Herczig: A várva várt verseny következik

szerző: MRTH

A Rali Európa-bajnokság negyedik versenyhétvégéjén hazai pályán indul Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A MOL Racing Team versenyzői számára az év legjobban várt versenye a november 7-9. között rendezett Rally Hungary.

A feje tetejére állt 2020-as évben az egyik stabil pontot a hazai rendezésű ERC futam jelentette a MOL Racing Team számára. A bizonytalanság, a képlékeny versenynaptár, és az emiatt bekövetkezett logisztikai rémálom közepette mindig ott volt a csapattagok gondolataiban, hogy novemberben a Rally Hungaryn hazai közönség előtt versenyezhetnek. Ez a pillanat most elérkezett, szinte csak néhány óra, és elkezdődik a hivatalos program.

„Márciusban amikor berobbant a pandémia, még abban bíztunk, hogy a Rally Hungary már zavartalanul meg lesz tartva. Ez annyiban módosult, hogy a járvány itt maradt velünk, így a szigorú járványügyi intézkedések betartásával ugyan, de lesz futam. Ennek nagyon örülünk, és nem csak mi, hanem az a nagyszámú résztvevő, akik leadták a nevezésüket és eljöttek Magyarországra. Büszkén mondhatom, hogy az év legerősebb ERC mezőnye jött össze, ami versenyzőként is nagyon fontos számunkra, és a szurkolók is remek versenyt láthatnak majd” – mondta Herczig Norbert.

Minden valószínűséggel hazai rali-történelmi pillanat lesz a Rally Hungary rajtja, mert ERC futamon még nem indult magyar színekben apa és fia. Ez most megtörténik. Herczig Norbert 11-es rajtszámú autója mellett Herczig Patrik neve is ott olvasható a rajtlistán.

„Elsősorban óriási büszkeség édesapaként, hogy a fiam ott lehet egy ERC futamon. Patrik többször bebizonyította már, hogy fiatal kora ellenére, nagyon éretten és felelősségteljesen gondolkodik, és tudja, hogy első ralis évében az a dolga, hogy minél több kilométert gyűjtsön. Emiatt nyugodt is vagyok, mert tudom, hogy nem feltétlenül a helyezésekért megy majd, hanem elsősorban a céldobogóra szeretne felállni. Természetesen meg kellett hoznom azt a döntést, hogy a futam alatt mennyi figyelmet fordítok majd rá. Profi autóversenyzőként ez a döntés nyilvánvalóan az, hogy a saját versenyünkre koncentrálunk. Mivel előttük megyünk, nem kérdés, hogy ha látunk valami rendkívülit a pályán, akkor értesítjük őket, de az időeredményeit nem fogom nézni. Ugyanakkor óriási plusz motivációt ad, hogy együtt tesztelünk, közösen megyünk a pályabejárásokon és egy szálláson leszünk. Biztos vagyok benne, hogy ezeket a tényezőket a javunkra fordítjuk majd” – fogalmazott Herczig Norbert.

A Rally Hungary pénteken a máriapócsi Rabócsiringen rendezett speciálszakasszal kezdődik, majd szombaton és vasárnap további 15 gyorsaságit teljesítenek a párosok. A versenytáv összesen 956 kilométer lesz, ebből 191 kilométer a gyorsaságik hossza. A pálya felülete jellemzően aszfalt, de a szervezők 7,5 százaléknyi murvás útszakaszt is kijelöltek. Herczig Norbert és Ferencz Ramón ebben az évben sajnos nagyon keveset ült versenyautóban, mindössze két futammal a hátuk mögött érkeznek Nyíregyházára.

„Sajnos nagyon keveset tudtunk versenyezni, de Portugáliában nagyon jó volt a tempónk, és abban bízom, hogy ez most is meglesz. Ha kérhetnék valamit az égiektől, akkor az most az lenne, hogy a tavalyi évben elszenvedett defekteket számítsák be idénre is, és most ne kapjunk defektet. A pályákat, ha régebbről is, de ismerjük, és 2019-ben az esőből is kaptunk bőven ízelítőt. Az elmúlt versenyen is tudtunk esőben menni, és a Pirelli vizes abroncsait is megismertük már, így az esőtől sem félünk, inkább a nézők miatt szurkolunk a jó időnek. A megszokott tökéletességre törekvés mind a Volkswagen, mind a BRR Team részéről továbbra is töretlen, ez nem csak abban jelentkezik, hogy makulátlanul felkészített autót kapunk minden futamra, hanem abban is, hogy a Volkswagen Polót gyakorlatilag az első pillanattól kezdve folyamatosan fejlesztik, így egyre jobb és jobb az autó” – foglalta össze a várakozásokat Herczig Norbert, és külön kiemelte azt is, hogy a hazai közönség támogatása mennyire fontos.

„Másodperceket jelent egy-egy gyorsaságin a magyar szurkolók buzdítása. A külföldi versenyeken is megdobban a szívünk, ha magyar zászlót látunk, vagy magyar szót hallunk a szervizparkban, most pedig óriási plusz, hogy a pályák szélén magyar szurkolók állnak majd. Az is büszkeséggel tölt el minket, hogy a gyönyörű tájakon versenyzünk, ezen a téren is felvesszük a versenyt bármelyik ERC helyszínnel, ráadásnak pedig ott a két speciálszakasz. A máriapócsi és a nyíregyházi gyorsasági is nagyon sikeres volt tavaly, és most is szerepelnek a programban, nagyon várjuk mindkettőt.”

A csapat most is teszttel készül a futam előtt, Cereden egy hosszabb gyakorláson tökéletesítik majd az autó beállításait. Az eredménnyel kapcsolatban most sem akar találgatásokba bocsátkozni a csapat, de az látható, hogy ebben az évben a Rally Hungary az a verseny, ahol a dobogó a leginkább elérhető.

A MOL Racing Team ezúton is kéri a szurkolókat, hogy a járványügyi előírásokat maradéktalanul tartsák be, nemcsak maguk, hanem a rendezők és a csapattagok egészségének védelme érdekében, valamint azért is, hogy megmutassuk, hogy a jelenlegi helyzetben is képes Magyarország egy színvonalas és biztonságos versenyt rendezni!

Related posts