Öt éve vonult vissza, három éve nem indult WRC-futamon, de Mexikóban újra rajthoz áll – mutatjuk, hogy hogyan hangol a sportág történetének legnagyobb alakja.
BővebbenKategória: Egyéb
Visszatérhet a kvalifikáció a rali-vb-re?
A Svéd Rali esete után ismét felerősödtek azok a hangok, melyek szerint változtatni kell és megoldást kell találni a pályatakarításra. Svédországban óriási gondot okozott és gyakorlatilag esélytelenné tett több pilótát is a rajtsorrend, hiszen Sebastien Ogier alig tudott bejönni a tizedik helyen, de Ott Tanak és Jari-Matti Latvala sem tudta megközelíteni az élmezőny tempóját – méghozzá azért, mert elöl rajtolva ők takarították le az útról a friss havat. Ezt a későbbi napokon súlyosbította az is, hogy a Historic mezőnye átment a pályán a vb-mezőny előtt és a húsz centiméterrel keskenyebb…
BővebbenJapán csillag született Svédországban – Katsuta lehet a jövő sztárja?
A semmiből győzte le a kategória világbajnokát annak saját pályáján, a Toyota WRC-csapata pedig rögtön meg is jegyezte a nevét – egyesek szerint Takamoto Katsuta a valaha volt legjobb japán raliversenyző lehet. Szenzációs teljesítményt nyújtott a hétvégi Svéd Ralin és nagy meglepetésre megnyerte a WRC2-es kategóriát Takamoto Katsuta, aki a kategória világbajnokát, a svéd Pontus Tidemandot győzte le a rendkívül nehéz körülmények között. Ezzel mindenképpen bizonyította sebességét és tehetségét, ráadásul felhívta magára a Toyota figyelmét is. “Amikor a Toyota úgy döntött, hogy visszatér a rali-világbajnokságra 2017-ben, a második kép már…
BővebbenBreennek nem tetszik, hogy Loeb a helyére ül
Többször is bizonyított már, Svédországban eddigi pályafutása legjobbját hozta, most mégis hónapokig parkolópályára kerül a Citroennél. Korábban járt már dobogón, hozott kiugró eredményeket, a hétvégi Svéd Ralin pedig az abszolút második helyet szerezte meg Craig Breen, aki jelen pillanatban a legjobb citroenes a bajnoki pontversenyben és folyamatosan fejlődik – ennek ellenére most hosszú időre kikerül a képből. Azt már el kellett fogadnia, hogy nem lehet teljes értékű második számú versenyző Kris Meeke mögött, mert nem francia, így Stephane Lefevbre-nek mindenképpen át kell adnia a helyét néha, de most még a…
BővebbenNagyot fordult a világ: Neuville tíz ponttal vezet
A Monte-blama után hamar megfordította a világbajnoki pontversenyt a Hyundai belga sztárja. A rali-világbajnokság (WRC) állása két futamot követően: Thierry Neuville – Hyundai – 41 pont Sebastien Ogier – Ford – 31 pont Jari-Matti Latvala – Toyota – 23 pont Esapekka Lappi – Toyota – 23 pont Ott Tanak – Toyota – 21 pont Andreas Mikkelsen – Hyundai – 21 pont Craig Breen – Citroen – 20 pont A gyártók pontversenyének állása: Hyundai Shell Mobis WRT – 54 pont Toyota Gazoo Racing WRT – 53 pont Citroen Total Abu Dhabi…
BővebbenNeuville nyerte a Svéd Ralit, Ogier pontokat mentett
Okosan taktikázott a világbajnok, így megmentett pár pontot, a győzelmet viszont nem lehetett elvenni Neuville-től és a Hyundaitól. Az óriási hó és az elsőként rajtoló takarító szerepe miatt gyakorlatilag esélytelen volt a Svéd Ralin a világbajnoki címvédő Sebastien Ogier, de a francia fordos így is megmentett néhány extra pontot az utolsó gyorsaságin. A power stage-ről szándékosan elkésett öt perccel, amely miatt ugyan kapott ötven másodperc büntetést, de jóval tisztább pályán autózhatott, így szerzett egy második helyet, amellyel négy plusz pontot gyűjtött – a tizedik helyért járó egy pontot feladta, de szerzett helyette…
BővebbenNeuville a győzelem kapujában, Meeke kiesett
Ogier és az M-Sport továbbra is örülhet, ha pontot szerez. Az már a Svéd Rali első napján eldőlt, hogy a világbajnok Sebastien Ogier és az M-Sport ezúttal nem nagyon tud hozzászólni a csatához, illetve aki az elsők között rajtolt, az nagyon hamar tetemes hátrányba került – sem Ogier, sem Meeke, sem Tanak, sem Latvala nem kapott esélyt ezen a hétvégén. Ez nem változott a szombati napon sem, mindannyian ott voltak ugyan a pontszerzők között, de nagyon messze az élmezőnytől, sőt, Meeke a délután folyamán ki is esett – bcsúszott a hófalba,…
BővebbenSvéd Rali: Hyundai-csata az első helyért, Ogier és Tanak is bajban
A Monte legjobbjainak nem osztottak lapot a WRC idei második futamán – élen a Hyundai, nyomában a Citroennel. Nagyon nagy hátrányt szedett össze a Svéd Rali első napján az, aki Monte-Carlóban az élmezőnyt alkotta, mert a laza, mély hóban jóval lassabban tudott csak haladni, mint az, aki később rajtolt – Sebastien Ogier, Ott Tanak, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke is lemaradt, sőt, a világbajnok jelenleg a legjobb tízbe sem fér be, már közel három perc a hátránya. Ez gyakorlatilag el is döntötte, hogy a győzelemért a Hyundai és némi meglepetésre…
BővebbenSvéd Rali: Neuville-é a shakedown
Kicsik a különbségek, jók a Citroenek, egyelőre nem villantak meg a Toyoták – ennyi szűrhető le a svéd vb-futam bemelegítéséből. A belga Thierry Neuville bizonyult a leggyorsabbnak a Svéd Rali shakedownján, a Hyundai pilótája három tizedmásodpercet vert az elitbe a Citroennel visszatérő Mads Ostbergre, rajta kívül pedig csak Sebastien Ogier fért be egy másodperc alá. A különbségek egyelőre borzasztóan kicsik és természetesen nem érdemes különösebb következtetést levonni belőlük, de Neuville szerint a megérkező havazás sok mindent megváltoztathat, főleg annak tükrében, hogy vannak jó pilóták, akik hátulról rajtolnak majd. Háttérinformáció, hogy…
BővebbenWRC: Mit várnak Svédországtól a sztárpilóták?
Csütörtök este kezdetét veszi a rali-világbajnokság idei második futama, a Svéd Rali – tavaly meglepő Toyota-sikert láttunk Thierry Neuville hibája után, most mire számíthatunk? Ott Tanak (Toyota): Szerintem a Monte után Svédországba jönni egy fajta megkönnyebbülés, mert itt már tényleg lehet nyomni, a határon autózni. A körülmények remélhetőleg jók lesznek, lesz elég hó és jég, mert ebben az esetben a hófalak között menni nagyon élvezetes. Sebastien Ogier (Ford): Ez természetesen az év egyik legkiemelkedőbb futama, főleg nekem, mert hegyvidéken születtem, sokat síeltem, sokat vezettem hóban, de Svédországban vezetni elképesztő. Egyike…
Bővebben