Csomós legyőzte Hadikot a kazincbarcikai “felkészülési versenyen”

A Rali2-es szezonzáró (amit ifj. Fogarasiék nyertek meg) ideális alkalmat adott a Rali1-eseknek is, hogy megfelelően felkészüljenek a jövő heti Rally Hungaryre. A mezőnyben ott volt a magyar bajnoki cím két esélyese, Hadik András és Csomós Miklós is, így a “Teszt” kategória természetesen az ő párharcukról szólt. Nos, a hét szakaszból az első kettőt még Hadik nyerte pár tizeddel, aztán Csomós sorozatban négyszer győzte le riválisát, mielőtt az utolsón ismét kikapott egy másodperccel – összességében a 73 kilométer alatt 6,7 másodperccel volt gyorsabb a címvédőnél a kihívó. Ezt “súlyosbította”, hogy…

Bővebben

Ifj. Fogarasi nyerte a Kazincbarcika Ralit és a bajnokságot is

Október 17-én rendezték a Rali2-es szezonzárót, a Kazincbarcika Ralit, amely során három és fél kört kellett teljesítenie a mezőnynek: a közel 15 kilométeres Rudabánya-Imolát és az 5,5 kilométeres Felsőnyárád-Sajókazát három-háromszor, majd végül a 13 kilométeres Szuhogy-Imolát egyszer kellett letudni. A Rali2 számára ez volt a bajnoki döntő, az esélyesnek számító ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter pedig remek teljesítménnyel meg is nyerte a futamot: a páros a második gyorsaságin az élre állt és onnantól annak ellenére is végig vezetett, hogy kapott egy tízmásodperces büntetést. A hondás duó 17,1 másodperccel győzte…

Bővebben

Hadik és Csomós is indul a Kazincbarcika Ralin

Egy héttel a Rally Hungary előtt rendezik a Kazincbarcika Ralit, amely Rali2-es futam mivolta mellett kiváló tesztlehetőséget is biztosít a Rali1-es szezonzáróra. Az eddig (október 10-éig) beérkezett nevezések listáján több R5-ös párost is találunk: a bajnoki cím két esélyese, Hadik András és Csomós Miklós is rajthoz áll, egymásnak feszül ezen a tét nélküli tesztversenyen, de R5-össel indul Bodolai László, Ferencz Krisztián, vagy Vida Szabolcs is. Olyan neveket találunk még a mezőnyben, mint Hangodi Bendegúz, Vogel Adrienn, Hibján József, Hoffer Zsolt, vagy Fenyvesi Gábor – ők egészítik ki  a mindennel együtt…

Bővebben

Hadik, vagy Csomós? A döntő ütközet elé…

Kilenc pont a világ – így lehet összefoglalni a magyar Rali1-es bajnokság szezonzárója előtti helyzetet a bajnoki cím szempontjából. Matematikailag még hárman is lehetnek bajnokok, de a két versenyt is kihagyó Mads Ostberg esélyei valóban csak papíron léteznek, a valóságban ehhez gyakorlatilag az kellene, hogy ő a futam minden részén a leggyorsabb legyen, két fő riválisa pedig lehetőleg ne érjen célba – írja a Formula.hu. Az igazán éles harc alapvetően Hadik András és Csomós Miklós között zajlik majd. Hadik címvédőként vágott neki az idénynek, és az első futamtól kezdve végig…

Bővebben

Fenntarthatóság és luxus: BMW i Vision Circular

A bajor gyártó Münchenben leplezte le legújabb tanulmányautóját, melynek hívószavai között a fenntarthatóság és a luxus is szerepel, de mindez természetesen nem azt jelenti, hogy egy nagyon drágán üzemeltethető extraexkluzív modellt ismerhetett meg a közönség, hanem épp ellenkezőleg. A tanulmányautó egyike azon öt különböző járműkoncepciónak, amelyekkel a BMW Group a Müncheni Nemzetközi Autószalon reflektorfényébe gurítja a nagyvárosok és agglomerációik személyes mobilitásával kapcsolatos jövőbeni elképzeléseit. Az öt iránymutató koncepció az elektromos mobilitás, a digitalizáció és a fenntarthatóság témaköreinek együttese alatt hozza létre a két- és négykerekű mobilitás azon sokoldalú, fenntartható gondolkodásmód…

