Csomóséknál nincsenek nagy elvárások

Arra talán lehetett számítani, hogy 2021-ben Csomós Miklós és Nagy Attila ott lesz a hazai ralibajnokság élmezőnyében. Arra viszont csak nagyon kevesen gondoltak, hogy a sárospataki-sajószentpéteri kettős úgy vág majd neki a hajrának, hogy reális esélyük van a bajnoki cím megszerzésére. Pedig most, a soron
következő Vértes Rally előtt ez a helyzet. Közös pályafutásuk első abszolút futamgyőzelmét a Salgó Rally szerezték meg, legutóbb pedig a murvás Székesfehérvár-Veszprém Rallyn is az élen zártak. Ezt pedig komoly fegyvertény annak tudatában, hogy viszonylag kevés murvás tapasztalattal rendelkeztek a legutóbbi
futam előtt.

Csomósék tehát nagyszerű szezont futnak, és vélhetően köztük, valamint a címvédő Hadik András, Kertész Krisztián kettős közül kerül ki az idei bajnok. A külön verseny tehát a Vértesben folytatódik, ahol a fiatal ralis ismét szeretne bizonyítani.

– Az év elején természetesen mi sem gondoltuk, hogy ilyen jó pozícióban fogunk állni – ismerte el Sárospatakon Csomós Miklós. – Sokan emlegetik, hogy milyen nagy sikert érhetnénk el, ezt azonban igyekszünk a helyén kezelni. Nem érzem, hogy a bajnokság jelenlegi állása miatt nagyobb teher lenne rajtunk, mint egyébként. Mentünk már ezeken a gyorsaságikon, szeretjük a Vértes Ralylyt, mert alapvetően tempós pályákon versenyezhetünk. Magunkkal szemben alapvetés, hogy semmi hülyeségbe ne menjünk bele, az a legfontosabb, hogy célba érjünk ezen a hétvégén. Nem tudom, hogy valaha leszünk-e még ilyen közel a bajnoki címhez, ezért a hátralévő két futamon megpróbálunk jól és gyorsan autózni. Aztán majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elegendő. Hadik Andrásék és mi megléptünk a többiektől a pontversenyben, ezért a szezon végén külön háziversenyt vívunk majd az elsőségért. Fantasztikus lenne ebből jól kijönni, de most még egyáltalán nem foglalkozunk ezzel. Most az a lényeges, hogy a Vértesben a lehető legtöbb pontot gyűjtsük be.

A magyar mezőnynek a legutóbbi murvás verseny után most minden szempontból vissza kell állnia. A kétnapos Vértes Rallyt ugyanis aszfaltos pályákon
bonyolítják le. Külön figyelmet kell fordítani az oroszlányi szakaszra, amely közel 18 kilométer hosszú, és az első napon háromszor kell teljesíteni. Ez pedig alapjaiban meghatározhatja a futam végkimenetelét.

– Fekszik nekünk ez a pálya, tavaly is jó időket mentünk itt – tekintett vissza az előző esztendőre Csomós Miklós. – Egy jó szombati szerepléssel ezúttal is meg lehet alapozni a másnapi folytatást. Bízom benne, hogy ismét gyorsak leszünk ezen a pályán, de figyelnünk kell a tempós stílusra, valamint a fehér csúszós aszaltra is. Az előző futam óta most hosszabb idő telt el, mint korábban. Igyekeztünk pihenni, feltöltődni, de elsősorban a felkészülés került középpontba. A veszprémi murva ugyanis egy kicsit megviselte az autót, de most már fel van készítve. A verseny előtti csütörtökön tesztelünk, hiszen egy picit vissza kell szoknunk az aszfaltra. Ezzel azonban szerintem semmi gond nem lesz, gyorsan menni fog számunkra. Az elmúlt hetekben sok belső kamerás felvételt néztünk, és igyekeztünk fitten tartani magunkat. Minden szempontból készen állunk arra a Vértes Rallyra, amely mindig jó rendezvény szokott lenni. A csapaton belül nincsenek nagy elvárások, de természetesen igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni ebből a hétvégéből.

forrás: larocosport.hu

Related posts