Lássunk tisztán: Egy verseny mínuszolható idén, mutatjuk a pontozást és a szabályokat

Az utóbbi időszakban több kérdés is felmerült a bajnoki harccal kapcsolatban, hiszen Jan Kopecky és Mads Östberg is bekapcsolódott a magyar pontvadászatba. Östbergék maguk mondták el, hogy öt versenyen tudnak indulni jelen állás szerint, a Salgó és a Veszprém időpontjában olyan WRC-futamon lesznek éppen, amelyen rajthoz kell állniuk – Kopecky pedig a Vértest hagyhatja ki, mert egy hétvégén lesz a Barum Ralival.

A tervezett versenynaptárban hét versenyünk szerepel, Boldogkő, Ózd-Eger, a már elhalasztott Salgó, Mecsek, Székesfehérvár-Veszprém, Vértes, valamint az ERC-futamnak számító Nyíregyháza. Ráadásul ha ezek közül egyet mégis törölni kell, a decemberi Mikulás Rali tartalékversenyként beugorhat.

Ez azt jelenti, hogy hacsak nem történik valami váratlan fordulat a vírushelyzetben, vagy másban, akkor hét versennyel számolhatunk idén – tehát Kopecky hat, Östberg pedig öt teljesített versennyel elég nehezen lehetne bajnok.

Azonban a pár hete megjelent második módosítással kiegészített szabályzatban az szerepel, hogy:

“Hét vagy több értékelhető verseny esetén az éves értékelésben a 6 legjobb végeredményt és az összes, versenyen elért bónusz pontot kell figyelembe venni. Kevesebb, mint hét értékelhető verseny esetén valamennyi eredményt figyelembe kell venni. Nem mínuszolható az a verseny, ahol a versenyző eltiltása miatt nem állt rajthoz, vagy a versenyből kizárásra került.”

Ennek értelmében ha mind a hét versenyt megtartják (vagy ha egyet törölnek, de beugrik a Mikulás), akkor egy eredmény mínuszolható és a hat legjobb eredmény számít azzal, hogy a power stage- és napi pontok a mínuszolt futamokról is megtarthatók. Kopeckynek ez már jó is, hiszen hat futamon indul, eldobhatja a Vértest, Östberg viszont így is nehéz helyzetben van, hiszen nagyjából mindenhol nyernie kellene a reális bajnoki esélyekhez.

A kiírásban az is egyértelműen ki van emelve, hogy: A bajnokságokban és kupákban minden bajnoki pontot szerzett versenyző értékelésre kerül.

Azt is rögzítik, hogy A RALLY1 versenyeire vezető versenyzőként vagy navigátorként azok a magyar versenyzők nevezhetők, akik az MNASZ által kiállított, a tárgyévre és a rally szakágra érvényes „A” vagy „Arany” versenyzői licenccel rendelkeznek, vagy azok a külföldi versenyzők, akik FIA „R” licenccel rendelkeznek. Kopecky, Östberg és Gryazin is kaphat pontot ezek alapján.

Ezek a szabályok tehát elég egyértelműek, most pedig nézzük a pontozást.

A futam végi eredményekkel megszerezhető pontok:

1. helyezett: 30 pont
2. helyezett: 24 pont
3. helyezett: 21 pont
4. helyezett: 19 pont
5. helyezett: 17 pont
6. helyezett: 15 pont
7. helyezett: 13 pont
8. helyezett: 11 pont
9. helyezett: 9 pont
10. helyezett: 7 pont
11. helyezett: 5 pont
12. helyezett: 4 pont
13. helyezett: 3 pont
14. helyezett: 2 pont
15. helyezett: 1 pont

A power stage-en (minden verseny utolsó megrendezett gyorsasági szakasza) megszerezhető pontok:

Legjobb időeredmény: 5 pont
2. időeredmény: 4 pont
3. időeredmény: 3 pont
4. időeredmény: 2 pont
5. időeredmény: 1 pont

Itt fontos még:  bónusz pontot kap az az öt versenyző, aki az első, vagy valamely ezt követő szakasz (és ez itt a versenynapot jelöli) önálló értékelése szerint az első öt helyen szerepel. Egy szakaszból (versenynapból) álló versenyért nem adható bónuszpont.

11.4.1 Az ilyen versenyzők az alábbi séma szerint kapják a pontjaikat.

Legjobb időeredmény: 5 pont
2. időeredmény: 4 pont
3. időeredmény: 3 pont
4. időeredmény: 2 pont
5. időeredmény: 1 pont

Vagyis: a Boldogkő Rali egynapos, ott nincsenek napi pontok, az Ózd-Eger Rali viszont például kétnapos lesz, ott a szombati eredmények alapján is osztanak plusz pontokat.

A jelenlegi alapkiírást ezen a linken böngészheti át mindenki!

Related posts