Bővebben

Így zajlik majd az idei Rally Hungary – 45 pontot lehet szerezni, ha valaki mindent megnyer

A magyar bajnoki döntő, egyúttal az ERC-szezon utolsó előtti futama lesz majd idén a Rally Hungary, amelyet ezúttal is nyíregyházi központtal rendeznek meg. Péntek este szokás szerint a Rabócsiringet kezdődik a verseny egy szuperspeciállal (19:03), majd szombaton három pályát kell teljesíteni két-két alkalommal: lesz a 16,7 kilométeres Újhuta, a 23,5 kilométeres Füzér – Abaújvári elágazás, valamint a 10,19 kilométeres Mád – Disznókő. Mivel a második Mád 16:18-kor rajtol, így jó esély van arra, hogy ezúttal világosban rendezik meg a nap egészét. Vasárnap aztán következik a 13,5 kilométeres Erdőbénye és a…

Bővebben

73 kilométeres lesz a Kazincbarcika Rali

Közzétették a Rali2-es szezonzárónak számító Kazincbarcika Rali programját – hét gyorsasági szakaszon összesen 73 versenykilométert kell teljesítenie a mezőnynek. A Rudabánya – Imola és a Felsőnyárád – Sajókaza gyorsaságikat három-három alkalommal kell végigcsinálni, zárásképp pedig a Szuhogy – Imola adja fel a leckét a résztvevőknek. A kiírás részletei ezen a linken elérhetőek!

Bővebben

Geiger Máté nyert Pécsett Kaveczki előtt

Igazi autósportos napot tartottak vasárnap a Mecsekben, hiszen Rali3-as futamot és hegyiversenyt is rendeztek a Szentkút-Camping közötti szakaszon. A Rali3-nak ötször kellett teljesíteni a távot és ötből háromszor Geiger Máté volt a leggyorsabb a Lada 2101-gyel, így összességében magabiztosan, 13,5 másodperces előnnyel meg is nyerte a versenyt – látványos, gyors, lendületes autózása győzelmet ért számára. A második helyre Kaveczki Jenő ért be a Volkswagennel, alig 1,3 másodperccel legyőzve Fábián Lórántot és 2,7-tel Bíró Gergőt – utóbbi két pilóta nagyon nagyot ment az utolsó gyorsaságin (Bíró nyerte, Fábián lett a második),…

Bővebben

Egy szelet történelem: Legendás autót élesztett újra a Proformance Rally Classic

Egy olyan Mitsubishi került a méltó helyére az utóbbi hetekben, amelyre alighanem rengeteg ralit követő ember emlékszik, aki a kilencvenes évek elején ott volt a pályák szélén Magyarországon. Szenzációs emlékeket ébreszt rengeteg ralit szerető emberben a Proformance Rally Classic csapatának legutóbbi projektje. Fehérvári Csabáék ugyanis restaurálták azt a Mitsubishi Galantot, amelyet az 1990-es évek első felében csodálhattak meg a nézők a magyar pályák szélén: az Oroszlán testvérpár legendás autójáról van szó, amely 1991-ben került az országba és egészen 1996-ig versenyeztek vele. A klasszikus Gr. N-es technika a maga idejében bajnoki…

Bővebben

Beragadtak: nem áll össze a szezon Rónay Lászlóéknak

A Vértes Ralin egy újabb technikai hiba miatt esett ki a Rónay – Csuri páros, akik ezúttal sem látták meg a célt – beragadtak ebbe a negatív spirálba, ami egyelőre nem ereszti őket. Egyetlen szakaszt (sem) tudott teljesíteni a Vértes Ralin Rónay László és Csuri András: a páros alatt ismét megadta magát a Peugeot 205. Az oroszlányi pályáról már elsőre is alig tudtak kiérni, majd kiálltak és szuperralizni próbáltak, de végül az sem jött össze vasárnap. fotó: Zsarnai Krisztián „Nagyon jó volt az első gyorsasági, nagyon jó is volt rajta…

Bővebben