Sikeres visszatérés: Több „újrázót” is indított az Inter Europe Tam

Barna Tiborék rögtön megnyerték a kategóriájukat, Karsai Zsolték pedig közel tizenöt év után álltak ismét rajthoz – eredményes hétvégét zárt a csapat a Vértes Ralin.

Négy párossal képviseltette magát a Vértes Ralin az Inter Europe Team. Szöllősi Roland és Szilágyi Richárd a kategória ötödik helyéről kényszerült kiállni a BMW-vel, Bartha Aurél és Szarka Dávid pedig a P12 második helyén haladt a Hondával, de végül ők sem látták meg a célt. A csapat legjobb eredményét ezen a hétvégén Barna Tibor és Labant Tibor hozta: az újra összeálló páros egy technikai hiba ellenére megnyerte a Production Cup értékelését.

„Nekünk kimaradt az előző három futam, így hosszú kihagyás után indultunk ismét, ráadásul újra régi-új navigátorom, Labant Tibor diktálta az itinert. Alapvetően tetszett a verseny, egy problémánk adódott, hogy az oroszlányi pályán egy nagyon rosszul kialakított kitérőben megsérült a sebességváltónk. Ki akartuk cserélni, de a főszerelőnk azt mondta, hogy csak az egyes fogaskerék-párból tört le egy darab, így ha azt nem használjuk, akkor mehetünk tovább. Így is tettünk, a rajtokban csak megmozdítottuk az autót egyes fokozatban, aztán már kapcsoltuk is a kettest és a kitérőkben is sok maradt benne emiatt. Riválisunk, Nagy Matyi defektjei miatt azonban így is az élre kerültünk és egy 70-80%-os teljesítménnyel is meg tudtuk nyerni a kategóriát” – értékelte a versenyt Barna Tibor.

Az Inter Europe Team nagy visszatérője volt ezen a futamon Karsai Zsolt és Szilágyi Sándor, akik több mint egy évtized után indultak újra versenyen. „2007-ben mentünk utoljára, az utóbbi egy évben viszont nekiálltunk építeni egy Ladát, mert az a terv, hogy a következő szezontól ismét indulunk ott, ahol éppen lesz kedvünk, vagy amire lesz időnk. Most azért álltunk rajthoz egy bérautóval (a miénk még nem készült el teljesen, a papírmunka folyamatban van), hogy legyen értékelhető versenyünk és jövőre kaphassunk licenszt a Rali1-re. Maga a verseny nem alakult igazán jól, mert mindjárt az első felében előbb etapon eltűnt az ötödik sebességi fokozatunk, majd a szakasz végére csak egy harmadikunk maradt. A szervizben viszont kicseréltük a váltót és mivel már vissza lehet állni a Rali2-ben szuperralival, így ezt megtettünk – az esőben jöttünk is egy abszolút második időt, úgyhogy elégedettek vagyunk. Nyíregyházán szeretnénk menni, addigra már elkészül a saját autónk is” – mesélte Karsai.

Related posts