A leggyorsabb rendszámos hibrid: Delage D12

Az 1000 lóerő feletti hiperautóból csak 30 példány készül, az ára legalább annyira különleges lesz, mint a megjelenése.

Az ős-Delage mint gyártó 1905 és 1953 között működött, és az évszázad első felében 42 ezer luxusautót küldött az utakra. Gyakorlatilag a megszűnése óta téma a feltámasztása, az 1956-ban alapított Les Amis de Delage, azaz a Dealge barátai klub hosszú évtizedeken át gondozta a márka hagyatékát, az utóbbi években pedig olyannyira aktivizálták magukat, hogy egyrészt nekiálltak újjáépíteni egy eltűnt prototípust, másrészt fejlesztenek egy teljesen új modellt a Delage-nak. Az D12 néven fut, és a hibrid hipersportautók mezőnyében tenné magát a sor elejére.

 

 

Bár a cél az, hogy egy bárhol, közúti forgalomban legálisan használható pályagép legyen a D12-ből, kívül-belül célgépnek hat. A felnyíló utastető alatt például egymás mögé van szorítva a két vékony ülés, a vezető előtti kezelőszervek is erősen sajátosak. A pontos képességet még nem adták ki, de a hibridhajtásról már tudni, hogy kétféle változatot kap. A 7,6 literes, V12-es szívómotor alapból mindkettőben 1004 lóerős. A Club változat ehhez egy 20 lóerős indítómotort is tartalmaz. Ezzel tud majd tolatni, illetve egy kevés rásegítést ez is ad majd. A GT ezzel szemben egy 112 lóerős villanymotort kap egy komolyabb akkupakkal, így ez már 90 kilóval nehezebb lesz, mint a Club.

Érdekes leosztás, hogy amíg a GT gyorsulásban messze jobb lesz majd, mint a Club, a mínusz kilók miatt a pályán jobb köridőket az olcsóbb modelltől várnak, ami hibridnek csak nagy túlzással nevezhető. Hogy milyen jó köröket tud, azt egy nürburgringi futással akarják megmutatni a franciák, egy ott szerzett kategóriaelsőséggel tennék hamar a világ leggyorsabb hibrid sportautójává a Delage-t. Ehhez a munkához van nekik háznál több nagy név: Jacques Villeneuve és Benoit Bagur is segítik a fejlesztőket. Egyébként igyekeznie kell annak, aki ilyen csodát szeretne a garázsába, hiszen összesen csak harminc darabot készítenek majd a D12-ből, az autó darabja adók nélkül 700 millió forint környéki áron indul majd.

Related posts