Mikkelsen visszatér a Hyundaihoz és Rally1-es pilóta lesz

Visszatér a Hyundai gyári csúcskategóriás csapatához Andreas Mikkelsen: a norvég pilóta 2019 végén hagyta el Alzenaut, azóta két WRC2-es világbajnoki és egy Európa-bajnoki címet szerzett a Skodával, 2024-ben viszont ismét a Hyundainál versenyezhet majd. Mikkelsen Thierry Neuville és Ott Tanak mögött a harmadik autóba ülhet be a várakozások szerint hat futamon, főleg az aszfaltokon: a gyors murvákon Esapekka Lappi kapja meg az i20-ast, a Portugál Rali pedig a hírek szerint Dani Sordo búcsúfutama lesz majd. Mikkelsen úgy értékelt, hogy megpróbál mindent kihozni a lehetőségeiből, Rally1-es autóval még sosem ment, de…

Bővebben

Gryazin a Citroenhez igazol 2024-re

Kétfős csapatot jelentett be 2024-re a Citroen: a WRC2 dobogósa, Yohan Rossel mellett Nikolay Gryazin csatlakozik a franciákhoz, aki a Skodát hagyja el a C3 kedvéért. A gyári támogatást 2024-ben nem a PH Sport, hanem a DG Sport kapja majd meg, az ő C3 Rally2-eseikkel fog versenyezni mindkét pilóta, akik a Monte előtt egy tesztfutamon is részt vesznek majd. A két pilóta kapcsolata tavaly nem volt tökéletes, hiszen a Monte-Carlo Ralin egymással csatáztak a győzelemért, amit eredetileg Gryazin szerzett meg, de Rossel egy véleményes kanyarlevágás miatt megóvta az oroszt, akit…

Bővebben

László Martin nyerte a Santa Domenica Rally Show-t

Magyar sikert hozott a szokásos év végi bulifutam Horvátországban: László Martin és új navigátora, Bán Viktor mind a négy gyorsaságit megnyerte, így 10,3 másodperces előnnyel az élen zárta az alig 30 versenykilométerből álló Santa Domenica Rally Show-t. Lászlóék új technikával egy RS Fabiával álltak rajthoz, és azonnal sikerre tudták vinni az autót. A top tízben még további négy magyar párost láthattunk, Ollé Sasa és Paukovics Lilla negyedik, a visszatérő Elek István és Elek Réka hatodik, Kovács Antal és Istovics Gergő hetedik, Tóth Tibor és Szabó József pedig nyolcadik lett.

Bővebben

Rovanpera félszezont fut csak 2024-ben

A kétszeres világbajnok Kalle Rovanpera nem teljesít full szezont 2024-ben a Rali-vb-n: a már hivatalosan visszavonult Sebastien Ogier-hez hasonlóan csak néhány kiválasztott versenyen áll majd rajthoz jövőre – jelentette be ő és a Toyota közösen. A fiatal finn elmondta: szeretné feltölteni az akkumulátorait, mielőtt 2025-ben a tervei szerint ismét egész szezont teljesít majd a WRC-ben, mivel egyébként többéves szerződést írt alá a japán gyártóval. A Toyota színeiben így Elfyn Evans és Takamoto Katsuta fut majd teljes évadot 2024-ben.

Bővebben

Hivatalos: Tanak újra a Hyundai versenyzője

2024-ben ismét csapatot vált a hétvégi Chile Ralit megnyerő Ott Tanak: az M-Sportnak egyetlen év után hátat fordítva visszatér korábbi alakulatához, a Hyundaihoz. Elsősorban a dél-korai gyártónál bekövetkezett vezetőségbeli változások – a korábban az F1-es Renault-t is irányító Cyril Abiteboul érkezett a Hyundai Motorsports élére – okán tér vissza az észt pilóta. A 2019-ben még a Toyotával világbajnok Tanak 2020-től 2022-ig versenyzett a Hyundainál, ahol győzelmeket és egy-egy év végi második és harmadik helyet gyűjtött. Idén az M-Sportnál elképesztő pechszéria sújtja, tulajdonképpen csak a Svéd és a legutóbbi Chile Ralit…

