Turán mindenről tudott, mindennel tisztában volt: elutasították a kérelmét

1/2021 Rally Szakági Bizottsági határozat. 2021.01.04 A Rally Szakági Bizottság a MNASZ Főtitkárának felhívására megvizsgálta a Turán Motorsport Egyesület nevében, Turán Frigyes által benyújtott, 2020. 12. 11. keltezésű, MNASZ Elnökségnek címzett kérelmet, amelyben Turán Frigyes kérte, hogy az MNASZ honlapján megjelentetett Magyar Országos Rally1 Bajnokság 2020. évi eredményét a közzétett formában az Elnökség ne fogadja el. A Rally Szakági Bizottság megállapította, hogy • ezt a határozatot a bizottság az utolsó bajnoki futam előtt a négy, még a bajnokság megnyerésére esélyes versenyző páros „védelmében” hozta azzal a szándékkal, hogy olyan versenyző…

Bővebben

Salgóval indul, Nyíregyházán zárul a 2021-es Rali1-es szezon

Az RSB közzétette a 2021-es naptár-tervezetet, íme a Rali1-es idény állomásai: Március 27-28. Salgó Rali Április 16-18. Miskolc-Kassa Rali Május 28-30. Ózd-Eger Rali Június 24-27. Mecsek Rali Július 17-18. Székesfehérvár-Veszprém Rali Augusztus ?. Vértes Rali Október 22-24. Nyíregyháza Rali Plusz decemberben a Mikulás Ralit hivatalosan tartalékként jelölték meg a Rali1-es bajnokság számára, ha valamelyik futamot nem sikerül megrendezni.

Bővebben

Új év, új technika – Škoda Fabia R5 teszttel kezdte a szezont Vogel Adri

Szöveg forrása: Roger Racing Team Képek: Sári Péter A rali-Eb-t az ERC3-as kategória összetett 7. helyén záró magyar versenyző a Dani Fischer Team Škoda Fabia R5-ösét tesztelte Kiskunlacházán. Alig másfél hónappal a FIA ERC Kanári-szigeteki szezonzárója után január elején máris versenyautóba ült Vogel Adri. A Dani Fischer Team Škoda Fabia R5-ösét tesztelte Kiskunlacházán, azt azonban egyelőre nem árulta el, hogy az új technika lesz-e a társa az idei versenyszezonban. “Nehéz szavakba önteni, hogy pontosan mit is érzek. Fantasztikus az autó, jó a mozgása a pályán. Egyértelműen érzem, hogy az R2-es…

Bővebben

A turbós 208-asokkal folytatódik a Peugeot Kupa

Harmadik szezonját élte meg 2020-ban a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozat. Az idei évben, a nehéz, bizonytalan helyzet ellenére is szép számban jelentkeztek indulók a sorozatba. Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője beszélt arról, hogy mi változik jövőre. Talán előzetesen elmondhatjuk: a versenyautón kívül semmi! Az idén debütált, részben a TRT műhelyében készült Peugeot 208 Rally4 autók nem csak egymás között vívhatnak hatalmas csatákat jövőre, hanem a 2WD kategóriában is esélyesként szerepelhet az, aki ilyen autó mellett dönt. Komoly, az utolsó futamig tartó küzdelemben dőlt el a Peugeot…

Bővebben

Mégsem lesz Szilveszter Rali – hivatalos

Mégsem rendezik meg az idei hazai autósport-szezon utolsó megmérettetését, a hagyományos Szilveszter Ralit. A Hungaroringen kialakított pályákra tervezett futam már évek óta megszokott “bulifutam” a versenynaptár végén, 2020-ban azonban nem kerülhet rá sor. “Szilveszter Rallye törölve! Nehéz döntést hozott meg a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a Hungaroring Sport Zrt. és a versenyrendező Gáz2000 Kft. Áttekintve a jelenleg fennálló járványügyi helyzetet, valamint az előre nem látható országos intézkedéseket az érintett szervezetek úgy határoztak, hogy az idén lemondanak a Szilveszter Rallye megrendezéséről. A felek ugyanakkor továbbra is elkötelezettek a hagyományos évzáró verseny…

Bővebben

Foghíjas év: A nagy tervek helyett vészforgatókönyv

Két pilóta mellett három raliautóban navigált idén Holló Barnabás, de a koronavírus az ő terveinek jelentős részét is elsöpörte ebben a szezonban. Sok terve van a jövőre nézve, de nagy a bizonytalanság. Nagy várakozással vágott neki az idei évnek a rutinos navigátor, Holló Barnabás: számtalan külföldi verseny volt tervben néhány nemzeti futammal együtt. „Pontosan megterveztük ezt a srácokkal, átbeszéltük, hogy a külföldi versenyeken Szikszai Bécivel, a Citroen C2-vel és az E36 M3-mal, a hazai versenyeken pedig László Pistivel és az Evo IX-cel indulok” – mesélte. „Sajnos a kovásznai verseny után…

Bővebben

Vincze Ferenc: A ralitól kicsit most elment a kedvem

Nyertek futamot, vezették a bajnokságot, ám a nyíregyházi turbóhiba, majd egy meghibásodó szenzor elvette az esélyt Vincze Ferenctől és Bacigál Igortól a címvédésére. A pilóta szerint peches évük volt és nem tud igazán elégedett lenni a bronzéremmel. Címvédőként, ezúttal is Bacigál Igorral, de a Dani Fischer Teammel és egy Skoda Fabia R5 Evóval vágott neki a 2020-as szezonnak Vincze Ferenc. Az előző év bajnokát azonban idén nem fogadta kegyeibe a szerencse: alig volt tiszta futama, technikai hibák sora sújtotta a párost. „Meglehetősen nehéz évünk volt, a legtöbb versenyen volt valamilyen…

Bővebben

Mindenkinél gyorsabban: Bugatti Bolide

Nem nagyon volt rá szükség, így a Bugatti eddig nem igazán próbálta kihegyezni a sportkocsijait. Ugyanakkor sejthető volt, hogy még a Chiron Super Sport 1600 lóerős motorjában is van tartalék: végül is 8 literes, turbós W16-osról van szó. Így született meg a világ legújabb hiperautója. A Bugatti technikájára rendes pályaautót építettek, minden eddiginél erősebb motorral és a csontvázig egyszerűsített műszaki tartalommal. Minden eszközzel igyekeztek csökkenteni a gép tömegét: titáncsavarokkal, titánból 3D nyomtatással előállított egyedi alkatrészekkel, és persze rengeteg szénszálas kompozittal. A végeredmény 1850 lóerő 1240 kilogrammra, ami versenyautókra jellemző 0,67…

Bővebben

Aranyév: Német Gábor és Adorján Szabolcs lett a Peugeot Kupa idei bajnoka

Nem tudták, hogy mire számíthatnak, nem tudták, hogy hogyan tudnak teljesíteni egy teljes szezont ebben a kategóriában. Aztán jöttek, láttak és győztek – domináns teljesítménnyel lettek bajnok. Német Gábor eddig szinte soha nem tudott teljes évet, teljes programot futni, tavaly összesen egy versenyen vett részt – 2020-ra viszont úgy érezték csapatával, a Német Motorsporttal együtt, hogy ideje belevágni egy komolyabb projektbe. A pilóta Adorján Szabolccsal az oldalán a Peugeot Kupában állt rajthoz – a koronavírus idején úgy érezte, hogy a rali hiányzik neki és ez tűnt elérhető szériának. „A háttér…

Bővebben