A Rali2 mezőnyében az orfűi futamon, az ORC-ben pedig a Salgó Ralin szerepeltek az Inter Europe Team versenyzői – alig hat nap alatt két helyszínen is letette a névjegyét a csapat.
Az Orfű Rali volt az Inter Europe Team első idei tétversenye, ifj. Fekete Gyula és Oláh Róbert pedig az abszolút tizedik és a kategória negyedik helyére hozta be a Citroent a Rali2-es mezőnyben.
„Korábban az volt az elképzelésem, hogy csak a keleti országrészre korlátozva szeretnék versenyezni. Az utóbbi hónapokban viszont minden barátunktól, versenyzőtársunktól azt a visszajelzést kaptuk, hogy ezt a versenyt ne hagyjuk ki, mert az ország legjobb versenypályái a Mecsekben vannak” – nyilatkozta ifj. Fekete Gyula. „A felkészítéssel kapcsolatban viszonylag nyugodtak voltunk, mert az autó tavaly novemberben úgy lett letakarva, hogy minden a helyén van. Picit elkiabáltuk, mert egy rejtélyes kormányszervohiba az utolsó napokban felütötte a fejét, ami a verseny első felére is rányomta a bélyegét. Az első két gyorsaságin emiatt sajnos borzasztó nagy hátrányt szedtünk össze, és szinte a verseny végéig légüres térben mentünk a kategória 4. helyén. Teljesen felesleges volt kockáztatnunk, egyedül az utolsó power stage-re mondtuk azt, hogy megpróbálunk egy lendületesebbet autózni, jó szájízzel befejezve a versenyt. Ez sikerült, részben elégedetlen, részben elégedett vagyok. Irány Eger, imádjuk azt a várost, reméljük addig még fogunk tudni autóban ülni egy-két tesztfutam erejéig valahol a környéken. Köszönöm Rókának azt, hogy újra ott volt mellettem a bajban és az örömben is, a családjainknak a hozzáállást, illetve köszönjük a PSZA-s srácoknak az egész hétvégi, és az azt megelőző napok feszített munkáját és kitartását” – tette hozzá a pilóta.
A csapat másik párosa, Simon György és Simon Tímea a P12 kategória hetedik helyét szerezte meg a Ladával annak ellenére, hogy kétszer is technikai hiba hátráltatta őket.
„Az elsődleges terv az volt, hogy hibamentesen célba érjünk és próbáljunk gyorsulni szakaszról szakaszra, mert Orfű nekünk nagyon ismeretlen terep volt. Próbáltunk a versenyre rendesen felkészülni és a kocsit is minél jobban felkészíteni, de azt tudjuk, hogy egy Lada mindig képes meglepetést okozni… Szerencsére a verseny nagyon jól sikerült, a szervezők előtt le a kalappal, minden a kiírtak szerint és időben teljesült. Nekünk ez a verseny nem feküdt igazán, de élvezetes volt ilyen technikás pályákon gurulni” – mondta Simon György.
Az ORB/ORC-szezonnyitó Salgó Ralin pedig Szöllősi Roland és Szilágyi Richárd egészen a győzelemig menetelt az Inter Europe Teamet képviselve: a BMW-s páros megnyerte a kategóriáját és az ORC abszolút negyedik helyét is elhozta.
„Mi mindegyik szakaszt élveztük, a kazári tipikus BMW-s pálya volt, Ceredet ismerjük és az egyik kedvencünk, a bátonyterenyei kicsit más, ott nem nagyon volt tapasztalatunk, nem is jöttünk jó időket, de így is azt mondom, hogy jó volt menni rajta. Elégedett vagyok a futammal, minden tetszett, a Boldogkő Rali pedig itt van a nyakunkon, ott is szeretnénk indulni” – mondta a pilóta.
Helgert Tamás és Kiss Róbert Szöllősiék mögött az ORC 2WD+ második helyét szerezte meg (így kettős győzelmet aratott a kategóriában a csapat), Szabó Attila és Schmidt Ádám, valamint Kovács Zoltán és Holló Barnabás viszont nem ért célba.