az első bajnoki futamot megnyerő páros, Csucsu és Mesterházy Márk végzett három…

Bővebben

Varga Racing: Csak az a defekt ne lett volna…

Küzdelmes volt a Morocco Desert Challenge harmadik szelektív szakasza a Varga Imre, Toma József páros számára. A harmadik szelektív szakasz klasszikus marokkói száguldás volt, tempós részekkel, sziklákkal és navigációs kihívásokkal. Assából, a táborból rajtolt a mezőny, a 416 kilométeres menet – amely ezzel az egész verseny leghosszabb penzuma volt – Foum Zguidben fejeződött be. Az autós kategória magyar egysége 6 óra 13 perc 58 másodperc alatt gyűrte le a távot, amely a nap 20. legjobb eredménye volt a 61 egységgel elstartolt mezőnyben. A nap végén a Toyota Hilux Overdrive, valamint…

Bővebben