Dobogóért ment, kilencedik lett a Herczig-Ferencz páros

szerző: MRTH.hu

Dobogóért utazott Ciprusra Herczig Norbert és Ferencz Ramón, de végül egy kilencedik hellyel tértek haza az ERC hetedik futamáról. Ahogy ebben az évben sajnos megszokhattuk, a versenytempóval most sem volt baj, ismét egy balszerencsés momentum húzta keresztül a csapat számítását.

A MOL Racing Team kettőse remek kvalifikációval kezdte a Ciprus Ralit. A rajtsorrendről döntő szakaszon harmadikak lettek, így a murvás pályán kedvező 13. pozícióból kezdhették meg a versenyt. A hidegzuhany rögtön ez után jött: a versenybírák két perces időbüntetéssel sújtották a csapatot. Az indoklás szerint a televíziós stáb egyik tagja, a legjobb kameraállásokat keresve bement az egyik gyorsasági szakaszra. Erről készült egy fotó, és ez alapján kapta a büntetést a csapat, ugyanis bármilyen furcsa, a Rali Eb-n ez tilos. A rajt előtt kapott tetemes hátrány arra késztette Norbiékat, hogy átírják az előzetes forgatókönyvet.

„A tervezettnél is óvatosabb gumistratégiával kezdtük a versenyt. Nagyon kemény Michelineket tettünk fel a Polóra, és az volt a terv, hogy ezzel próbálunk ottmaradni az élmezőny közelében, és az első napon megnézzük, kinek mennyi gondja akad a gyorsaságikon. Persze a büntetés a hangulatunkat is befolyásolta, pokoli érzés úgy kezdeni egy versenyt, hogy hiába készülsz fel alaposan, teszel meg mindent, amikor egy ilyen hiba miatt ennyire komoly büntetéssel kell elrajtolni az első gyorsaságin” – mondta Herczig Norbert.

05 Norbert HERCZIG (HUN), RamonFERENCZ (HUN), Volkswagen Polo GTI R5, MOL Racing Team, action during the 2019 European Rally Championship ERC Cyprus Rally, from september 27 to 29 at Larnaca, Cyprus – Photo Gregory Lenormand / DPPI

Egy profi versenyzőt és egy profi navigátort nem szabad, hogy befolyásoljanak a külső körülmények, és ezt rögtön az elején be is bizonyították Norbiék. A kemény gumikkal is negyedik és ötödik időket autóztak, és a kezdeti 36.-ról a nap végére a kilencedik helyre jöttek fel.

„A második napon is jó volt a rajtpozíciónk, mert a büntetés nélkül számolták az időnket, és így hatodikként rajtoltunk a gyorsaságikon. A vasárnapi első gyorsasági is nagyon jól sikerült, de aztán a következő szakaszon hibáztam. Egy dobálós részen egy féktávon elúszott az autó, és a külső íven eltaláltunk egy fát. Nem volt nagy ütközés, de épp a bal első kereket érte az ütés, és eltört a bal első féltengely. Szerencsére épp erre a versenyre érkezett az erősített futómű a Volkswagen Polo GTI R5-höz, így az autó háromkerékhajtással is kijött a gyorsaságiról, majd miután nem tudtuk orvosolni a problémát, a következő 11 kilométeres szakaszon is így mentünk végig” – részletezte Norbi a második nap problémás első körét.

A BRR csapat ismét bebizonyította, hogy a világ egyik legjobbja, a szervizparkban szinte a teljes első futóművet kicserélték, és a MOL Racing Team párosa újra elkezdte ledolgozni a hátrányt. Egy ötödik, majd két negyedik idővel mutatták meg, hogy az ERC élmezőnyébe tartoznak, és végül a kilencedik helyen fejezték be a versenyt. A céldobogó után így összegzett Herczig Norbert:

„Nem ezért a két bajnoki pontért jöttünk Ciprusra, így nem vagyok elégedett. Sajnos ez a verseny is úgy sikerült, ahogy ebben az évben szinte mindegyik: valamilyen előre nem látható esemény miatt nem ott fejezzük be a futamokat, ahová a tempónk alapján tartozunk. Az időeredmények most is megmutatták, hogy jó úton járunk, sokat fejlődtünk a tavalyi évhez képest, ám ez sajnos nem látszik a bajnoki tabellán. Most már a hazai versenyre koncentrálunk, nagyon várjuk a nyíregyházi futamot, annak pedig külön örülök, hogy a legjobb párosok közül is sokan ott lesznek a szezonzárón. Ha a sors ott visszaadja azt, amit ebben az évben elvett tőlünk, akkor jobb hangulatban fejezzük be ezt a szezont.”

Related posts