Az időeredmények alapján Herczig Norbert és Ferencz Ramón (valamint vendég navigátoraik) teljesítették leggyorsabban az I. ZEG Rally Show távját. A második helyen Turán Frigyes és Bagaméri László ért célba, a harmadik Ollé Sasa és Ollé Rebeka lett. Az esemény legfontosabb gondolata az volt, hogy autósport ünneppel térjen vissza a hazai motorsport vérkeringésébe Zalaegerszeg, és ezt a célkitűzést maradéktalanul sikerült elérni. A közel 50 induló és a ZalaZONE-ba és a Zalaegerszeg belvárosában kijelölt gyorsaságira ellátogató sokezer néző is remekül érezte magát – írja a zegrally.hu.
A nyolc gyorsasági három szakaszból állt, a belvárosban két alkalommal, a ZalaZONE két gyorsaságiján pedig háromszor mentek végig az indulók. Az idő másodlagos volt, a legtöbben, kopott gumikkal, murvás futóművel vagy murvagumikkal autóztak, azért, hogy minél látványosabban rajzolhassák a köröket és az íveket a gyorsaságikon. Természetesen volt aki tesztelésre is felhasználta a lehetőséget, volt aki a közelgő bajnoki futamok miatt vigyázott a technikára, és a versenyzői véna is előkerült, amint a navigátor a visszaszámlálás végére ért.
„Ez egy nagyon nagy raliünnep volt, az elejétől kezdve így is éltük meg, és így versenyeztünk végig. Végig állítgattuk az autót, az elején picit keményebb volt az autó, akkor nehezebben fordultam a szűk padkák között, de utána folyamatosan javult a kocsi. nekünk ez egy nagyon jó teszt volt a Barum Rallyra, ahol van egy városi gyorsasági, ami nagyon hasonlít az itteni szakszokra. A lényeg azonban mégis az volt, hogy itt lehettünk, együtt ünnepeltünk a szurkolókkal és a versenyzőtársakkal, köszönöm a szervezőknek is, hogy életre hívták ezt az eseményt” – mondta a célban Herczig Norbert, aki négy gyorsasági szakaszon is vendég navigátorral versenyzett.
fotó: MGR Images / zegrally.hu
A technika iránt érdeklődők sem maradtak csemegék nélkül, Bútor Róbert fantasztikus Citroen C3 WRC-je és Csík Zoltán Subaru Impreza WRC S12-je mellett teljesértékű résztevője volt a mezőnynek az 57 éves Moszkvics, vagy a homológ Trabant is. Ez utóbbit még Bútor Robi is kipróbálta a szombati napon. A ralisok mellett más szakágak is bemutatkoztak, a ralikrosszt Benyó Máté több mint 600 lóerős Ford Focus Supercarja és a zalaegerszegi Répási Róbert Skoda Fabiája képviselte. Kőváry Barna sajnos csak néhány kilométert tett meg a gyönyörűen restaurált pálya Trabanttal, és Korda Zsófia crosskartja sem bírta sokáig, de amíg mentek csemegét jelentettek a hálás közönségnek.
„Nagyon boldog vagyok. Rendkívül ritka, hogy egy verseny céljában ennyi ember van Magyarországon. Rendkívül meghatóvolt a céldobogón látni ezt a sok embert. Azt hiszem valamit vissza tudtunk hozni a régi idők rali hangulatából, mindenki mosolygott. Nézők, versenyzők, városvezetők egyaránt jól érezték magukat. Szeretném megköszönni mindenkinek, hogy jó házigazdája volt a rendezvénynek, a ZalaZONE-nak és Zalaegerszeg városának. Nekünk az a dolgunk, hogy olyan régiókba is elvigyük a ralit, ahol esetleg nem annyira tradicionális, és ez a rendezvény megmutatta, hogy itt is megvan erre az igény” – mondta Őry Tamás, a rendező Truck Race Promotion ügyvezetője.
A ZEG Rally Show hírére olyanok is versenyautóba ültek, akiket régen lehetett versenyautóban látni. Varga „Cigány” Zoltán elővette az M3-as BMW-t, Elek István 10 év után versenyzett aszfalton, Berényi László pedig a csapatvezetői szék helyett ült ismét a versenyülésbe. Egészen véletlenül utóbbi két pilóta ebben a sorrendben meg is nyerte az amatőr értékelést….
„Azt bizonyította a mai nap, hogy a show elnevezésű megközelítés, amikor próbáljuk a klasszikus megközelítésű ralit ötvözni egyéb programokkal, és beleteszünk olyan gyorsasági szakaszokat amik elsősorban a közönségnek szólnak, és amit a pilóták is éreznek és mernek az idő kárára a közönségnek autózni, ez vonzza az embereket. 20 év után tért vissza a rali Zalaegerszegre, és rengeteg embert mozgatott meg a rendezvény. Az, hogy a ZalaZONE ilyen nyitottsággal állt az esemény mellé, ez is komoly vonzerő volt, a nézők számára. A kísérőrendezvényeink is nagyon sikeresek voltak, a Moto Safatey 2.0 esemény ismét nagyon sikeres volt, és a közlekedésbiztonsági parkot is gyerekek százai próbálták ki. Azt gondolom, jól vizsgázott a rendezvény, az utólagos tapasztalatokat még le kell szűrnünk, de remélem, hogy a visszacsatolások is ezt mutatják majd” – mondta Weingartner Balázs, az esemény szakmai partnerként jelen levő HUMDA elnök-vezérigazgatója.