Berobbant az élmezőnybe Klausz Kristóf

Első teljes R5-ös szezonját futotta Magyarországon a fiatal versenyző, aki Csányi Botonddal az oldalán többször is megcsipkedte a hazai toppilótákat annak ellenére, hogy egy régebbi fejlesztésű Forddal vették fel a kesztyűt – a nyíregyházi második hellyel megmutatták, hogy számolni kell velük.

„Tavaly a Veszprém Rali előtt döntöttünk a Ford mellett, kicsit nehéz volt versenyezni vele a kezdetekben, de sikerült belőle egy jó versenyautót csinálni, illetve mi is versenyről versenyre egyre jobban felnőttünk a feladathoz. Az R2-es autóhoz képest itt már azért drasztikusabb a beállítások fontossága és ezt tapasztaltuk is az idei év első felében, mert nem mindig volt úgy beállítva az autó, ahogy nekem a legjobban vezethető volt, ebben is sokat tapasztaltunk idén” – mesélte a pilóta.

A felforgatott naptár ellenére kifejezetten eredményesen sikerült Klausz és navigátora, Csányi Botond számára az év. Már a szezonnyitó Salgó Ralin megmutatták oroszlánkörmeiket és abszolút ötödikek lettek úgy, hogy a bátornyterenyei körgyorson mentek harmadik időt is, majd kihagyták az Eger Ralit, a Vértes Ralin hetedikek lettek, Nyíregyházán pedig robbantottak: az abszolút második helyet húzták be, ezzel pályafutásuk eddigi legjobb eredményét könyvelhették el.

„A beállításokkal jó irányba haladtunk az év második felében és igazából az eredmények is jöttek. A Salgó Ralin is voltak jó részeredményeink, mentünk top hármas időt egy szakaszon és végül ötödikek lettünk összesítésben, majd Nyíregyházán a második helyen végeztünk. Itt nyilván nehéz körülmények között zajlott a verseny, természetesen a szerencse is végre mellettünk volt, de ez most szerintem inkább a taktikáról szólt, azért is tudtunk jó eredményt elérni.”

A nehéz körülmények között megszerzett ezüstérem után feljöttek az ötödik helyre a bajnokságban az egy kihagyott versenyük ellenére és úgy várhatták a Mikulás Ralit, hogy vesztenivalójuk igazából már nincs: elérték, amit szerettek volna.

„Abban nincs semmi titok, hogy a mezőny egyik legöregebb R5-öse a miénk, ezért valamilyen szinten hátrányban vagyunk, ennek mértéke a kérdéses – Nyíregyházán nem biztos, hogy sokat számít, de mondjuk Egerben, vagy a Vértes Ralin igen. Az volt a cél az év elején, hogy ezt elfelejtsük, elengedjük, ahogy minden más tényezőt is és magunkból hozzuk ki a legtöbbet, ez pedig szerintem sikerült is. Abszolút elégedett vagyok az eddigiekkel. Úgy tűnik, hogy jól megyek a komfortzónából kizökkentve, szerintem itt érezhető a külföldi tapasztalatunk, sok nehéz versenyen mentünk már, igaz az R2-essel, de ezen a téren nincs különbség.”

Ami pedig a folytatást illeti: „Jövőre szeretnénk előrébb lépni, szerintem a top ötbe stabilan beférni, illetve onnan feljebb kerülni, a dobogóra, vagy akár annak a legfelső fokára állni már csak friss fejlesztésű autóval lehet, úgyhogy dolgozunk azon, hogy mi is egy ilyennel tudjunk rajthoz állni. Mentünk egy ideig külföldön, most viszont hazatértünk és úgy érezzük, hogy a következő feladat az abszolút bajnoki címért való küzdelem lehet. A szponzorainknak köszönjük a támogatást, főként a Krisped Kft-nek, illetve a Ritmus ASE-nek, hogy idén is támogattak minket – egyúttal szeretném megköszönni a teljes szervizcsapatunknak is, hogy ilyen jó munkát végeztek a szezon során.”

Related posts