Árkon és bokron: Gemballa Porsche

A híres német tuningvállalat, a Gemballa közzétette a régóta a fiókban pihenő rajzait egy 4 × 4-es, egyedi kivitelű Porsche 911-ről, amelynek megépítése és sorozatgyártása rövid időn belül valósággá válhat.

A méregdrága SUV-k (Bentayga, DBX, Purosangue) mellett az off-road sportautók is kezdenek divatba jönni. Nem titok, hogy maga a Porsche is tesztel egy megemelt 911-est, de nem gyári modellek is fel-felbukkannak a legújabb kínálatban. A Singer is mutatott már hasonlót, most viszont Marc Philipp Gemballa is előrukkolt a Mars homokja után Marsienre keresztelt típus véglegeshez közeli változatának terveivel, amelynek alapja egy 911 Turbo S.

A közreműködők között sok a híres és hiteles név: a karosszériát Alan Derosier rajzolta – az ikonikus farrészt a 959-esről emelte át –, a karbonpanelekért a DS Fasertechnik felel, a teljesen egyedi felfüggesztést pedig a KW Automotive tervezte. Kettős keresztlengőkaros első és multilink rendszerű hátsó felfüggesztést kap az autó, a hasmagasság természetesen változtatható. A motor a RUF-tól származik, alapkivitelben 740 lóerőre képes, az eggyel komolyabb, VTG turbós és átprogramozott ECU-val kimaxolt verzió pedig 818 lóerőre és 930 Nm-re van belőve, mindezt egy szintén egyedi, titán Akrapovic kipufogórendszer koronázza.
Alapesetben 20/21 colos kovácsolt felnik járnak a Marsienhez, kimondottan terepre pedig szintén kovácsolt, de egy-egy collal kisebb darabok, előbbi esetben 2,6 másodperc alatt lehet meg a 0–100-as sprint. Módtól függően végsebességből is kettő van: terepen 210-re van limitálva a Marsien, aszfalton pedig 330 km/h a vége.

Szörnyülködhetnénk a közel kétszáz milliós árcédulán, hisz ebben még az adók és az átalakítandó 911 ára sincs benne, de a konkurencia sem méri sokkal olcsóbban a Porsche-utánérzéseket, a millió eurós tucatsportautókról nem is beszélve…

Related posts