Szerző: B. Molnár László Idén már hatodszor rajtolt volna el a Nyílt Magyar Tereprali Bajnokság egyik legizgalmasabb és leglátványosabb versenye, a Riverside Baja. Ám a kialakult egészségügyi helyzet miatt a viadal szervezői úgy döntöttek, noha mindent előkészítettek a versennyel kapcsolatban, 2020-ban nem rendezik meg a Riverside Baját. A tereprali versenynaptárába 2014-ben került be először a Riverside Baja, és a debütálás azonnal történelmire sikeredett, hiszen a rendkívül heves, már-már trópusi esőzések miatt törölni kellett a beledi központú verseny utolsó szakaszt. Öt évvel ezelőtt ezzel a viadallal mutatkozott be Ausztriában a szakág,…
BővebbenKategória: Tereprali
Szalay: Elveszítettük az összes támogatónkat
Szerző: Opel Dakar Team Folyamatosan mondják le vagy halasztják a versenyeket az autósportban – az elmúlt hetekben ez már-már megszokottá vált. Szalay Balázs szerint azonban nem ez a legnagyobb baj… 2008-ban már átéltünk valami hasonlót, a gazdasági válság az összes sportág közül talán az autósportot érintette a leginkább – az autóipar válsága miatt. Most azonban még súlyosabb a helyzet. „A 2008-as válság semmi volt ehhez képest, hiszen az autógyárak leállították a termelést, az alkatrész-beszállítók nem szállítanak, az autógyárak pedig sorra mondják fel a szerződéseket, hiszen a marketingbüdzsé csökken ilyenkor leghamarabb.…
BővebbenA tavalyi győztes szerint nem voltak fairek az idei Dakar szabályai
Nasser Al-Attiyah szerint azzal, hogy ő egy 4×4-es Toyotával vett részt az idei Dakaron, a szabályok miatt eleve hátrányban volt a Buggykkal szemben, és a következő versenyig változásokat vár ezzel kapcsolatban. Nasser Al-Attiyah 2019-ben nyerni tudott a Dakaron, és idén is második lett. Azonban hiába tűnik minimálisnak az a hat perc hátrány, amennyivel lemaradt az újabb győzelemről, ő maga rettenetesen frusztrált emiatt. Szerinte a szabályok miatt eleve hátrányból indult azokkal a vetélytársaival szemben, akik alatt kétkerékhajtású autó volt. A különbséget a kétkerékhajtású autókba szerelhető nagyobb turbószűkítő jelentette, amely nekik 38…
BővebbenÁtvette a győzelmi trófeát Dakarban a Qualisport Racing
Nincs felemelőbb pillanat annál, mint győztesként átgurulni a célkapun Dakarban, a Rózsaszín tó partján! A Qualisport Racing kamionos egységének újfent megadatott: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a 2020-as Africa Eco Race kamionos kategóriájának győzteseként vasárnap élhette át a semmi máshoz nem fogható érzést. A diadal ténye már az előző napon, a 11. szelektív szakasz céljában eldőlt: a zárónapon már csak egy demonstrációs száguldás, valamint a nagyszabású díjkiosztó ceremónia várt a viadal mezőnyére a szenegáli főváros közelében. Kovácsék jókedvűen teljesítették a 23 kilométeres penzumot az…
BővebbenMásodszor is Africa Eco Race-győztes a Kovács, Czeglédi, Ács trió
Bebiztosította a 14 induló egységgel elrajtolt kamionos kategória megnyerését a 2020-as Africa Eco Race-en a Qualisport Racing triója. A Scania Qualisport Torpedóval versenyző magyar alakulat 2010 után másodszor szerezte meg a kamionos elsőséget a leghosszabb afrikai tereprali-viadalon, ahol ezúttal az előkelő 2. helyen zárják az autós-kamionos összevont értékelést is. Hagyomány az Africa Eco Race-en, hogy az utolsó mauritániai szelektív szakasszal zárul a megmérettetés érdemi része, a szenegáli óceánparti száguldás a kezdetektől fogva csak showelem. Ennek fényében az Idini és St. Louis közötti 187 kilométeres penzum az utolsó kihívás volt a…
