Mivel egyedüliként álltak rajthoz a Production Cupban az Országos Ralibajnokság versenyein, felszabadultan, teher nélkül, a szurkolók szórakoztatását szem előtt tartva versenyezhetett a Kurtos–Fridrik páros 2022-ben – voltak is kalandjaik bőven.
Kurtos Róbert és Fridrik Gergő 2022-ben is a Mitsubishi Lancer EVO IX-cel állt rajthoz az Országos Ralibajnokság versenyein. A szezon számukra is a Salgó Ralin indult, ahol azzal szembesültek, hogy ők az egyetlen indulók a Production Cupban. „Ilyen nyomás alatt még sosem versenyeztünk!” – viccelődött Kurtos a Formula.hu-nak.
„Végig úgy mentünk, hogy sérülésmentesen hozzuk haza a kocsit. Ahol lehetett, ott haladtunk, ahol nem, ott meg visszább vettünk a lovakból, hiszen nem sok tétje volt az egésznek” – mesélte a pilóta. Hozzátette: kisebb futóműgondjuk azért adódott a versenyen, valamint egyszer büntetést is kaptak, amiért hozzáértek egy lassítóhoz.
A soron következő Boldogkő Ralin ismét tét nélküli volt a küzdelem Kurtosék számára, így elsősorban a nézők szórakoztatására helyezték a hangsúlyt – mentek is tökön-paszulyon át a megtáltosodott Mitsubishivel: „Egy kicsit le is estünk a meszesi focipályára, ott elhajlott a kormányösszekötőnk, de egyébként nem volt ez olyan extra dolog tőlünk. Mentünk az úton széltében és hosszában is, annyira örültünk, hogy az új programozásnak köszönhetően ismét tökéletesen muzsikált a versenyautó. Oké, itt-ott megugrottak alattunk a lovak, de ott voltunk a célban. Az első gyorson megforogtunk a faluban, úgyhogy onnantól inkább lazábban jöttünk. Egészen a következő gyorsig, ahol a cél után átestünk a szalagkorláton, de egyben maradtunk.”
A Dunakanyar és a Mecsek Rali kimaradt a páros számára, helyette a Rali2-es Kazincbarcika Ralin tűntek fel, ahol ugyan a tesztelés volt a fő cél, de így is kupákkal távoztak: „A visszajelzések alapján sikerült magunkat és a nézőket egyaránt szórakoztatni. A célunk igazából ez volt, de azért természetesen örülünk a klassz helyezésnek is, ugyanis ORB 4WD 1., illetve Teszt kategóriában abszolút 2. helyen végeztünk. Pörgős futam volt, ahol élvezet volt még azokon a szakaszokon is autózni, amelyek egyébként nem a szívem csücskei.”
Az évad következő állomása az Ózd Rali volt, ahova nagy álmokkal érkezett Kurtos és Fridrik, ezek azonban a harmadik gyorsasági után szertefoszlottak egy váltógond miatt. „Nem szerettünk volna nagyobb kárt tenni a versenyautóban, és mivel kidobálta negyedikből, így a futam feladása mellett döntöttünk. Előjele csak annyi volt, hogy kidobta négyesből, hiába nyomtam a gázt, sehova nem mentünk. A másodikon már tartanom kellett a váltókart, és úgyis kilökte…, ezért inkább azt mondtam, ezt ne erőltessük, mert nem lesz jó vége” – magyarázta a versenyző, hozzátéve: azért a prológot és az első szakaszokat így is élvezték.
Az ózdi állomás végül a szezon végét is jelentette Kurtosék számára, ugyanis a pilóta szervezőként segítette az idényzáró Zemplén Rali lebonyolítását – ez pedig azért nem működött volna a versenyzéssel együtt, mert a futam kandidált egy jövő évi Eb-forduló megrendezésére is. „Nem én kerestem ezt a feladatot, a feladat talált meg most is engem. Mivel annyira szeretem ezt a sportot, nem mondhattam nemet, akkor sem, ha fájt a szívem, amiért nem rajtolhattam el a többiekkel, de néha áldozatot kell hozni. Remélem, sikerült úgy összerakni a zempléni szakaszokat, hogy jövőre ismét Eb-futam leszünk” – zárta gondolatait Kurtos.