Szerző: Peugeot Press A szezonzáró előtt még három páros állt esélyesként az év végi elsőségre. Mindhárman eltökélten kezdték a versenyt, hiszen nem csak a kupagyőzelemmel járó dicsőségért, de komoly pénzdíjakért is folyt a versengés. Az Európa-bajnoki versenynaptár része volt a nyíregyházi központú futam, így a magyar kétkerék-hajtású mezőny mellett a legtehetségesebb európai menők is neveztek a versenyre. Hangodiék nyerték a pénteki SuperSpeciált. Ez a pálya ismerős volt a fiatal, idén érettségiző pilótának, hiszen a rally előtt éveket töltött el a ralikrossz szakágban, és bár nem is ezen a nyomvonalon, de…
BővebbenKategória: Hazai
Videó: Bútor Róbert összetörte a C3 WRC-t
Baj van: a királyszentistváni teszten Bútor Róbert felborította a Citroen C3 WRC-t. A versenyzőknek szerencsére nem lett bajuk, de az autó csúnyán összetört…
BővebbenNyolc futam és murvás Kisvárda Rali a 2022-es naptárban
Az RSB kiadta a 2022-re tervezett hazai ralis versenynaptárat, melyben nyolc ORB-futam szerepel. A tervek szerint márciusban a Salgó Ralival kezdődik a bajnokság, majd jön a Boldogkő Rali, a Mecsek Rali, a murvás Székesfehérvár-Veszprém Rali, a Komló Rali (tehát két “mecseki futam” lenne), október 14-16-án a Rally Hungary, majd novemberben még lenne egy murvás Zemplén/Kisvárda Rali. A naptárban szerepel tartalékversenyként a romániai Arad Rali is. A Rali2-nek hat versenyt terveznek, Orfű, Eger, Ózd, Pécs, Kazincbarcika és Zemplén/Kisvárda sorrendben, a Rali3 naptárában Orfű, Eger, Ózd, Pécs, Kazincbarcika, Porrogszentkirály és Pálháza szerepel,…
BővebbenMég mindig nem tudják elhinni: bajnokok lettek
Szöllősi Roland már a verseny előtt összeszedett egy perc hátrányt, majd nagy csatában voltak a később kiállni kényszerülő Lángi Attiláékkal. A nyíregyházi céldobogóra aztán nem csak kategóriagyőztesként, de bajnokként gurulhattak fel. A Rallyfeeling.hu interjúja: Hogyan készültetek az idei Rally Hungary megpróbáltatásaira? Nagyon sokat készültünk az idei Rally Hungaryra, hiszen minimálisra akartuk csökkenteni a műszaki hibából való kiállást, abból mostanában volt elég. Tulajdonképpen az autó darabokra lett szedve és újból összerakva, rengeteg alkatrész cseréjével. Versenyünk egy kis hátránnyal indult a kategóriatársakhoz képest, mivel sikerült a pályabejáráson kettő gyorshajtást szereznünk, így egy…
BővebbenBartha Aurél otthon ünnepelhetett bajnoki címet
ifj. Bartha Aurél szülővárosában, Nyíregyházán szerezte meg a bajnoki címet. Az öröme érthetően felhőtlen, pedig a Rally Hungary jócskán kihívások elé állította őt és navigátorát, Szarka Dávidot. Az édesapja nyomdokaiba lépett Auréllal a Nyíregyháza Rallyt követően beszélgettünk a nem kevés kalandot hozó versenyükről. A Rallyfeeling.hu interjúja: Nem kis téttel bírt nektek az idei év utolsó bajnoki versenye. Hogyan készültetek fel mentálisan erre a feladatra? Én minden versenyre teljesen higgadtan szoktam menni, azonban ez egy nagyon nehéz verseny, mind az autóknak, mind a versenyzőpárosoknak. 2019-ben estem is csúnyát ezen pályák egyikén……
BővebbenBajnoki mámor Hangodiéknál
