Hipersebesség: McLaren Sabre

Az F1-ben újabban ismét jeleskedő sportautógyártó meglépte, amit egy vérbeli brit istállónak kötelező teljesítenie: piacra dobta saját hipersportkocsiját.

A millió dolláros hiperautókkal mára szinte már Dunát lehet rekeszteni, de a McLaren által bejelentett különlegességre mégis érdemes odafigyelni. A rengeteg teljesen elektromos, vagy minimum hibrid modell közepette egy tisztán benzines – kizárólag belső égésű motorral szerelt – sportautóra nem felhívni a figyelmet már-már bűncselekmény.

A Sabre-t a McLaren Special Operations szárnya építette, kizárólag az amerikai piacra, ami azzal az előnnyel járt, hogy a globális homologizációs szabályoknál szabadabban tervezhettek a mérnökök.

A motor 824 lóerőt és 800 Nm-es nyomatékot produkál, ami egy elég specifikus helyre emeli a Sabre-t a McLarenek között: ki ne akarna azzal dicsekedni, hogy a 351 km/h-s végsebességével az övé a leggyorsabb nem-hibrid, kétüléses McLaren. Utóbbi azért fontos kitétel, mert a legendás F1 és a Speedtail is gyorsabb, de (!) háromüléses. (A patinás McLaren F1 csúcstempója 386 km/h, a nemrégiben debütált McLaren Speedtail pedig akár 400 km/h-val is képes száguldani.)
Ahogy az a szegmensben megszokott, az autót minden ízében a tulaj igényeire szabják, így a Sabre mind a 15 példánya egyedi lesz: a fehér-piros fényezésű modell például a 80-as, 90-es évek McLaren versenyautói előtt tiszteleg.

A hírek szerint a különlegességgel megcélzott amerikai vásárlóknak exkluzív program keretében már arra is volt lehetőségük, hogy a McLaren angliai központjába utazzanak, hogy a Special Operations részlegénél összeállítsák autójukat, valamint a The Thermal Club versenypályán a még álcázott prototípust is vezethessék.

Related posts