Úgy vágott neki a WRC mezőnye a Monte-Carlo Rali utolsó napjának és annak négy szakaszának, hogy nagy csodák már nem várhatók, a helyezések “le voltak osztva”, felesleges lett volna bárkinek is kockáztatni – mindenki az utolsó gyorsaságira, a power stage-re gyúrt, hiszen addigra kellett megspórolni négy gumit a nap során. Az első két szakasz le is zajlott annak rendje és módja szerint, egyet megnyert Sebastien Loeb, egyet Thierry Neuville, nem változott semmi, Sebastien Ogier húsz másodperccel vezetett Loeb előtt és a mögöttük lévők is óriási szakadékokkal követték egymást. Az utolsó…
BővebbenKategória: Nemzetközi
Ogier fordított, magabiztos előnyben a Monte utolsó napja előtt
Egy tized híján tíz másodperc előnnyel kezdhette meg a Monte-Carlo Rali szombati napját Sebastien Loeb, de az eddig tökéletesen működő Ford Puma szombaton már nem bizonyult annyira gyorsnak – vagy a Toyota talált valamit erre a napra, ugyanis ezeken a szakaszokon kérdés nélkül a japánok autója volt a gyorsabb. Ez meg is látszott az időkön, ugyanis mind az öt gyorsaságit egy Yaris nyerte, az elsőt Elfyn Evans, a következő kettőt Sebastien Ogier, az utolsó kettőt pedig Kalle Rovanpera. A Ford azonban mégsem lehet elégedetlen. Ogier már a második szakasz végére…
BővebbenLoeb az élen péntek este, Ogier lőtávolon belül
Izgalmas, fordulatos napot hozott az idei WRC-szezon első futamának első teljes versenynapja. A csütörtök esti két gyorsasági után a regnáló világbajnok, de a teljes szezont idén már nem teljesítő Sebastien Ogier állt az élen, a ma reggeli szakaszokon azonban a Dakarról beeső Sebastien Loeb vette át az irányítást: a délelőtti kör mindhárom gyorsaságiján ő autózta a legjobb időt, így a harmadik pályán óvatoskodó Ogier elé került. Közben Ogier csapattársa, Elfyn Evans is felvette a kesztyűt és megelőzte a címvédőt, míg mögöttük egyrészt javult a tegnapi szenvedés után a Hyundai (Tanak…
BővebbenLoeb egy mesterhármassal átvette a vezetést, Ogier csak harmadik
Fordulatot hozott a Monte-Carlo Rali pénteki napjának első felek. A három szakasz nagy része száraz aszfalt volt, de itt-ott voltak jeges részek és a rajtsorrendben utolsó Rally1-es autó, Sebastien Loeb dominált: mindhárom gyorsaságit megnyerte, ezzel ledolgozta Sebastien Ogier-vel szembeni csütörtöki hátrányát és átvette a vezetést az összetettben. Loeb nagyon stabilan, hibátlanul, pontosan, de bevállalósan autózott, bizonyos szektorokban űridőket autózott, így jelen pillanatban, a nap közepén 10,6 másodperccel ő vezeti a futamot. A második azonban nem Ogier, aki reggel még autózott egy második időt, azóta viszont veszített és különösen a harmadik…
BővebbenMonte-Carlo Rali: Ogier robbantott, csak Loeb tartja vele a lépést
Csütörtök este két, sötétben teljesítendő gyorsaságival megkezdődött a Rali-világbajnokság új érája, bemutatkoztak a hibrid WRC-k, vagyis a Rally1-es autók. A szezonnyitó Monte-Carlo Ralin ez a bemelegítés is komoly feladatot jelentett, hiszen a két szakasz összesen szűk negyven kilométert jelentett sötétben a rendkívül nehéz és technikás pályákon – bár nagyrészt száraz aszfaltról beszélhettünk, de itt-ott egy-két fagyosabb részen is át kellett haladni. Az új autók többeknek is problémát okoztak, leginkább a tavalyi szezonban élete első két abszolút győzelmét arató Kalle Rovanpera szenvedett: ő volt a leglassabb a csúcskategóriás autók közül, méghozzá…
BővebbenOgier-Loeb 1-2 a Monte shakedownján
A futam két legendája sajátította ki az első két helyet a Monte-Carli Rali bemelegítésén: az első két kör után még a Dakarról “beeső” Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, majd a harmadik próbálkozásra megelőzte a verseny tavalyi győztese, Sebastien Ogier. A két nagymester mögé Elfyn Evans jött be harmadiknak, a negyedik Thierry Neuville pedig egy kicsit már jobban lemarad – Adrien Fourmaux lett az ötödik, majd jött Craig Breen, Takamoto Katsuta, Kalle Rovanpera, Ott Tanak és Oliver Solberg. Technikai hiba már most is felmerült, Greensmith alatt az első körben romlott el…
BővebbenMegmutatta új Rally1-es autóját a Hyundai – FOTÓK
A gyártók közül a Hyundai mutatta meg elsőként a 2022-es hibrid “WRC-jét” – hogy tetszik?
BővebbenVideó: már meg is kezdődtek a 2022-es Monte-tesztek
Elfyn Evans két ezüstérem után jövőre már bajnok lenne, nagy erőkkel gyűri is az új Yarist: Kalle Rovanpera is próbálgatja a Toyotát: Gus Greensmith a Fordot mozgatta meg: Ott Tanak mondjuk nem a Montére, hanem murvára tesztelgette az új Hyundait – ők a napokban vágnak bele egy óriási programba aszfalton:
BővebbenOgier nyert Monzában és nyolcadszor is világbajnok
Úgy utazhatott el a szezonzáró Monza Ralira, hogy jelentős előnyben volt a bajnoki pontversenyben és tudta, hogy egy negyedik hely is elég lehet neki ahhoz, hogy pályafutása nyolcadik világbajnoki címét is megszerezze. A francia klasszis azonban az első gyorsaságitól kezdve annak szellemében autózott, hogy élvezze a versenyzést és nem fogta vissza magát – mivel ezzel a futammal visszavonul az aktív ralizástól és jövőre már csak egy-két versenyen láthatjuk, szépen akart búcsúzni. Ogier tizedekre menő, tűéles csatát vívott a monzai F1-es pálya környékén, valamint a környező hegyekben lebonyolított futamon csapattársával és…
BővebbenNeuville nyerte a Katalán Ralit, Ogier csak negyedik lett, de 17 ponttal vezet
Thierry Neuville parádés autózással nyerte meg a Katalán Ralit, míg Elfyn Evansnek be kellett érnie a második hellyel – viszont mivel Sebastien Ogier a dobogóra se fért fel, még nem dőlt el a vb-cím. Úgy mehetett el a Katalán Ralira Sebastien Ogier, hogy amennyiben nyerni tud az aszfaltos versenyen, egy futammal a szezon vége előtt megvédi világbajnoki címét a WRC-ben. A francia klasszisnak azonban erre egy másodpercig sem volt esélye annak ellenére, hogy nagyon fogadkozott: asztalfon végre megmutathatja, hogy mit tud. Ogier végig a harmadik-negyedik helyen autózott és bár nyert…
Bővebben