Dakar, WRC, Daytona, Formula-E: ezek várnak ránk a következő hetekben az F1-es szezonnyitó előtt. Ugyan az F1-ben a holtszezon holtszezonjának számít január, a világ autósportjában több kiemelt eseményt is rendeznek ekkor, így aki az autózást és az autósportot szereti, annak igencsak kedves ez a hónap. De mi is vár ránk a következő hetekben? Dakar Rali Január 3-án indul el az idei sivatagi száguldás, az egyetemes autósport egyik legrangosabb, legnevesebb eseménye. Ezúttal is két hétig, január 17-éig tart majd, több, mint ötezer versenykilométert kell megtenni a sivatagban, és olyan gyártók próbálják…
BővebbenKategória: Nemzetközi
Újra Európa trónján: ifj. Érdi Tibor a Historic-Eb bajnoka
Többször is átélte azt ifj. Érdi Tibor, milyen Európa-bajnoki címet ünnepelni az ERC2-ben, most pedig az ERC Historicban is megtapasztalhatta ezt. Ha jó példát kellene találni a fokozatos fejlődésre, akkor ifj. Érdi Tibor eredményeit érdemes felkutatni. Azok után, hogy 2017-ben, 2018-ban és 2020-ban is Európa-bajnok lett az ERC2-ben, 2022-től a Historic géposztályra váltott, ahol rögtön bronzérmes lett. Tavaly ezt egy ezüsttel fejelte meg oldalán navigátorával, Kerék Istvánnal, idén pedig egy fordulatos idény végén Eb-győzelmet ünnepelhettek. A trófeát azonban nem adták könnyen, a magas költségek okán kihagyták a szezonnyitót, majd Csehországban a gázpedálbovden szakadt el. Két mínusszal nyitottak, hogy aztán Spanyolországban újabb…
BővebbenRovanpera visszatér, Pajari teljes évet mehet a Toyota Rally1-es csapatában
A Toyota GAZOO Racing lett az első csapat, amely megerősítette a 2025-ös FIA Rally Világbajnokság teljes versenyzői felállását, mindössze egy nappal azután, hogy zsinórban negyedszer is megszerezte a gyártók bajnoki címét. A japán nagyvállalat célja, hogy megvédje a gyártói koronát, miközben visszaszerzi a pilóták bajnoki címét, négy autót indítva Sami Pajari, Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta számára. Ezen kívül a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier egy GR Yaris Rally1-et fog vezetni egy kiválasztott versenyprogramon. A csapat vezetőségi struktúrája is átalakul: a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen új szerepkörbe lép, Jari-Matti…
BővebbenWRC: Neuville és a Toyota a bajnok
Éveken át tartó harcok és számtalan szívfájdalmak után Thierry Neuville végre a dicsőségben sütkérezhet, hogy megszerezte első FIA Rally Világbajnoki címét a FORUM8 Rally Japánon, ahol a Toyota GAZOO Racing egy drámákkal teli, lebilincselő utolsó nap után megpecsételte a gyártók koronáját. Neuville és segédpilótája, Martijn Wydaghe bajnoki címét drámai módon biztosították be vasárnap kora reggel, amikor csapattársa, Ott Tänak – az egyetlen versenyző, aki kihívója lehetett – Hyundai i20 N Rally1 HYBRID-je a nap első szakaszán kiesett a rali éléről. Neuville 25 pontos előnnyel vágott neki a szezonzárónak, így négy…
BővebbenWRC: Tanak nyert, a szezonzáró dönt a vb-címről
Thierry Neuville matematikailag még nem világbajnok a Közép-Európa Rali után, de ő és a Hyundai is kényelmes helyzetben várhatja a szezonzáró futamot. Elmaradt a bajnokavatás a WRC utolsó előtti fordulóján: Ott Tanak idei második futamgyőzelmét aratta a Közép-Európa Ralin, ezzel matematikailag még életben tartotta az esélyeit. Csapattársa, a harmadikként záró Thierry Neuville viszont így is elégedett lehet, hiszen 25 pontos előnnyel várhatja a Japán Ralit úgy, hogy ha valaki szombaton, vasárnap és a power stage-en is nyer, akkor is maximum 30 pont szerezhető egy hétvégén. Tanak Sebastien Ogier-vel csatázott a…
BővebbenBeharangozó: ERC Szilézia Rali
A 2024-es FIA Rali-Európa-bajnokság győzelméért folyó verseny a hét végén (október 11-13.) dől el, amikor a Rally Silesia ad otthont a várva várt szezonzárónak. Az ERC-ben debütáló, teljesen aszfaltos lengyelországi forduló a bajnokság több állandó résztvevője számára is egyenlő feltételeket biztosít, köztük a címvédő Mathieu Franceschi (a fenti képen) és a címvédő Hayden Paddon számára. Hét akciódús forduló után a BRC Racing Team versenyzője, Paddon vezeti a bajnoki sorrendet a Pirellivel felszerelt Hyundai i20 N Rally2-vel. A francia Franceschi, akinek AMD Motorsport Škoda Fabia RS Rally2-je Michelin abroncsokon fut, 27…
BővebbenFormula Shakedown: Igaza van Ogier-nek és Rosselnek a WRC-ben?
Mi történt Chilében, mennyire jó Sami Pajari és Martins Sesks, mennyire nehéz ma pályát járni és felkészülni: többek között ezek is szóba kerültek a Formula Shakedownban László Martinnal, aki beszámolt saját Nova Gorica Ralijáról, valamint a jövőbeli terveiről is.
BővebbenRovanpera nyert Chilében, Neuville karnyújtásnyira a vb-címtől
Kalle Rovanperä vasárnap behúzta a győzelmet a Rally Chile Bio Bío versenyen, és a sűrű köd és az alattomos körülmények ellenére megszerezte negyedik győzelmét a 2024-es FIA Rally Világbajnokság szezonjában. A finn egy Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID-et vezetve 23,4 másodperccel előzte meg Toyota GAZOO Racingnél versenyző csapattársát, Elfyn Evanst. Rovanperä óvatosan kezdte a szezon 11. fordulóját, és elismerte, hogy a chilei kavicsos talaj nem fekszik a vezetési stílusának. A rali előrehaladtával azonban megtalálta a ritmust. A fordulópont szombat délután jött el, amikor szinte nulla látási viszonyok között megelőzte Evanst,…
BővebbenFormula Shakedown: Mennyit ér ez a Róma Rali?
Nehézségek, pozitívumok, tanulságok, sztorik, érdekességek, értékelés: a Formula.hu állandó raliszakértője, Vincze Ferenc beszélt a római ERC-futamáról.
BővebbenÖröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali Vincze Ferencék számára
Az Európa-bajnoki értékelés 13. helyén, pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely, de az értékes eredmény ellenére a párosban maradt egy kis hiányérzet. Kilenc hónap kihagyás után, idén először ülhetett versenyautóba a regnáló magyar bajnok Vincze Ferenc, aki Rómában, az Európa-bajnokság idei ötödik futamán állt rajthoz Németh Gergellyel és a tavalyi Skoda Fabia Evóval. A több mint negyven Rally2-es autó között végül az ERC-értékelés 13. helyét szerezték meg, de a szép eredmény mellett azért maradt bennük egy kis „mi lett volna, ha…” érzés is… „Nagyon nehéz versenyen vagyunk…
Bővebben