Fazekas Károly Afrikában barátkozott kamionjával

Tavaly szoros csatában megnyerte negyedik tereprali-ob- címét Fazekas Károly, aztán a BMW-t újra lecserélte egy Scaniára. Csákány Péterrel és Horn Alberttel a fedélzeten utazott a Morocco Desert Challenge-re, ahol a Fazekas Motorsport kalandos versenyt zárt a biztató 9. helyen.

Marokkóban, egy nyolcnapos versenyen kezdődött a szezonod. Mennyire volt nehéz és küzdelmes?

Minden verseny nehéz és küzdelmes, de ez nekünk főleg az volt, mivel kamionnal életünkben másodszor jártunk ilyen körülmények között. A Scania is teljesen újjá lett építve, ezért eleve egy tesztversenynek szántuk a marokkóit. Az indulók között 30 kamion volt, mind nagyon sok versenyt, Dakarokat megjárt rutinos ellenfelek. Ha ezt nézzük, akkor az a 9. hely nem is annyira szégyellni való. Megtanulták a kamionos vetélytársaink a nevünket, megtanulták, hogy a piros Scaniával kell számolni, mert van benne potenciál. A versenytáv 2500 kilométeres volt, és mind mért szakasz, szinte semmi összekötő nem volt. De a pályákra nem lehet panasz, a szervezők előtt pedig le a kalappal, ilyen jó szervezésű versenyen még nem jártunk: a szállodában a becsekkolókártyák ki voltak töltve előre, a bivouacban pedig olyan steakeket sütöttek, amik akár egy ötcsillagos étteremben is megállnák a helyüket.

De ahogy a terepraliban lenni szokott, a nagyobb fennakadás sem maradt el. Mi történt?

Sajnos két ilyen eset is volt, először rögtön az elején. Tíz kilométeren át követtünk egy kamiont, aki valószínűleg „nem hallotta” a Sentinelünket, amellyel jeleztük, hogy előzni akarunk. Megijedt egy pocsolyától, ezért belefékezett, én is beleálltam a fékbe, és ezzel a lendülettel, mintha orra estünk volna, beleragadtunk a sárba. Jó fejek voltak az utánunk jövők, mert megpróbáltak kihúzni bennünket, de nem sikerült nekik. Ástunk egy rámpát a kerekek alá, aztán jött egy 6×6-os MAN, harmadik rántásra sikerült kihúznia minket. Ezzel mindjárt a prológon veszítettünk két órát, a 27. helyről zárkózhattunk fel, lassabb autókon, rengeteg poron keresztül. A másik az ötödik napon történt, ott is elvesztettünk három órát, a céltól hat kilométerre álltunk meg… Ez egy nagyon amatőr hiba volt, a srácaim elmérték az üzemanyagot, azt hittük, hogy még 150 literünk van. Mindenkit megállítottunk, de senki sem tudott adni, ezért egy helyi erőtől béreltem egy kismotort, és a navigátorom, Berci azzal hozott a táborból egy kanna gázolajat. Emellett egyszer még ki kellett cserélnünk két lengéscsillapítót a bal elejében, hátulról vettük ki őket a jobb és bal oldalról, így ott csak egy- egy maradt.

Hogyan alakul a folytatás, milyen versenynaptár van betervezve?

A következő a Hungarian Baja lesz, megpróbáljuk olyan állapotba hozni a Scaniát, hogy ne csak tesztelni menjünk, hanem komolyabban versenyezni is megpróbáljuk. Utána talán egy Marokkó, az OiLibya Rally, és még meglátjuk, hogy év végén elmegyünk-e az Africa Race- re. Emellett amelyik magyar versenyre menni tudunk, azon is ott leszünk.

Mi lesz a BMW sorsa, most már végleg a múlté?

Nincs elfelejtve, de egy fenékkel csak egy lovat lehet megülni. Eladósorban van, de eddig még nem érkezett rá megfelelő vevő. Azt nem mondom, hogy többet nem ülök bele, mert biztosan nem így van. Ha jön egy olyan verseny, ahol csak azzal tudunk menni, akkor egyszer-egyszer újra elő fogjuk venni. De a prioritás nem ez, a továbbiakban mindenképpen a kamionnal tervezek.

Related posts