Megvan Ogier idei harmadik győzelme, növelte előnyét

Tanak beért másodiknak, Lappi nyerte a power stage-et Loeb előtt.  Nem történt fordulat a Korzika Rali utolsó napján, Sebastian Ogier különösebb probléma és kockáztatás nélkül letudta a mai ötvenöt kilométeres gyorsaságit, majd a power stage-et is, így bő félperces előnnyel megnyerte a futamot és megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét – négy verseny után így növelte előnyét Thierry Neuville-lel szemben, aki ráadásul ezúttal csak a harmadik helyet szerezte meg. A belga az 55 kilométeres gyorsaságin harmadik időt futott és éppen fő riválisa, Ott Tanak bizonyult a leggyorsabbnak, majd a hyundaios versenyző a…

Bővebben

Korzika Rali: Ogier a siker kapujában, óriási harc az ezüstért

Loeb három szakaszt is megnyert szombaton. Nem történt fordulat az élen a Korzika Rali második napján, Sebastien Ogier okosan, taktikusan és nagyon gyorsan teljesítette a szombati gyorsasági szakaszokat, így 44 másodperc az előnye a vasárnapi két pálya előtt – ha nem hibázik nagyot ő vagy a technika, akkor nem lehet tőle elvenni a futamgyőzelmet. Mögötte viszont nagy a harc, sőt, a második-harmadik helyért vívott küzdelem ennél nem is lehetne szorosabb: Ott Tanak utolérte Thierry Neuville-t és a nap utolsó gyorsaságiján meg is előzte, így két szakasszal a vége előtt egyetlen…

Bővebben

Ogier vezet Korzikán, Loeb eldobta

Egyetlen szakaszt teljesített a kilencszeres világbajnok, igaz, azt remek idővel. Mindössze két pályát kellett kétszer-kétszer teljesítenie a rali-világbajnokság mezőnyének a Korzika Rali pénteki versenynapján, de ebből az egyik egy 49 kilométeres szakasz volt – ez természetesen alapjaiban határozta meg a futam menetét és már az első gyorsasági után világos erőviszonyokat vázolt fel. A világbajnok Sebastien Ogier tíz másodpercet adott a Citroennel ezúttal is rajthoz álló Sebastien Loebnek, a Tanak-Meeke-Neuville trió már 18-21 másodpercet kapott, a többiek pedig legalább fél percet, így Ogier azonnal megadta az alaphangot. Loeb kiváló kezdése azonban…

Bővebben

Korzika Rali: Meeke-é a shakedown, Loeb a hetedik

A Citroen jelenti az anomáliát az erősorrendben, egyébként a shakedown alapján Hyundai-Ford-Toyota a sorrend.  Kiválóan melegített a Korzika Ralira Kris Meeke, a Citroen brit pilótája ugyanis a körülményekhez képest magabiztos különbséggel húzta be a csütörtöki shakedownt, bő két másodpercet vert Andreas Mikkelsenre. Igaz, egy négyperces aszfaltpályához képest egyébként is meglehetősen nagyok voltak a különbségek, de tegyük hozzá, hogy több kanyar is elég sáros volt és a levágások után hamar lassultak is a versenyzők – Sebastien Loeb például első próbálkozásra futotta legjobb idejét. Ez a hetedik helyre volt elég neki és…

Bővebben

Loeb Korzikán is az élmezőnnyel harcolna

A kilencszeres világbajnok szerint nem ismeri a pályákat, ami nagy hátrány lesz számára, de aszfalton mindig versenyképes volt, ebben bízhat. Mexikóban kiváló teljesítménnyel tért vissza a rali-világbajnokságra Sebastien Loeb, a sportág legendája pedig jövő hétvégén a Korzika Ralin is ott lesz. WRC-s pályafutása során aszfalton gyakorlatilag verhetetlen volt, ezeket a pályákat viszont nem ismeri, sosem ment még rajtuk, míg a mexikói útvonal nagy részét azért használta már korábban. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy egyszerűbb készülni erre a futamra, mint a murvás Mexikó Ralira. “A teszt jól ment, jól éreztem magam…

Bővebben

Rögtön WRC2-es bajnok lenne a Citroen

Nagy tervek vannak a DS3-at felváltó C3 R5-tel: már idén világbajnokok akarnak lenni a franciák. Finoman szólva sem váltotta meg a világot a Citroen DS3 R5, az autó gyakorlatilag esélytelennek bizonyult a kategóriában a Skoda és a Ford mellett, így nem is futott be különösebb karriert Európában – részsikerek mellett az az elterjedt álláspont, hogy lassabb, nehezebben vezethető és sokkal kevésbé megbízható, mint a riválisok. A franciák ezért már 2016-ban úgy döntöttek, hogy lecserélik és érkezik a C3 R5, tavaly ősszel már tesztelték is és a jövő hétvégi Korzika Ralin…

Bővebben

A Montén való részvétel az IndyCar-sztár álma

Az IndyCar 2016-os bajnoka, Simon Pagenaud több szériában is versenyzett már, például négyszer indult Le Mans-ban, de az igazi álma az, hogy ott legyen a Monte-Carlo Ralin, a WRC legendás futamán. Szerinte ha befejeződik a pályafutása az IndyCarban, átnyergel majd a ralira. “Valószínűleg elindulok a Monte-Carlo Ralin. A rali szenvedélyem, ha visszavonulok az IndyCarból, azt akarom csinálni. Számomra a versenyzés ezen formája az álom gyerekkorom óta. Fernando Alonso nyerni akar Indyben, Monacóban és Le Mans-ban, míg én meg akarom nyerni az Indy500-az, az IndyCar bajnoki címét, a Le Mans-t és…

Bővebben

Fotó: Neuville hatalmasat esett a Korzika Rali tesztjén

Eléggé összetörte a Hyundai WRC-t Thierry Neuville a Korzika Rali előtti teszten. A belga pilóta és navigátora a futam előtti gyakorláson mért el egy kanyart és esett le egy híd mellé, pontosabban inkább alá – a jelentések szerint szerencsére egyik versenyző sem sérült meg. @thierryneuville sort en tonneau lors des essais du @TourdeCorseWRC #EssaiTourDeCorse #WRC #Crash #HyundaiI20 @lequipe @infosportplus @OfficialWRC pic.twitter.com/Ef5Ytw4t3L — Angelo Santoni (@Angelo_santoni) 2018. március 28. Muy fuerte el accidente de Neuville y Gilsoul en los test previos de Córcega. Por lo que parece, piloto y copi se…

Bővebben

Loeb komolyabb szerepben is visszatérhet a WRC-be?

A Citroennél szeretnék, ha nem csak három futamon indulna a kilencszeres világbajnok. A francia legenda felülmúlta a várakozásokat Mexikóban, szakaszokat nyert, vezette is a futamot és ha nem kap defektet, alighanem harcban lehetett volna a győzelemért – igaz, ez az ötödik hely sem rossz úgy, hogy három év után indult ismét WRC-futamon. Loeb a tervek szerint az április Korzika Ralin, illetve Spanyolországban áll még rajthoz, de a Citroennél szeretnék, ha ennél többről lenne szó vele kapcsolatban. “Három futamról van megállapodásunk, egyelőre ennyi az alku. Spanyolország után aztán ismét beszélhetünk és…

Bővebben