A világbajnoki címvédő parádés hétvégét teljesített és fél perccel győzte le csapattársát, Elfyn Evanst – Thierry Neuville végül elvette a harmadik helyet Kalle Rovanperától. Négy gyorsasági maradt vasárnapra a Monte-Carlo Raliból, a WRC 2021-es szezonnyitójából és az egész hétvégén a mezőny előtt járó Sebastien Ogier már nem is adta ki a kezéből a győzelmet. A Toyota francia klasszisa megnyerte a napi első szakaszt, méghozzá úgy, hogy azzal gyakorlatilag el is döntötte az első hely kérdését, hiszen csapattársának, Elfyn Evansnek adott további nyolc másodpercet. A kérdés innentől csak az volt, hogy…
BővebbenKategória: Nemzetközi
Ogier vezet, Toyota 1-2-3 a Montén
Három gyorsaságit rendeztek szombaton a Monte-Carlo Ralin, a címvédő Sebastien Ogier pedig pontosan ott folytatta ma reggel, a sötétben, ahol tegnap abbahagyta: félelmetes tempót autózva leoktatta a mezőnyt. A francia klasszis egy pénteki defekt miatt “csak” a második helyről várhatta a mai napot, de már az első gyorsaságin visszavette a vezetést, amikor a jeges körülmények között 18 másodpercet adott a futamot addig vezető csapattársának, Elfyn Evansnek. A nagy dolog igazából az volt ebben, hogy Evans még így is második időt autózott, Dani Sordo 19, Kalle Rovanpera 22 másodpercet kapott, a…
BővebbenOgier parádézik, de Evans vezet Monte-Carlóban
Szenzációs időket autózik a világbajnoki címvédő, de egy defekt visszavetette, így csapattársa és fő riválisa, Elfyn Evans vezeti a Monte-Carlo Ralit a második napot követően. Alaposan felforgatta a pénteki nap a WRC-szezonnyitó Monte-Carlo Rali állását. A csütörtöki két szakasz mindegyikét Ott Tanak nyerte a Hyundaijal és Kalle Rovanpera lett a második, ezúttal viszont minden Sebastien Ogier-ről szólt: a világbajnok csak az ötödik helyről kezdte meg a napot, de reggel, a sötétben minden jeges részen ő volt a legbátrabb és főleg a másodikon nőtt messze a mezőny fölé, ezzel átvette a…
BővebbenTanak kezdett a legjobban Monte-Carlóban
Mindössze hat hét téli szünet jutott a WRC mezőnyének, a decemberi monzai szezonzáró után ugyanis már most kezdetét vette a 2021-es pontvadászat a legendás Monte-Carlo Ralival. A futam első napi programjában összesen két szakasz szerepelt, amelyek meglehetősen hosszúak voltak, viszont a hó egyelőre csak az út szélén volt látható, maguk a szakaszok csak vizesek voltak – viszont mivel a mezőny most először használta az új Pirelli gumikat az évek óta megszokott Michelinek helyett, így ebből is voltak meglepetések. A nap vesztese az M-Sport Ford pilótája, Teemu Suninen, aki parádés részidőket…
BővebbenNeuville navigátort vált, de nem ő akarta így – részletek
Az utolsó utáni pillanatban robbant a bomba a Hyundai WRC-csapatánál, Nicolas Gilsoul ugyanis kiszállt Thierry Neuville mellől. A páros együtt jutott el idáig, tíz éve versenyeznek együtt, most azonban elválnak – méghozzá hirtelen és zavarosan, ugyanis a Monte-Carlo Rali előtti tesztet még együtt teljesítették. Ezzel kapcsolatban Neuville elmondta, hogy nyilván nem ő akart elválni, mert ha így lett volna, akkor előbb meglépni és nem Gilsoullal teljesíti a tesztet. Az okok egyelőre nem tisztázottak, de a hírek szerint a szerződésekkel volt probléma – Neuville ugyan a Hyundaijal szerződött le, de Gilsoul…
BővebbenMegújította idei festését a Toyota
Évek óta semmit sem változtatott a WRC festésén a Toyota, erre az évre egy kicsit átvariálta, igaz, a színek maradtak.
BővebbenOgier összetörte a teszten, Ingrassiát kórházba vitték
Korán végződőtt a regnáló ralivilágbajnok Sebastien Ogier tesztje a francia hegyekben: a hétszeres vb-első ugyanis hibázott, lecsúszott az útról a Toyota Yaris WRC-vel és csúnyán összetörte az autót. A baleset következtében ráadásul navigátorát, Julien Ingrassiát kórházba kellett szállítani – a Toyota egyelőre csak annyit közölt, hogy nagy gond nincs, rutinellenőrzésre vitték be. Egy videó a tesztről, még a baleset előttről: World champion @SebOgier was back on home roads today to continue our preparations for #RallyeMonteCarlo #ToyotaGAZOORacing #PushingTheLimitsForBetter #Toyota #YarisWRC #WRC pic.twitter.com/AJOrJlxlTu — Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 12, 2021
BővebbenHivatalos: Idén WRC-futam lesz az Ypres Rali
A mai napon hivatalossá vált, hogy nem tudják megrendezni az észak-írországi WRC-futamot 2021-ben, a helyére viszont bekerült az az Ypres Rali, amely már 2020-ban is beugrásra készen állt az átvariált versenynaptárban – aztán nagyjából két héttel a futam előtt mégis törölni kellett a rendezvényt a koronavírus második hulláma miatt. A belga verseny nagy hagyományokkal rendelkezik, de sosem volt még WRC-futam, sőt, az ország máshol sem rendezett még rali-vb-s eseményt. Az Ypres Ralira augusztusban kerül sor. Szintén újítás lehet, hogy a betervezett, de már most törölt Svéd Rali helyett egy finn…
BővebbenLappi nincs, megvannak az M-Sport WRC-csapatának pilótái
Véglegessé vált az M-Sport gyári WRC-csapatának pilótafelállása, amelyben nem kapott szerepet az anyagi támogatást magával nem hozó Esapekka Lappi, aki így autó nélkül maradt 2021-re. Teemu Suninen végül bent maradt a csapatban annak ellenére, hogy ő sem tudja kifizetni a teljes szezont, mellette pedig két fiatal, Gus Greensmith, illetve a Rally2-es autóval már bizonyító francia Adrien Fourmaux kap lehetőséget ebben a szezonban – utóbbi viszont nem WRC-ben, hanem továbbra is csak a Rally2-es Fiestával.
BővebbenAz új gumik feladhatják a leckét a WRC-csapatoknak
A hamarosan sorra kerülő Monte-Carlo Ralin fogják először élesben használni a Pirelli abroncsait a WRC-csapatok, hiszen a Michelint hosszú idő után leváltja a kizárólagos gumiszállítói posztról az olasz gyártó. A Montére szöges, szög nélküli téli, lágy aszfalt és szuperlágy aszfalt gumikat visz magával a Pirelli, ezekről pedig már előzetesen rengeteg adatot megosztott a csapatokkal – akik viszont a gyakorlatban még nem nagyon tudták ezeket kipróbálni. A Toyotánál például arra panaszkodnak, hogy hiába teszteltek már kétszer is a francia hegyekben, mindkétszer túl sok volt a hó, az aszfalt gumikat gyakorlatilag fel…
Bővebben