Egy szelet történelem: Legendás autót élesztett újra a Proformance Rally Classic

Egy olyan Mitsubishi került a méltó helyére az utóbbi hetekben, amelyre alighanem rengeteg ralit követő ember emlékszik, aki a kilencvenes évek elején ott volt a pályák szélén Magyarországon.

Szenzációs emlékeket ébreszt rengeteg ralit szerető emberben a Proformance Rally Classic csapatának legutóbbi projektje. Fehérvári Csabáék ugyanis restaurálták azt a Mitsubishi Galantot, amelyet az 1990-es évek első felében csodálhattak meg a nézők a magyar pályák szélén: az Oroszlán testvérpár legendás autójáról van szó, amely 1991-ben került az országba és egészen 1996-ig versenyeztek vele. A klasszikus Gr. N-es technika a maga idejében bajnoki címet is nyert Oroszlán László és Oroszlán Tibor kezei között, azóta viszont több helyen is csak „kallódott” – pályajáró autóként találkozhattunk vele néha. Most viszont újjáéledt…

„Nagy kutatómunka után sikerült felfedezni és megvásárolni az autót” – meséli Fehérvári Csaba, a Proformance Rally Classic csapatvezetője. „Igazából pontosan nem tudtuk, hogy mihez kezdünk majd vele, de aztán megint megmutatkozott, hogy Magyarország kis ország és mindenki ismer mindenkit. Egy baráti találkozón Oroszlán Évi párja meghallotta egy közös barátunktól, hogy a Galant előkerült, felvette velem a kapcsolatot és elmondta, hogy ő ezt egy meglepetés ajándéknak szánja Évinek. Teljes restaurálást szeretne, mely nem csak egy ikonikus raliautó újraélesztése, hanem tisztelgés lesz Oroszlán Laci emléke előtt is. Eredetileg nem szivesen váltam volna meg az autótól, de ez a nemes ügy oly mértékben hatott rám, hogy egymás kezébe csaptunk és megszületett ez az egyeduülálló projekt.

Elvállaltuk és végül 141 nap alatt megcsináltuk azt, amit általában egy év alatt szoktunk – feszített volt a tempó, de nagyon szép meglepetés lett belőle. Egy remek rendezvény keretein belül adtuk át, Herczig Norbi gurult be vele (nála zajlott a baráti találkozó, így ez egyértelmű volt) és nagy élmény volt látni az arcokat, Évit, aki korábban vezette is az autót, Oroszlán Tibit, aki évekig navigált benne… Szerintem most a méltó helyére került akkor is, ha valószínűleg már nem versenyautóként fog funkiconálni” – magyarázza Csaba.

Az autó minden alkatrésze fel lett újítva, amiből új kellett, abból a csapat megvásárolta az újat és végül öt Galant alkatrészeiből készült el a végeredmény – amely tökéletesen megegyezik azzal, ami kereken harminc éve Magyarországra került, minden apróság az eredeti módon került be-, vagy visszaépítésre. „Sokan foglalkoznak versenyautók építésével, foglalkoznak restaurálással, de ilyen versenyautó-restaurálással talán kevesen, nekünk pedig ez a fő vonal, ezt szeretjük, ez a csapatunk lényege. Mondhatom, hogy ez a Mitsubishi Galant a Proformance zászlóshajója jelen pillanatban.”

Related posts