Versenyváltozat: Lotus Emira

Nagy várakozás előzte meg a Lotus vadonatúj sportkocsiját, de legalább ilyen komoly volt az érdeklődés az Emira pályamodellje iránt. Lássuk, mit hoztak ki a gyári mérnökök a különlegesség versenyváltozatából.

A GT4-es autók esetében már-már megszokott, így az Emiránál sem okoz meglepetést, hogy a kocsi megjelenése nagyon közel van az utcai modellhez: első pillantásra csak a nagy hátsó szárny, illetve az első splitter alapján lehet őket megkülönböztetni egymástól. A hajtáson nem is változtattak érdemben: ugyanaz a 3,5 literes kompresszoros Toyota-alapú V6-os került bele – itt 405 lóerős kivitelben –, amely a hátsó kerekeket hajtja.

Emellett versenyfutómű, versenyfékek, bukócsövezés és a kategóriában előírt többi biztonsági felszerelés is bekerült a GT4-esbe. A menetdinamikában az okozhat érdemi különbséget, hogy a felesleges szigetelések és kényelmi berendezések mellőzésével az autó tömege 1260 kilogrammra csökkent az utcai autó 1405 kilójáról.

Egyelőre nehéz megjósolni, hogy az Emira mennyire lesz ütőképes a GT4-es mezőnyben, bár ha az előd, az Evora sikereit nézzük, amellyel számos nemzeti bajnokságot nyertek, vagy az Elise Kupák sikerszériáit soroljuk fel, az esélyei nem rosszak.

Related posts