Keretbe foglalta az idei szezont Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László: a páros a szezonnyitó Boldogkő Rali után az év utolsó futamát, a Rally Hungaryt is megnyerte a Peugeot Kupában, ezzel pedig a sorozat bajnoki címét is elvitte. A Hangodi Bendegúz–Bunkoczi László kettős kis túlzással az esélytelenek nyugalmával állt oda a Rally Hungary rajtjához, azután egy rettenetesen nehéz versenyen, végig okosan és taktikusan autózva megszerezte a bajnoki címet a Peugeot 208 Kupában. Ez ám a fordulat! „A verseny rajtja előtt matematikailag ugyan volt esélyünk az elsőségre, de veszett fejsze nyelének éreztem,…
BővebbenBúcsú a Peugeot-tól
Élvezetes autózást produkált a Rally Hungary első napján Rónay László és Csuri András, de a technika ördöge most sem kímélte őket – ezzel a kieséssel a Peugeot 205-östől is búcsút vettek. Az egész szezon során technikai hibák sorozata nehezítette a Rónay–Csuri páros versenyzését, egyetlenegyszer sem sikerült célba érniük, ezt a szériát pedig az idényzáró Rally Hungaryn sem tudták megszakítani. „Hengerfejes lett a motor” – összegezte az eseményeket Rónay László. „Egyébként tudtunk jó időket menni, élveztük is, a nézőktől is olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy szépen átnyomtunk mindent, de a szombati nap…
BővebbenNyugodt szezonzárás Bodolaiéknál
A rengeteg balszerencsével tarkított idény végén hibamentesen tudta abszolválni a Rally Hungaryt a Bodolai–Deák kettős, ennek pedig egy abszolút ötödik hely lett az eredménye. Sok probléma hátráltatta az év során Bodolai Lászlót és Deák Attilát, a Rally Hungary viszont összességében kegyes volt hozzájuk: az utóbbi években sosem értek még itt célba, ezúttal viszont elkerülték őket a gondok. „Jó évzáró versenyünk volt, erőből egy kicsit jobb helyen akartam lenni, ezt sajnálom kicsit, de nagyon meglátszott, hogy ez az első Nyíregyháza Ralink, alig volt meg a pályaismeretünk. A defektveszélyes részeken nagyon óvatosan…
BővebbenFüstbe ment terv: Nem értek célba ifj. Érdi Tiborék
Szerette volna szépen búcsúztatni a Mitsubishit Magyarországon az Érdi Rally Team, de az autó megmakacsolta magát: még soha nem kellett kiállniuk technikai gond miatt, most ez is megtörtént. Az már korábban eldőlt, hogy idén nincs esélye megvédeni az ERC2-es bajnoki címét ifj. Érdi Tibornak és Csökő Zoltánnak: az első két verseny balszerencsés eseményei miatt olyan ponthátrányba kerültek, hogy az egyébként is teljesen felforgatott kategóriában csak a részeredményeket célozhatták meg. Az egyik ilyen cél az volt, hogy a hazai rendezésű Rally Hungaryn még sikerüljön felállniuk a dobogóra. „A hivatalos teszt jól…
BővebbenEmbert próbáló volt
Fehérvári Csaba és Aczél András stabilan, lendületesen autózott a tokaji pályákon és bevitte a legjobbak közé a Toyota Corollát – ennek köszönhetően a korcsoport bajnoki címét is megszerezték a Historic mezőnyében. A júniusi Mecsek Rali után október végén, a Nyíregyháza Ralin ült ismét autóba Fehérvári Csaba és Aczél András: a páros a bő száznyolcvan kilométeres Európa-bajnoki távot teljesítette a Historic mezőnyében a Toyota Corollával. „Historicosként komoly kihívást jelentett, hogy ezekkel a régi autókkal egy mai modern komplett ERC-távot kellett teljesítenünk. Plusz nálunk van mozgó szerviz, vagyis a versenyautót követi egy-két…
Bővebben