A japán gyártó három autója szinte egál időt teljesített a kenyai verseny első szakaszán – csütörtökre egy darab, nem egészen öt kilométer hosszú gyorsasági jutott csak, ez volt a “megnyitó”. A leggyorsabb Sebastien Ogier lett, Kalle Rovanpera három, Elfyn Evans pedig hét tizedmásodpercet kapott tőle, a Hyundaiok viszont már lemaradtak: Ott Tanak 2,5 másodperccel volt lassabb, Thierry Neuville pedig öttel. Dani Sordo nem találta a ritmust, ő volt a leglassabb WRC, viszont a Hyundaiok nem használtak el egyetlen lágy abroncsot sem, csak a keményeket – pénteken és szombaton hat-hat, vasárnap…
BővebbenKategória: Nemzetközi
ERC: Lukjanuk nyert, Herczig ötödik hellyel nyitotta a szezont
Herczig Norbert és Ferencz Ramón remek eredménnyel zárta a Lengyel Ralit, hiszen a szélvészgyors murvás pályákon végül az ötödik helyet szerezte meg. A magyar páros óriási csatában volt az egész futam során, vasárnap már a hetedik helyig csúszott le, de az utolsó körben Yoann Bonatót és a lengyel Chuchalát is meg tudta előzni utóbbi két versenyző problémáit kihasználva, így 1,7 másodperccel a spanyol Llarena előtt megszerezte az ötödik helyet. A futamot senkitől sem zavartatva nyerte meg a címvédő Alekszej Lukjanuk, aki Nikolay Gryazin tegnapi kiesése után félperces előnyét próbálta beosztani…
BővebbenHerczig hatodik, Érdiékkel szörnyű dolog történt – ez történt az ERC idei első igazi versenynapján
Nem volt ellenfele a tempót tekintve Nikolay Gryazinnak a Lengyel Rali, az ERC-szezonnyitó első napján: az orosz “őrült” öt szakaz alatt bő negyven másodpercet adott Alexej Lukjanuknak és egy percet Andreas Mikkelsen, egészen elképesztő iramot diktált. A hatodikon még lejött Lukjanukkal egálban, a hetediken viszont utolérte a balszerencse: dupla defektet kapott, így egyrészt sok időt veszített, másrészt emiatt az utolsó, nyolcadik, alig két és fél kilométeres gyorsaságin el sem rajtolhatott, így “agyonnyert” helyzetből kiesett. A nap másik drámája sajnos ifj. Érdi Tiborékkal történt, akik szintén szenzációsan kezdtek, vezették az ERC2-t…
BővebbenSordo folytatná jövőre is, ha nem lehet, akkor Meeke-kel fog lógni
A Hyundai rutinos versenyzője idén is kamatoztatja képességeit, Portugáliában második lett és Szardínián is dobogón zárt volna, ha nem borul fel – de már évek óta csak részmunkaidőben dolgozik, nem futhat teljes szezont. A terve az, hogy még jövőre is ezt csinálja, de a DirtFish információi szerint a csapat egy fix harmadik számú versenyzőt szeretne a jelenlegi cserélgetés helyett, ez pedig a pletykák szerint Oliver Solberg lehetne a Neuville-Tanak páros mögött. “Egyelőre a világon semmit nem tudok még a következő évről. Ha még maradhatok egy kicsit és indulhatok pár futamon,…
BővebbenWRC: Ogier nyerte a Szardínia Ralit, meglépett a Toyota
Nem történt meglepetés a Szardínia Rali utolsó napján: eddigre már eldőltek a pozíciók, csak az volt a kérdés, hogy a túlélőfutamon mindenki beér-e, akivel eddig nem történt baj (ez összesen négy WRC-t jelentett), illetve hogy hogyan alakulnak a power stage-pontok. Nos, az első kérdésre “igen” volt a válasz, a másodikra pedig az, hogy a Hyundaiok erőltették: Thierry Neuville nyerte az egyszer már kieső Ott Tanak és Kalle Rovanpera előtt. fotó: Toyota Gazoo Racing WRC A Toyota sztárkettősét viszont mindez nem érdekelte már, Sebastien Ogier behúzta idei harmadik győzelmét, Elfyn Evans…
