Hivatalosan is bejelentették, hogy a Wales Ralit sem fogják megrendezni a koronavírus miatt – ugyan az esemény csak október legvégén lenne esedékes, de már most eldőlt, hogy ez nem fog megtörténni. A többi sportággal ellentétben a WRC nem hogy nem tér vissza, hanem további futamokat töröl, ráadásul az is aggasztó, hogy ennyire távoli versenyekről van szó – a Finn Rali és az Új-Zéland Rali is “arrébb volt” még, de azokat is törölték. A nagy baj az, hogy egyre kevesebb esély van arra, hogy érdemi bajnokságot láthatunk. Három versenyt megrendeztek már,…
BővebbenKategória: Nemzetközi
Oliver Solberg nyerte a nézők nélküli Svéd Ralit
Rally Sweden Lockout néven versenyt rendeztek hétvégén Svédországban, ahol több nagy név is rajthoz állt – a győzelmet végül Oliver Solberg szerezte meg a Volkswagen Polo GTI R5-össel. A sprintfutamon Pontus Tidemand lett a második, Matias Ekström a harmadik – Solberg végül 1,1 másodperces előnnyel húzta be az első helyet. A futamról készült közvetítés itt visszanézhető:
BővebbenHivatalos: Új-Zéland is törölve, egyre nagyobb bajban a WRC
Egy nappal a Finn Rali törlésének bejelentése után az Új-Zéland Rali szervezői is bejelentették, hogy nem tudják megrendezni az idei futamukat – most tértek volna vissza a WRC körforgásába, de a koronavírus-helyzet miatt le kell mondaniuk az eseményt. A soron következő, egyelőre nem törölt futam így a szeptember végi Török Rali, ezt követően pedig a német, a walesi és a japán verseny áll a lábán – ennyi, a három megrendezett futamon felül már csak öt olyan van, amihez nem nyúltak hozzá. Ugyan az elmaradtak között van még olyan, amit esetleg…
BővebbenRossz hír: Törölték a Finn Ralit
Sajnos ugyan sok helyen már újraindul az élet és így a ralibajnokság is, a WRC újabb rossz hírt közölt: a koronavírus miatt törölték az augusztus elejére tervezett Finn Ralit. Ugyan még két hónap múlva lenne csak esedékes a verseny és a helyzet Finnországban is javul, de a rendezők inkább úgy döntöttek, hogy túl sok változóval kellene számolni, így nem tudják vállalni a rendezvényt.
BővebbenVideó Tanak R5-ös tesztjéről
A világbajnok a Hyundai “kisebbik” változatát próbálhatta ki Észtországban. De előkerült Markko Martin régi Focus WRC-je is!
BővebbenBreen vezetheti a harmadik Hyundait Finnországban
Az Ott Tanak – Thierry Neuville páros mellett Craig Breen kap lehetőséget a Finn Ralin a Hyundai gyári csapatában, amennyiben megrendezik a futamot. Breennek voltak már itt kifejezetten jó futamai, 2016-ban dobogóra is állhatott Finnországban és tavaly is jót ment itt már a Hyundaijal, Andrea Adamóék pedig úgy döntöttek, hogy őt indítják, nem pedig Sebastien Loeböt, vagy Dani Sordót. Breen annyit mondott, hogy örül a lehetőségnek, szereti ezeket a pályákat, a Hyundai pedig szerinte gyorsabb lett a tavalyihoz képest, jobb az aerodinamika, még jobbak lehetnek majd a tempós, aeroigényes finn…
BővebbenOgier: Nyolc futam már elég lehet idén
A vb-pontversenyt jelen állás szerint vezető Sebastien Ogier azt mondja, hogy az eddig eltelt futamok után természetesen senki sem lehet világbajnok, de ha hét-nyolc versenyt megrendeznek, akkor már nem lehet csillagos az év, hiszen régen is éppen ennyi futam alapján hirdettek bajnokot. “A három futam természetesen kevés, nem elég, de ha a kilencvenes éveket nézzük, ott volt, hogy nyolc futam alapján lett valaki bajnok. Szerintem akkor már bajnokságnak hívhatjuk és nem mondhatjuk, hogy óóó, ez egy rövidebb év volt, ez vagy az nem érdemli meg a világbajnoki címet” – mondta…
BővebbenEgy navigátor számára nincs megoldhatatlan feladat – videó
Volt, aki a kormányhoz is odaült, volt, aki különleges szituációban állt helyt – a WRC top10 navigátor pillanata:
BővebbenLappi szerint vigyázni kell majd az új WRC-kre
A költségcsökkentés jegyében a terv az a WRC-ben, hogy az autók minden elemét jelentősen leegyszerűsítik. Yves Mattonék azt megígérték, hogy ugyanolyan teljesítményre lesznek majd képesek a 2022-es autók is, mint a mostaniak, viszont jó pár dolgot „megvágnak”: nem lesz például aktív hajtás, sokkal-sokkal egyszerűbb futóműveket gyárthatnak a csapatok (olcsóbb technológiával, különböző plusz elemek nélkül), búcsúzhatunk a látványos és bonyolult aerodinamikai elemektől (lehetnek elemek, de egyszerűek és jóval kevesebb), emellett pedig olyan dolgokon is spórolni fognak, mint például a tank, amely valamiért a többszörösébe kerül a WRC-kben, mint az R5-ösökben. Úgy…
BővebbenTanak R5-ös Hyundait tesztelt
Ugyan WRC-be még nem ülhet (ezt az FIA mindenkinek tiltja), de a gyártó R5-ös autójával már “mozoghatott” kicsit Ott Tanak, a Hyundai világbajnok pilótája. Tanak Észtországban próbálhatta ki a “kisebbik” i20-at és nagyon pozitívak voltak az első benyomásai – a motorról és a futóműről is adott visszajelzéseket, amelyek fontosak lehetnek a fejlesztéshez. Mint mondta, ilyen sok időt sosem hagyott még ki, úgyhogy nagyon jó volt újra autóba ülni – nagyjából 150 kilométert tett meg az R5-össel.
Bővebben