Beérett a gyümölcs: Turán Frigyes és a Hankook is nagyot ment a Salgó Ralin

Jelentősnek mondható előnnyel nyerte a Rali1-es szezonnyitót Turán Frigyes és Bagaméri László, ebben pedig volt szerepük az ilyen körülmények között különösen jól vizsgázó Hankook abroncsoknak is

Turán Frigyes már hosszú évek óta a Hankook versenyabroncsokat használja, teszteli, illetve most már forgalmazza is Magyarországon – bőven van rálátása arra, hogy „mitől döglik a légy”. Most már azonban egyre többen választják ezt a márkát és a Salgó Ralin az eredmények is egyértelműek voltak.

„Amikor mi belevágtunk ebbe a projektbe évekkel ezelőtt, tudtuk, hogy olyan versenytársakkal kell felvennünk a harcot, akik közel százéves múlttal rendelkeznek – ezt természetesen a gyár is tudta, viszont a Hankook az a márka, aki nagyon sok pénzt fordít a fejlesztésekre, sok adatot kérnek a pilótáktól” – mesélte lapunknak Turán Frigyes.

„Én úgy érzem, hogy ennek a munkának a gyümölcse már egy másfél-két éve kezdett körvonalazódni és mostanra abszolút kijelenthető, hogy nagyon jó és gyors abroncsokat gyártanak nemcsak raliban, de pályaversenyzésben is. Persze egy új márkát bevezetni mindig nehéz, mert először a bizalmat kell kiépíteni – a versenyzők látják, hogy ebben az esetben egy abroncs milyen eredményeket ér el, milyen stabilitással működik és ez alapján döntenek. Én úgy gondolom, hogy az általunk elért eredmények és a márka mellett a szervizháttérnek is köszönhető, hogy egyre többen választják a Hankookot: itt a pilótáknak nem kell előre rendelni és szállítani a gumikat, tőlünk lehet venni a helyszínen, illetve mi minden tanáccsal ellátjuk azokat, akikkel együtt dolgozunk. Minden információt, beállítást, gumikkal kapcsolatos dolgot elmondunk, illetve személy szerint én adok tanácsot” – magyarázta a pilóta.

Külön kiemelhetjük a Salgó Rali kulcsának számító bátonyterenyei körgyorsasági sáros körülményeit, ahol rendkívül jó időket autóztak Turánék. A második, esős körben ráadásul a szintén ilyen gumival támadó Csomós Miklós lett a második – adódik a kérdés, hogy a Hankooknak van ilyen felületre kitalált abroncsa?

„Igen, én azt gondolom, hogy a Hankook abroncsa nagyon jó vizes körülmények között” – mondta erre Turán. „Az esőre való gumi nagyon jól védekezik a defekt ellen, bátran lehet vele menni mindenhol (most a murvás, macskaköves részeken ez sokat ért), illetve változó körülmények között is kiválóan működik, mert nem melegszik el a száraz részeken sem. Mi jó taktikát találtunk ki a Salgó Ralin, Csomós Mixi is elfogadta azt, amit mi mondtunk: két slickkel és négy vizes abronccsal mentünk ki arra a bizonyos második körre, a száraz Salgótarján-Kazáron még elöl slick volt fent, de a vizes gumi sem melegedett el hátul, majd az erdőben a négy vizes abroncs miatt már előnyben voltunk. Én nagyon örültem Mixi eredményének és nagyon büszke is vagyok rá, szerintem nagy lehetőség van benne és ő lehet az új generáció egyik olyan pilótája, aki a megfelelő alázata és képessége miatt megérdemli azt a támogatást, amit a Hankookon keresztül megkapott. Illetve kiemelném még Klausz Kristófot is, aki gyakorlatilag a futam közben váltott Hankook gumikra és ő is feljött a végén az abszolút ötödik helyre.

A következő futam a Miskolc Rali lesz, ahol Turánék tavaly nagyot jót mentek – ott is összevissza körülmények között kellett versenyezni. Hogy most is várják-e az esőt?

„Szerintem mindenhol nagyon versenyképesek ezek a gumik – ettől függetlenül én egyébként szeretem az esős körülményeket, szeretek vízen menni, úgyhogy nem bánnám, ha esne. A miskolci program hasonló lesz a tavalyihoz, akkor jól tudtunk autózni, most is szeretnénk ott lenni a legelején – Bükkszentlászló különösen a kedvenc pályán, úgyhogy várom már a futamot.”

Related posts