Árkon és bokron: Gemballa Porsche

A híres német tuningvállalat, a Gemballa közzétette a régóta a fiókban pihenő rajzait egy 4 × 4-es, egyedi kivitelű Porsche 911-ről, amelynek megépítése és sorozatgyártása rövid időn belül valósággá válhat. A méregdrága SUV-k (Bentayga, DBX, Purosangue) mellett az off-road sportautók is kezdenek divatba jönni. Nem titok, hogy maga a Porsche is tesztel egy megemelt 911-est, de nem gyári modellek is fel-felbukkannak a legújabb kínálatban. A Singer is mutatott már hasonlót, most viszont Marc Philipp Gemballa is előrukkolt a Mars homokja után Marsienre keresztelt típus véglegeshez közeli változatának terveivel, amelynek alapja…

Bővebben

Hadik kilenc ponttal vezet Csomós előtt, matematikailag még Östberg is lehet bajnok

Így áll a magyar bajnoki tabella a Vértes Rali után, a szezonzáró Rally Hungary előtt. Hadik – Kertész 164 pont Csomós – Nagy 155 pont Östberg – Eriksen 134 pont Klausz – Csányi 131 pont (de neki még mínuszolnia kell egy eredményét) Osváth – Papp 93 pont Kopecky – Hlousek 66 pont Bodolai – Deák 65 pont Turán – Bagaméri 55 pont Velenczei – Bacigál 54 pont Ollé – Ollé 45 pont

Bővebben

Östberg nyerte a Vértes Ralit, Hadik újra vezeti a bajnokságot

Sok minden eldőlt már szombaton a hazai ralibajnokság hatodik futamán, a Vértes Ralin, de vasárnap ezek a dolgok egyértelműsödtek az élen. Mads Ostberg világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújtva, egy híján az összes vasárnapi gyorsaságit megnyerve, közel ötven másodperces előnnyel, domináns produkcióval behúzta második magyarországi győzelmét. A Citroen norvég klasszisa megnyerte a futamot, megnyerte az első napot, megnyerte a második napot és megnyerte a power stage-et is, így 45 pontot szerzett, az abszolút maximumot hozta ki a hétvégéből. fotó: Bitto Zsolt Elégedett lehet viszont Hadik András is, aki a versenyt pontegyenlőséggel kezdte,…

Bővebben

Hivatalos: pontegyenlőség a magyar bajnoki tabella élén

Turán Frigyesák boldogkői kizárását érvényben hagyta a Sporttanács és bár felülvizsgálati kérelem még érkezhet az MNASZ-hez, de ez végleges döntésnek tekinthető. Így pedig érvénybe lépett az, amiről már korábban is írtunk: az így megszerzett plusz pontokkal Csomós Miklós és Nagy Attila utolérte a bajnoki tabella élén Hadik Andrást és Kertész Krisztián, mindkét páros 130-130 egységet gyűjtött és mivel Csomósék két futamot nyertek, Hadikék pedig egyet, így a skodás duó vezeti a pontversenyt. Az állás: Csomós – Nagy 130 pont Hadik – Kertész 130 pont Klausz – Csányi 106 pont Östberg…

Bővebben

Az Audi Quattro emlékére: E-Legend EL1

Az EL1 modern irányból – egy frissen alakult startup szakembereinek szemével – közelíti meg a német klasszikus dizájnját, de vitathatatlanul hű marad a főbb stíluselemekhez. Az EL1-ben három villanymotor szolgál: egy az első, kettő a hátsó tengelyen, így összesen 816 lóerőt termelnek, mindezt pedig egy 90 kWh-s akkumulátor szolgálja ki, amely ugyanazt a 800 voltos technológiát használja, mint a Porsche. Az E-Legend komoly számokat ígér az EL1-nek: 2,8 alatt százon, kevesebb mint 10 másodperc alatt kétszázon lesz, ráadásul az akkumulátor 400 kilométernyi energiát tud tárolni, avagy akár két kört is…

Bővebben

Módosították a távolságot, mégis jár plusz pont a Vértes Rali szombati napjáért is

Nemrég számoltunk be arról, hogy a szabályok értelmében nem járnak napi pontok a Vértes Rali szombatjáért, mert az aznapi gyorsasági kilométer pár száz méter híján nem éri el az összes gyorsasági kilométer negyven százalékát. Ezt akkor Berényi Ákos szakágvezető is megerősítette. Most viszont mégis módosítottak az útvonalon, a vasárnapi pusztavámi szakaszt 450 méterrel rövidebbre húzták, így a három kört összeadva 1350 méterrel lett rövidebb az össztáv, ami azt jelenti, hogy így már 40,2%-on jár a szombati kilométer – vagyis mégis járnak érte a plusz pontok, amik jelentősen befolyásolhatják a rendkívül…

Bővebben

Újra pezsgőzne egy magyar futam után Östberg

szerző: DuEn Augusztus utolsó hétvégéjén ismét a magyar ralibajnokságban versenyez a WRC2 regnáló bajnok párosa, Mads Ostberg és navigátora, Torstein Eriksen. A Citroen Rally Team Hungary színeiben induló norvég kettős győzelemmel ünnepelhette legutóbbi szereplését Pécsen és a csapat most is nyerni szeretne a Mór központú Vértes Ralin. A Tagai Racing Technology által biztosított Citroen C3 Rally2 autójukkal csütörtökön tesztelnek, pénteken a pályabejárást teljesítik, szombat – vasárnap a Vértes aszfaltos útjain zajlik a futam. Két hónapja láthatták utoljára a magyar raliszurkolók a hazai bajnokságban versenyezni – a világbajnoki sorozatban is szereplő,…

Bővebben

Döntés: A Sporttanács is elutasította Turánék fellebbezését

Az MNASZ közzétette a Turán – Bagaméri páros Boldogkő Ralival kapcsolatos fellebbezésének ügyében hozott sporttanácsi határozatát. Mint ismert, Turánékat a Velenczei – Bacigál páros óvta meg még az áprilisi szezonnyitón, mert a Korda Racing versenyzői szabálytalannak minősülő gumiabroncsokat használtak. Ezt akkor a Felügyelő Bizottság elbírálta és úgy döntött, hogy Turánékat kizárja, akik ezt követően fellebbeztek. A kizárást elsőfokon érvényben hagyta a Rally Szakági Bizottság, itt Turánék ismét fellebbeztek az MNASZ-nél, akik másodfokról formai okok miatt visszaküldték az ügyet elsőfokra. Ott az RSB ismét Turánék ellen döntött, akik megint fellebbeztek, így…

Bővebben

Velenczei: Mindenki fejlődik, nekünk is kell

A múlttal nincs mit foglalkozni. Nem lehet megváltoztatni, tanulni kell belőle, hogy ugyanazokat a hibákat újra ne kövesse el az ember. Így van ezzel Velenczei Ádám és Bacigál Igor is, akik komoly reményekkel vágtak neki a 2021-es Mercarius Rally1 Bajnokságnak, de a szezon második felére nyilvánvalóvá vált, hogy nem tudnak beleszólni a bajnoki címért folyó küzdelembe – írja a rali-bajnoksag.hu. Az Ózd-Eger Rallyn megszerzett hatodik és a Mecsekben elért negyedik helyezés ugyanis ehhez kevés. A kettős ezután döntött úgy, hogy Veszprémben nem indul el, a hátralévő két versenyhétvégén viszont már…

Bővebben