Bővebben

„A szezonunk egy része ott maradt a Fafe Ralin” – László Martin

„Nem nagyon sikerült feldolgoznom azt a balesetet, még a hétköznapokban is előjött” – a pécsi ERC-pilóta őszintén beszélt arról, hogy milyen gödörbe került lelkileg a 2023-as szezon során, és hogy mi következhet ezután. Felemás szezont teljesített eddig László Martin és Berendi Dávid. A páros 2022 második felében ülhetett át az elsőkerekes időszak után egy Rally2-es Skoda Fabiába, amellyel az első futamok biztató eredményeket hoztak, így 2023-nak is ezzel vágtak neki, méghozzá az Európa-bajnokságon. Az első futamon, a portugáliai Fafe Ralin azonban rögtön jött az első pofon: a rendkívül erős mezőnyben…

Bővebben

Rovanpera meglógott, Neuville a második a tabellán

A Szardínia Ralin Thierry Neuville nyert, a power stage-en viszont sem ő, sem a második helyet megszerző Esapekka Lappi nem szerzett pontot, így a dobogó alsó fokára felálló, és az utolsó szakaszt megnyerő Kalle Rovanpera abszolút elégedett lehet – főleg, hogy eddigi legközelebbi riválisa, Ott Tanak csak a power stage-en tudott megmenteni négy pontot a Ford technikai hibája után. A bajnokság állása a Szardínia Ralit követően: 1.Rovanpera/Halttunen Toyota 118 pont 2. Neuville/Wydeaghe Hyundai 93 pont 3. Tanak/Jarveoja Ford 85 pont 4. Evans/Martin Toyota 82 pont 5. Ogier/Landais Toyota 72 pont…

Bővebben

WRC: Neuville győzelmét hozta a drámai Szardínia Rali

Neuville idén először nyert, Ogier hibázott, Tanak kiesett, alig négy WRC ért célba a Rali-vb olaszországi futamán. Igazi túlélőversenyt hozott a WRC olaszországi fordulója, a Szardínia Rali. A rendkívül nehéz pályák amúgy is alaposan megviselték az autók futóművét, ezt pedig tovább fokozta az esős időjárás: iszonyatos dagonya, felhőszakadás nehezítette a résztvevők dolgát. Ennek megfelelően folyamatosan változott, hogy éppen ki volt nyeregben, és ugyan a verseny nagyobb részében Sebastien Ogier és Esapekka Lappi csatázott a győzelemért, de végül Thierry Neuville első sikerével zárult a hétvége: a Hyundai belga pilótájának kellett a…

Bővebben

Sesks nyerte a Lengyel Ralit, László és Herczig Patrik kiesett

Felemás magyar eredményeket hozott a lengyelországi ERC-futam: László Martin és Berendi Dávid az abszolút 17. helyről próbált felzárkózni vasárnap és top10-es időeredményt is produkált már, amikor a második körben defektet kapott, az nekivágta egy fának az autót, így ki kellett állniuk – idén másodszor maradtak pont nélkül. Pórult járt Herczig Patrik és Varga Kristóf is, akik remek eredményekkel kezdtek az ERC4-es kategóriában, és a dobogóért voltak harcban, ám egy kimélyült nyom egyenesben dobta fel a Peugeot-t, így tehetetlenül felborultak – szuperralival ugyan visszaálltak másnap a baleset után, de pontot nem…

Bővebben

László Martin 11. a Lengyel Rali első szakaszán

A Mikolajki Arénában rendezett 2,5 kilométeres szuperspeciállal indult el a lengyel ERC-futam érdemi, mért része péntek este. A szakaszon a shakedownt és az időmérőt is megnyerő Miko Marczyk volt a leggyorsabb, 0,9 másodpercet adott Hayden Paddonnak, a top ötbe pedig még Eric Cais, Efrén Llarena és Gregorz Grzyb fért be. László Martin és Berendi Dávid a holtversenyes 11-12. időt autózta a szakaszon, ugyanúgy 2,6 másodpercet kapott, mint Mikko Heikkila, és olyanokat előzött meg, mint például Mads Ostberg. Az ERC4-es kategóriában 26 autó indult, Herczig Patrik és Varga Kristóf a 6.,…

Bővebben