Balogh Janiék az élmezőnyben

szerző: baloghjani.hu

Több mint egy hónapos kényszerpihenő után folytatódott a pontvadászat a királyok városában, Székesfehérváron. Két versenynap, aszfaltos pályák és tizenkét gyorsasági várt a mezőnyre. Az időjárás kegyes volt, kellemes nyári melegben hajthatták autóikat az indulók.

Balogh Jani és Holczer Dani felkészülése a Székesfehérvár ralira már a hét elején elindult, hiszen egy teszt előzte meg a futamot. Viszontagságos nap volt, de annál eredményesebb és Jani minden kérését teljesítette a csapat. A szombaton három gyorsasági várt a mezőnyre, ami egymást követte és egyazon az egy pályán zajlott.

Balogh Jani: „Úgy éreztük ez egy kőkemény, embert és gépet próbáló hétvége lesz, mert a szakaszok nagyon tempósak és dobálósak. Az első alkalommal Kőhányáson még kerestük azt a ritmust, ami a verseny további részén optimális lehet. Kellően izgultam és nem éreztem magamban a kiegyensúlyozottságot, de lejöttünk kalandmentesen és vártuk a folytatást, hogy tovább gyorsuljunk. Mivel háromszor mentünk át egymás után ugyan azon a pályán, várható volt, hogy mindenki egyre jobb időt fog futni és körről-körre egyre több felhordás és defektveszélyes hely alakulhat ki.”

A napot a városi szuperspeciál zárta Székesfehérvár belvárosában. Rengeteg néző előtt zajlott ez a program és a mezőny látványos autózással próbálta kiszolgálni a kilátogató rajongókat. Jani és Dani az abszolút negyedik helyen érkezett az esti szervizparkba, ahol a Topp Cars szerelői felkészítették a másnapi versenyre a Skoda Fabia R5-öst.

Balogh Jani: „A Vasárnapnak mondhatni lőtávolon belül vágtunk neki, mert egy kis szerencsével akár a dobogó is elérhetőnek tűnt, így voltak olyan ambícióink, hogy próbáljunk gyorsulni. A kőhányási gyorsaságit az első naphoz képest fordított irányban kellett teljesítenünk, ami a többszörös használat miatt egyre defektveszélyesebbé vált. Sajnos az egyik abroncsunk ezt nem bírta és valami okán leeresztett, ezért közel harminc másodperc hátrányt szedtünk össze. A következő Guttamási pályán már újra jó tempóban tudtunk közlekedni, de a célba érve sajnos a korábbi defekt miatt égett az első fékünk. A második körben szerettünk volna lenyugodni, nem begyűjteni újabb defektet és a pozíciónkat megtartani a napi pontok fontossága miatt. A harmadik körben már kerülgettük a gödröket és a felhordásos részeket nagyon megtiszteltük, nem szerettünk volna rajta veszteni. Az utolsó Oroszlány-Kőhányáson egészen jó ritmust találtunk, ahol az abszolút második helyet szereztük meg, ami mint később kiderült nagyon fontos részeredménnyé vált. Mivel a záró szakaszt törölték a kőhányási eredmények léptek elő Power Stage pontokká. A díjkiosztón a pódiumra állhattunk és a negyedik helyért járó pontokat és kupákat vihettük haza.”

A csapat három futam után az összesített táblázat második helyén foglal helyet, így Jani és Dani előkelő helyen várhatja a veszprémi folytatást ahol már murvás szakaszokon kell megmérkőzniük.

Balogh Jani: „ A kiegyensúlyozott teljesítmény volt a legfontosabb a mögöttünk hagyott versenyeken és kimondhatjuk jó irányban haladunk, egyre komfortosabban érezzük magunkat a Skodában. A következő szint az lehetne, hogy „harapva” a kormányt még nagyobb akarással menjünk előre a többiekkel, amit persze ésszel kell kezelni, mert könnyű hibát elkövetni és annak csúnya vége is lehet. Jelenleg az élen állókhoz képest nekünk a legkevesebb a lemaradásunk, és Veszprémben már murván kell gyorsnak lenni. Dániel a tőle megszokott remek munkát végezte, a Topp Cars újra tökéletese autót hozott, profin és lelkiismeretesen teljesítik a kéréseimet, valamint a Pirelli abroncsok is nagyban hozzájárulnak a pontjaink számához!”

fotó: Bitto Zsolt

Related posts