BővebbenTanak és Sordo alól is kiborult a Hyundai, Ogier vezet, négy WRC maradt állva
Ott Tanakot nem szeretik a ralizás istenei és a Hyundai is elképesztően szerencsétlen – a Toyota és Sebastien Ogier egyelőre köszöni szépen a lehetőséget. Szinte a teljes mezőny elfogyott. Elképesztő drámákat hozott a Szardínia Rali második napja azok után, hogy már az elsőn is rengeteg minden történt, estek ki toppilóták szinte minden kategóriában. Szombaton Ott Tanak már olyan előnybe került reggel, hogy a kezében volt a győzelem és semmi más nem vehette ezt el tőle, csak a technika ördöge, vagy a balszerencse – nos, éppen ez történt… Tanak ugyanis nem…
BővebbenTanak és Östberg dominál a Szardínia Ralin
Durva talajon, kőkemény, sziklás murván rendezték meg a Szardínia Rali első napját, amelyen egy pilóta messze kiemelkedett a mezőnyből: a legutóbb technikai hiba miatt az élről kieső Ott Tanak mindenkinél gyorsabb volt egy fokkal. A 2019-es világbajnok az első öt szakasz mindegyikét megnyerte, némelyiket nagyon komoly űridővel, úgyhogy eddigre már 20 másodperc feletti előnyt épített ki, senki sem tudta vele tartani a lépést – végül a hajrát már óvatosabbra vette, “átadott” két (és fél) szakaszgyőzelmet csapattársának, Dani Sordónak, egyet (felet) pedig Thierry Neuville-nek is, akik az utolsón tizedre egált mentek.…
BővebbenWRC: Evans nyert Portugáliában, a két Toyota meglógott a tabellán
Az utolsó napra már csak az volt a kérdés a Portugál Ralin, hogy Dani Sordo meg tudja-e fogni az első helyen álló Elfyn Evanst és hogy képes-e ledolgozni a tízmásodperces hátrányát, miután pénteken Thierry Neuville, szombaton pedig az élen álló Ott Tanak hibázott és ütötte meg a Hyundaija jobb hátsóját – mindketten kiestek, pedig Tanak magabiztosan vezetett és félig már a kezében volt a győzelem. Andrea Adamo, a Hyundai csapatfőnöke a szombati nap végén meglehetősen határozottan meg is kérte Sordót arra, hogy támadjon a győzelemért, ha eldobja, hát eldobja, ennek…
BővebbenWRC: Tanak vezet, Neuville odacsapta, Herczig kiesett
Thierry Neuville a nap utolsó igazi szakaszán törte össze a Hyundait, a gumitaktika miatt pedig végül Ott Tanak keveredett az élre. Herczig Norbertéknek három gyorsasági jutott. Szenzációs napot hozott a WRC idei első murvás futama, a Portugál Rali péntekje. A mezőnynek három szakaszt kellett teljesíteni két körben, majd a végén még egy plusz gyorsaságit és végül egy esti szuperspeciált – ez utóbbi előtt azonban már megtörtént a dráma. A nap alapvetően “egyszerűen” zajlott, a Hyundaiok egyértelműen a Toyoták fölé nőttek, a beugróként leghátulról rajtoló, így a legtisztább pályán autózó…
BővebbenEvans az utolsó pillanatban vitte el a shakedown-győzelmet Tanak elől
Takamoto Katsuta kezdett a legjobban a Portugál Rali shakedownján, majd Kalle Rovanpera vette át tőle a vezetést, hogy aztán Ott Tanak álljon az élre, egy tizeddel megelőzve a finn toyotást. Végül az utolsó kör döntött, ahol az addig csak tapogatózó Elfyn Evans ment egy nagyot és három tizedet adott Tanaknak, ezzel ő bizonyult a leggyorsabbnak a bemelegítés során. Tanak második és Rovanpera harmadik helye mögött Katsuta maradt a negyedik, a csak hármat próbálkozó Ogier az ötödik, a Hyundaiok készül viszont Neuville és Sordos is csak szenvedett, még Greensmith is megelőzte…
Bővebben