Aranyév: Német Gábor és Adorján Szabolcs lett a Peugeot Kupa idei bajnoka

Nem tudták, hogy mire számíthatnak, nem tudták, hogy hogyan tudnak teljesíteni egy teljes szezont ebben a kategóriában. Aztán jöttek, láttak és győztek – domináns teljesítménnyel lettek bajnok.

Német Gábor eddig szinte soha nem tudott teljes évet, teljes programot futni, tavaly összesen egy versenyen vett részt – 2020-ra viszont úgy érezték csapatával, a Német Motorsporttal együtt, hogy ideje belevágni egy komolyabb projektbe. A pilóta Adorján Szabolccsal az oldalán a Peugeot Kupában állt rajthoz – a koronavírus idején úgy érezte, hogy a rali hiányzik neki és ez tűnt elérhető szériának.

„A háttér azért csak az utolsó utáni pillanatban állt össze, a Salgó Ralira nem nagyon tudtunk felkészülni semmilyen szempontból, így nem is vártunk igazán nagy eredményt. A gumiválasztásunkkal a kör közepén lévő hosszú gyorsaságira készültünk és ez bevált, ott nyerni tudtunk, így a kategória élére álltunk. A körgyorsaságin azonban utolértünk egy autót és annyi ideig kísértük, hogy lemaradtunk a győzelemről, másodikak lettünk, de ezzel sem voltunk elégedetlenek” – emlékezett vissza Német Gábor a szezonnyitó Salgó Ralira.

„Az Eger Ralit nagyon vártuk, az első napon pedig különösen tetszett a sötétben teljesítendő szakasz – jól is sikerült, úgyhogy az első helyen álltunk. Másnap viszont előbb megforogtunk, majd előjött egy technikai hibánk, amely miatt hátrányba kerültünk és zárkóznunk kellett – ezt meg is tettük, de az utolsó szakasz előtt még tíz másodperc feletti lemaradásunk volt az első helyhez képest. Ezt valószínűleg nem tudtuk volna ledolgozni, de azért megpróbáltuk és végül némi szerencsével sikerült: sajnos Tábori Ákoséknak technikai gondjuk akadt, amely miatt kiestek. Így megnyertük a versenyt és átvettük a vezetést a tabellán” – mondta az első futamgyőzelemről a pilóta.

A sors ezt a szerencsét a következő futamon „visszavette”, a Vértes Ralin ők estek ki technikai hibával. „Eredetileg itt nem is terveztünk indulni, de a testvéremék úgy gondolták, hogy nekünk menni kell és inkább ők lépnek vissza – ezt ezúton is köszönöm nekik! Jól kezdtünk és az első kör nekünk sikerült legjobban, majd ugyanez történt a másodikban is, vezettünk, közel álltunk a győzelemhez. A harmadikban azonban az oroszlányi szakaszon letört egy darab a feszítőtárcsából, úgyhogy azonnal meg kellett állnunk, hogy ne menjen tönkre a teljes motor – az élen haladva estünk ki.”

Nagyon viszont így sem bánkódtak, következett a Nyíregyháza Rali a bajnoki címért. „Az első szombati gyorsaságin egy félreértés miatt nem melegítettünk gumit a rajt előtt, úgyhogy elég sokat kaptunk és bár a második pályán elkezdtünk sietni, de ott sajnos Hangodi Bendegúzék (a bajnoki rivális) kaptak egy defektet és elég sok időt veszítettek. Innentől igazából sietnünk sem kellett volna, de tudtam, hogy ha indokolatlanul lassan megyek, azzal csak a hiba lehetőségét növelem, úgyhogy mentünk, ahogy tudtunk – ebből az jött ki, hogy a második körben minden szakaszt megnyertünk, így győzni tudtunk a futamon és megnyertük a bajnokságot is.”

A páros a szezon során messze a legtöbb szakaszt nyerte a Peugeot Kupában, a gyorsaságik nagyjából felén ők voltak a leggyorsabbak, így nem férhetett kétség a sikerükhöz. „Titkolt célom azért az volt, hogy harcoljunk a bajnoki címért, magamnak is bizonyítani akartam, hogy van értelme ezt csinálnom. Nagyon örülök, hogy ez sikerült és nagyon köszönöm, hogy ennyien támogattak – a navigátorom, Szabolcs, aki egész évben nagyon profi munkát végzett és nagyon sokat segített. Továbbá köszönet a testvéremnek és testvérem navigátorának, Szabó Istvánnak is, akivel már régóta barátok vagyunk. Vele versenyeztem eddig, együtt jutottunk el idáig, ebben a bajnoki címben az ő munkája is vastagon benne van.”

Related posts