BővebbenAz égiek segítették a Qualisport Racinget
szerző: Qualisport Racing „Mese nincs, velük volt a Jóisten!” A Qualisport Racing kamionos legénysége ezzel a felkiáltással nyugtázta a 2020-as Africa Eco Race 10. szelektív szakaszát, amelyet Tidjikja és Idini között bonyolítottak Mauritániában. A Kovács, Czeglédi, Ács triónak jó oka volt arra, hogy hálát adjanak az égieknek… Hogy miért? Az egészen mostanáig hibátlanul muzsikáló Scania Qualisport Torpedón gondok adódtak a turbónyomással, amely miatt a sárga monstrum veszített az erejéből a viadal leghosszabb, 499 kilométeresre tervezett szakaszán. A menet akár végzetes is lehetett volna a magyar egység számára, csakhogy az eredeti…
BővebbenSainz harmadszor, Brabec először nyert Dakart
Egy rövid szakasszal ért véget a 12 napos, első alkalommal Szaúd-Arábiában zajló Dakar Rali. A résztvevők 166 kilométer szelektívet teljesítettek Haradh és Qiddiya között – az eredeti, 244 kilométeres pályát olajvezeték építése miatt módosították. A kis táv a különböző kategóriák éllovasainak kedvezett, hiszen a különbség sehol sem volt 10 perc alatti: baleset és navigációs problémák elkerülésével kényelmes előnynek számított. A napi program része volt a hivatalos cél előtti 20 kilométeres Qiddiya Nagydíj, amelynek eredménye nem számított bele az értékelésbe, győztese azonban különdíjat kapott, és mindenkinek teljesítenie kellett, hogy szerepeljen a…
BővebbenDakar: Szikrázó küzdelem Sainz mögött
Az éllovas spanyol pilóta sokat veszített előnyéből, de így is megnyugtató különbséggel mehet neki az utolsó napnak – Peterhansel és Al-Attiyah elképesztő csatát vív mögötte. Stephane Peterhansel diktálta a tempót az autósok mezőnyében az idei Dakar utolsó előtti szakaszán: az első száz kilométeren öt percet faragott le az éllovas Carlos Sainzcal szembeni hátrányából, a végére pedig nyolc percet osztott ki a másik Mininek – Sainz azonban így is bőven vezet riválisai tegnapi eltévedésének köszönhetően. A spanyol pilóta tíz perces előnnyel várhatja a mindent eldöntő utolsó szakaszt, amely 374 kilométer lesz…
BővebbenDakar: Sainz szárnyalt, a riválisai eltévedtek
Az időjárásra hivatkozva, erős széllökések miatt 345 kilométer után megszakították a Dakar Rali 534 kilométeresre tervezett 10. szakaszát, eredményt a 223. kilométernél levő mérőpont alapján hirdettek. A mai nap a verseny maratonjának első felvonása: a szerda esti táborban nincs szerviz, csak a versenyzők nyúlhatnak gépeikhez. A rövidített szakaszon Carlos Sainz az elmúlt két problémás nap során mindössze 24 másodpercre csökkent előnyét 18 percre tornázta vissza. A spanyol mögött Jakub Przygonski és Giniel de Villiers zárta a gyorsaságit, a fő üldöző, Nasser Al-Attiyah csupán 17. lett, és az összetett harmadik helyén…
BővebbenVideó: Alonso felborult a Dakaron
Az utóbbi napok remek teljesítménye után a 10. szakaszon hibázott a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso: az élete első Dakarját teljesítő spanyol pilóta egy homokdűnét mért el, tetőre tette a Toyotát, a kár és a veszteség első ránézésre jelentős. ÚLTIMA HORA. Fernando Alonso vuelca nada más salir en la especial de la etapa Maratón de hoy #DakarRTVE15EN Imagen de Álvaro García. 2 ruedas pinchadas. Los pilotos están bien. Siguen pero con daños importantes. pic.twitter.com/ZobnZwjcF7 — Paco Grande (@PacoGrandeTVE) January 15, 2020
Bővebben