Az M-Sport nem talált még új pilótát, Suninen a Toyotához is mehet

Malcolm Wilson, az M-Sport vezére korábban már elmondta, hogy mindenképpen szeretnének topversenyzőt igazolni 2022-re, mert úgy érzik, hogy az új Rally1-es Pumával reális esélyük lehet a győzelemre – el is terjedt az a vélemény, hogy mivel az új szabályok első évében mindig nagyot dob a csapat, ezért érdemes lehet most odaigazolni.

Eddig azonban ezt nem tudta összehozni az M-Sport: Thierry Neuville és Ott Tanak marad a Hyundainál, Elfyn Evans és Kalle Rovanpera a Toyotánál, Sebastien Ogier pedig visszavonul, a tervek szerint csak pár futamon akar rajthoz állni, de azt is jelenlegi csapatával, a Toyotával tenné meg. Az M-Sportnak így nem nagyon maradt más, csak “másodvonalas” pilóta, akik közül a Hyundai is behúz még egyet majd a harmadik autójába – a hírek szerint jó esély van arra, hogy Dani Sordo már nem nagyon kap majd lehetőséget, de ez még nem dőlt el.

Richard Millener, az M-Sport WRC-részlegének főnöke most már azt mondta, hogy akkor sem lesz csalódott, ha a jelenlegi három pilótájuk marad, Teemu Suninen, Gus Greensmith és Adrien Fourmaux – szerinte mindhárman fejlődnek, gyorsak, egyre stabilabbak és látszik, hogy miben javulnak, ami biztató. Hozzátette, hogy a következő versenyek kritikusak lesznek mindhárom érintett szemszögéből, mert meg kell mutatniuk, hogy érdemes rájuk építeni a jövőt.

Suninen viszont lehet, hogy ezt nem akarja megmutatni, ugyanis ő már arról beszélt, hogy az M-Sport ülése mellett elérhető egy hely a Toyotánál is: amikor Ogier nem indul, akkor kell valaki a harmadik autóba, őt pedig érdekelheti ez a program. Jari-Matti Latvala, a japán-finn csapat vezetője is megemlítette Suninent, mint lehetséges jelöltet, de ő kiemelte a WRC-ből idénre kiszoruló Esapekka Lappit is – itt még nem dőlt el az sem, hogy pontosan hány futamról van szó, hiszen maga Ogier sem tudja ezt egyelőre.

Úgy tűnik tehát, hogy az M-Sport hoppon maradt pilótafronton és előtérbe kerülhet például Andreas Mikkelsen, vagy akár egy újabb fiatal is, mint Nikolay Gryazin – kérdés, hogy például a mostani felállásukkal mennyire tudnának kitörni abból, hogy ők az utolsók a három gyártó közül.

fotó: M-Sport

Related posts