A Turán Motorsport videóban jelentette be, hogy felbomlik a páros.
BővebbenKategória: Hazai
Vincze Ferenc nyerte a Szilveszter Ralit
Két nap alatt hat gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie az idei Szilveszter Rali mezőnyének, a futamot pedig az időjárás is alaposan megkavarta. A kiemelkedően magas létszámmal elrajtolt évzáró, tét nélküli “bulifutamot” a Hungaroringen és annak környékén bonyolították le, a hagyományoknak megfelelően egy “külső” és egy “belső” szakasz kialakításával. Az élmezőnyben ott volt Petr Semerad, Simon Wagner, vagy Ondrej Bisaha is, mint nívós külföldi pilóta, de Velenczei Ádám, Botka Dávid, Kazár Miklós, vagy éppen az egy év kihagyás után visszatérő Vincze Ferenc is az első helyekért szeretett volna küzdeni. Az első keddi…
BővebbenVincze, Velenczei, Semerád, Wagner: a Szilveszter Rali nevezési listája
Napvilágot látott a jövő héten megrendezésre kerülő Szilveszter Rali nevezési listája. Az eseményen összesen több mint száz autó áll majd rajthoz, az elejében pedig lesz 15 darab R5-ös is olyan nevekkel, mint Vincze Ferenc, Velenczei Ádám, Petr Semerád, Simon Wagner, Bisaha Ondrej, Botka Dávid, vagy László Martin, de Mitsubishivel indul Kazár Miklós, ifj. Érdi Tibor, vagy Hevesi István is. A nevezési lista itt elérhető!
BővebbenVincze Ferenc visszatér és rajthoz áll a Szilveszter Ralin – a Korda Racinggel
A 2019-es magyar ralibajnok 2021-ben egyetlen futamon sem tudott rajthoz állni, a Szilveszter Ralin azonban visszatér: Vincze Ferenc korábban háromszor nyerte már meg a versenyt, most pedig ez lehet számára a lehetőség arra, hogy lerázza magáról a rozsdát. Vincze a Digisport Reggeli Start című műsorában beszélt arról, hogy idén egyáltalán nem is ült raliautóban, mint mondta, ennek anyagi okai voltak. Kifejtette, hogy 2022-ben nagyon szeretne indulni, nem 100%, hogy minden összeáll ehhez, de most jó irányba mennek a dolgok és azt is elárulta, hogy újra a Korda Racing lehet az…
BővebbenA legerősebb: Corvette Z06
A sorozatgyártott autók történetének legerősebb V8-as szívómotorja – milyen könnyű leírni! És mennyire nehéz megvalósítani… Márpedig az új Corvette Z06 tervezői ezzel a reklámszlogennel küldik csatába a legújabb modelljüket. Nagyjából mindenki arra számított, hogy a Z06-osban az alap-Corvette 6,2 literes motorja kap majd egy pár turbót vagy egy kompresszort, de a gyáriak inkább készítettek egy teljesen új motort, négy vezérműtengellyel, 32 szeleppel, sík főtengellyel, ami elforog percenként 8600-ig. Az új erőforrás régimódi versenytechnikának tűnik. Nincs rajta feltöltő, sőt, a hengerűrtartalma is kisebb lett: 5,5 literes, azért, hogy a lerövidített lökethossz…
BővebbenKét sárga lap, biztonsági hiányosságok: ezért nem lesz Rally Hungary
A HUMDA adott ki közleményt az ügyről, miután december 15-én hivatalossá vált, hogy 2022-ben nem rendezheti meg Magyarország a Rally Hungaryt, nem lesz ERC-futamunk. “Biztonsági hiányosságokat állapított meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a rali Európa-bajnokság (ERC) magyar futamával kapcsolatban, amely így egymást követő két évben kapott sárga lapos figyelmeztetést. A Motorsport Világtanács december 15-i ülésén született döntés azt jelenti, hogy jövőre nem lehet rali Eb-futamot rendezni hazánkban. A mulasztásokban érintett területek nem a HUMDA hatáskörébe tartoztak. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., mint promóter, alapvetően finanszírozási,…
BővebbenNem lesz jövőre Rally Hungary?
Ugyan az utóbbi időszakban több közleményt is kiadott arról a HUMDA, hogy hogyan és miként folytatódik a Rally Hungary lebonyolítása, a mai napon felröppent a pletyka, mely szerint a 2022-es versenynaptárban a hazai Európa-bajnoki ralifutam. A nyíregyházi központú verseny a 2018-as kandidálás óta sorozatban háromszor adott otthon ERC-futamnak is és hozta magyarországra a nemzetközi sztárokat. Most viszont úgy tűnik, hogy változnak az idők: 2022-től új promóter veszi át az ERC irányítását és a Rally Hungary szerződése is lejárt. Ifj. Érdi Tibor, háromszoros ERC2-es Európa-bajnok posztolta a közösségi oldalán, hogy a…
BővebbenSzabó Krisztián az év magyar autóversenyzője, Herczig Norbert a második
A ralikrossz-világbajnokság idei szezonjában dobogós helyezéseket elért Szabó Krisztián lett az Év magyar autóversenyzője a Formula.hu internetes szaklap és magazin által összeállított rangsor alapján. A 29 éves versenyző az összetett ötödik helyén zárta az idei vb-sorozatot, dobogóra kétszer – Belgiumban és Németországban – állhatott. Szabó Krisztián – aki a ralikrossz vb-futamok történetének első magyar dobogósa – most először nyert a Formula.hu szavazásán, amelynek során a szaklap és a magazin szerzői szakértők bevonásával voksoltak a sorrendről. A Formula.hu tájékoztatása szerint a szavazáson Szabó mögött a rali Európa-bajnokságon (ERC) ötödikként zárt Herczig…
BővebbenŐk kapnak anyagi támogatást az RSB-től – Rali1, Rali2, Rali3
Íme az RSB határozata:
BővebbenKlausz Kristóf domináns teljesítménnyel nyerte a Mikulás Ralit
Az idei magyar bajnokság negyedik helyét megszerző Klausz Kristóf – Csányi Botond páros messze kiemelkedett a mezőnyből a tét nélküli Mikulás Ralin. A saras körülmények között elképesztően gyorsan autóztak a Skodával és mind a hat gyorsasági szakaszt megnyerték, így bő nyolcvan kilométer alatt több mint egy percet adtak a második helyezettnek. Az év végére folyamatosan gyorsuló Klauszék így az ausztriai W4 Rali megnyerése és Simon Wagner legyőzése után itthon is futamgyőzelemmel tették le a névjegyüket. A második helyre a visszatérő Balogh János és Holczer Dániel fért be, akik a Eurosol…
Bővebben