Tanak és Sordo alól is kiborult a Hyundai, Ogier vezet, négy WRC maradt állva

Ott Tanakot nem szeretik a ralizás istenei és a Hyundai is elképesztően szerencsétlen – a Toyota és Sebastien Ogier egyelőre köszöni szépen a lehetőséget. Szinte a teljes mezőny elfogyott.

Elképesztő drámákat hozott a Szardínia Rali második napja azok után, hogy már az elsőn is rengeteg minden történt, estek ki toppilóták szinte minden kategóriában. Szombaton Ott Tanak már olyan előnybe került reggel, hogy a kezében volt a győzelem és semmi más nem vehette ezt el tőle, csak a technika ördöge, vagy a balszerencse – nos, éppen ez történt…

Tanak ugyanis nem tudott elkerülni egy brutálisan nagy sziklát, ami kikerült elé az útra, a Hyundai felfüggesztése pedig pontosan ugyanúgy megadta magát, mint pár hete a Portugál Ralin – a 2019-es világbajnok sorozatban két versenyen volt a leggyorsabb, mindkettőt vezette (most ráadásul óriási fölényben volt, messze kiemelkedett felfelé), de mindkétszer kilehelte a lelkét az autó, így két győzelem helyett két kiesés lett a mérlege.

A hihetetlen fordulat után Sebastien Ogier került az élre, aki megelőzte Dani Sordót és folytatta pénteki remeklését, majd a nap második felében Sordo is pórul járt: elé is kikerült egy szikla, a spanyol sem tudta kikerülni, ő pedig fel is borította a Hyundait – neki is véget ért a nap. A Hyundai sorozatban másodszor veszítette el a kettős győzelem lehetőségét és hiába az i20 WRC a leggyorsabb autó, a balszerencse és a technika sebezhetősége ismét totális kudarcba fullasztotta a csapat hétvégéjét.

fotó: Szabó Attila

A nap végén így ott tartunk, hogy a címvédő és listavezető Ogier senkitől sem zavartatva, negyven másodperc előnnyel vezet, csapattársa, a legutóbbi futamot megnyerő, most pedig kivárásra autózó Elfyn Evans a második, Thierry Neuville pedig a harmadik Hyundaijal a dobogó alsó fokán áll – ő és Evans meglehetősen lassú volt eddig az egész versenyen (bár Neuville azért a kezdeti gondok óta gyorsabb), de mégis nekik áll a zászló.

A hétvége keménységét jól jelzi, hogy a negyedik helyen Takamoto Katsuta következik Toyotával és nincs több állva maradt WRC, aki ne szuperralizna – Tanak, Sordo, Rovanpera, Suninen, Greensmith és Loubet is kiesett már vagy ma, vagy tegnap. Így az abszolút ötödik pozíciót az a Jari Huttunen foglalja el a Hyundaijal, aki vezeti a WRC2 értékelését – ez azért történt így, mert Mads Ostberg alatt meghibásodott a magyar Tagai Racing Technology Citroenje, de a csapat (és a versenyzők) még időben orvosolták a problémát, így bár Ostberg hat perc késés miatt egy perc büntetést kapott, de így is csak 2,7 másodpercre van Huttunentől.

Vasárnap négy szakasz, köztük természetesen a power stage vár a mezőnyre és az extra pontokon kívül igazából már senki nem akar semmit, csak elkerülni a sziklákat és a defekteket, az út közepén maradni, így egyben behozni az autót és bezsebelni az iszonyatosan értékes pontokat.

Az eredmények itt megtekinthetők!

Related posts