Mikkelsen az M-Sportnál?

Az idei évben a WRC2 és az ERC bajnoki címéért is küzd párhuzamosan Andreas Mikkelsen, akinek a Skoda gyári támogatottjaként így azért elég komoly éve van, tényleg cska néhány olyan raliversenyző van a világon, aki jobb helyzetben dolgozhat. Mikkelsen célja azonban mindenképpen az, hogy 2022-ben újra egy gyári WRC-ben ülhessen és az abszolút világbajnoki címért harcolhasson – egyesek szerint a visszavonuló Sebastien Ogier helyett a Toyotánál köthet ki korábbi csapattársa, Jari-Matti Latvala főnöksége alatt, maga Mikkelsen viszont az M-Sportot említette meg.

Kérdezhetjük, hogy oké, de miért, ha az a legrosszabb autó? Nos azért, mert az M-Sport mindig jól talál be a szabályváltozásokba: 2006-ban az utolsó generációs Focus WRC nagyon bejött (Sebastien Loeb minden tudása kellett a legyőzéséhez), 2011-ben az új Fiesta WRC szintén jól sikerült, 2017-ben pedig szintén nehéz anyagi helyzetben olyan Fiestát raktak össze Malcolm Wilsonék, amellyel Sebastien Ogier világbajnok lett és egyúttal csapatként is a csúcsra értek. 2022-ben újra szabályváltozások jönnek, Wilson pedig nemrég azt is mondta, hogy idén spórolnak, nem erőltetik túl a fejlesztést, de a 2022-es autóval nagyot akarnak dobbantani és azt is megpendítette, hogy szeretnének igazolni egy sztárpilótát.

“Számomra az M-Sport egy igen jó helynek tűnik 2022-re, ők mindig jól beletalálnak az új érák első évébe, míg a nagyobb költségvetésű riválisok kicsit később jönnek bele. Ez az év nekem egy ugródeszka, hogy visszakerüljek a WRC-be. A Skoda és a Toksport is fantasztikus, de a célom a WRC és az M-Sport jó helynek tűnik. Ha ezt semmi nem akadályozza meg, akkor szívesen segítek nekik az autó fejlesztésében most is, mert sokat csináltam ezt a Volkswagenél, a Citroennél, a Skodánál és a Hyundainál is, nagy tapasztalatom van ebben, tudom, hogy mi a lényeg ilyenkor” – mondta Mikkelsen a DirtFish-nek.

fotó: Bitto Zsolt

Related posts