A biztonság élharcosa: Mercedes-AMG GT Black Series

A Mercedes-Benz hosszú ideje tartó hagyományt folytat azzal, hogy a Formula–1 biztonsági, valamint orvosi autóit a legerősebb modellek közül választja ki, ami az idei szabályváltozások miatt különösen fontos volt.

1996 óta a tavalyi szezonig minden évben kizárólagosan a Mercedes adta a biztonsági és az orvosi autót az F1 számára, ez a történet pedig tovább folytatódik az idei esztendőben. A német gyártó 26 éve még a C 36 AMG jelzésű járművel mutatkozott be először ebben a szegmensben, azóta pedig rendre 2-3 éves periódusokban hoztak új gépeket. Ezen a jó szokásukon most sem változtattak, még annak ellenére sem, hogy 2021-től kezdve már az Aston Martin autóival osztoznak ezen a munkán. Idén ismét eljött a megújulás ideje, a biztonsági autó szerepébe pedig most is az egyik legerősebb alkotásukat állították, mely a Mercedes-AMG GT Black Series névre hallgat.

Az autó az előző évhez hasonlóan ismét piros színben pompázik majd, és a pályán betöltendő feladatokhoz szükséges felszerelésekkel rendelkezik. A Hivatalos F1® Safety Car egyik legszembetűnőbb újítása, hogy a tetőn nem található meg a szokásos lámpasor, mivel ez zavarta volna az AMG GT Black Series gondosan kifinomult aerodinamikai egyensúlyát. Ehelyett az affalterbachi fejlesztőmérnökök valami teljesen újjal álltak elő, és a kötelező jelzést elöl, a szélvédő felső részébe építették be, míg a hátrafelé mutató lámpákat elegánsan a hátsó spoilerbe integrálták. A szakemberek arra is odafigyeltek, hogy a jelzési funkciókat gyorsan reagáló és energiatakarékos LED-lámpák biztosítsák.

Ezekből előre három kis narancssárga, valamint egy nagy zöld modul került, míg hátul a szárny fő lamelláján 13 narancssárga színű fényforrás található. Utóbbiból a külső részeken mindkét oldalon hármat helyeztek el, melyek folyamatosan világítanak, középen pedig további hét lámpa van, amik szükség esetén felkapcsolhatók. Szintén az autó hátsó részére terveztek két apró videokamerát, de a hátsó oldalablakokban egy-egy világító modult is elhelyeztek, amely az „SC”, vagyis a Safety Car feliratot jeleníti meg a lelátón ülő nézők számára.

Mivel ebben a sportban igazán fontos a teljesítmény, a német márka az egyik legerősebb és leggyorsabb művét viszi az egyes versenyhétvégékre, melyben egy 4,0 literes, biturbó V8-as motor teszi a dolgát. Ez 730 lóerőre képes és 800 Nm nyomatéka van, amivel 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, továbbá egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval rendelkezik, tisztán hátsókerék-hajtású, a végsebessége pedig 325 km/óra.

A belső tér ugyan megegyezik a bárki által megvásárolható AMG Track csomaggal, de természetesen a munkához elengedhetetlenül szükséges kezelőeszközökkel, így például az utasülés előtti középkonzolon és műszerfalon elhelyezett két táblagéppel együtt. A vizuális kommunikációs eszközök adatkezeléséről egy WLAN-alapú InCar Hotspot gondoskodik, így ez is segíti a másodpilóta Richard Darker tevékenységét, miközben az autót a rutinos Bernd Mayländer vezeti, aki 22 éve tölti be ezt a pozíciót.

Bár a biztonsági autó rengeteg érdekességgel szolgál, nem szabad megfeledkezni az orvosi autóról sem. Itt egy jelentős váltás történt, eddig ugyanis a C 63 S kombit használták, az idei évtől kezdve azonban a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ kerül előtérbe, amely az F1 történetében az eddigi leggyorsabb Medical Car. Az autóban a nagytestvérhez hasonlóan az AMG 4,0 literes, biturbó V8-asa van, ám itt már picivel kisebb a teljesítmény. 630 lóerőre képes, 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 315 km/óra, és összkerékhajtással, valamint egy 9 sebességes automata váltóval rendelkezik.

A felszereltséget tekintve a szériadaraboktól a dizájn mellett elsősorban a tetőn elhelyezett lámpasor különbözteti meg, mely egy szénszálas kúpra van felszerelve, és a lehető legkisebb légellenállást biztosítja. Emellett szintén fontos különbség, hogy az autóban a mentéshez szükséges eszközök, így defibrillátor, lélegeztetőkészülék, tűzoltó készülék és speciális kesztyűk is megtalálhatóak, valamint egy hasonló informatikai rendszer, mint a Safety Car esetében.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Related posts