Hosszú idő telt el azóta, hogy Sebastien Loeb teljes szezont futott a rali-világbajnokságon – akkor, 2012-ben a bajnoki címet is megszerezte, sorozatban kilencedszer. Azóta, bár többször visszatért egy-két verseny erejéig, alapvetően nem a ralival foglalkozott, lekötötte energiáját az, hogy más sorozatokban is kipróbálja magát, máshol is sikereket arasson – a ralilegenda járt többek között a Dakaron, a túraautó-világbajnokságon, valamint ralikrosszozott is, változó sikerekkel.
Bár Loeb 2019-ben sem tér vissza teljes szezonra, hat versenyes szerepvállalása 2012 óta a legtöbb, amit teljesíteni fog.
A francia tisztában is van a szerepével így, hogy csak részszezont fut – azért van itt, hogy segítsen. „Nagyon régóta abban azt a cipőt adjak rám, amit az első számú versenyzőknek szoktak – még akkor is, amikor felfedeztem magamnak a Dakart vagy a ralikrosszt, a feladat az volt, hogy legyek elöl” – gondolkozott el Loeb az elmúlt lassan két évtizeden saját honlapján.
Most minden más lesz. „A Hyundai célja az, hogy az én segítségemnek is köszönhetően megszerezze a gyártók között a győzelemet, valamint hogy segítsek Thierrynek, a csapat első számú versenyzőjének. A csapat kommunikációja egyértelmű ezzel kapcsolatban, és én teljesen rendben is vagyok ezzel.”
Ettől függetlenül a pályán nem sok minden változik – hacsak nem a hozzáállás. „Amikor felteszem a sisakot, a cél még mindig az, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el, úgy, ahogy eddig is. Mostantól viszont máshogy állok már ehhez. Monte Carlo is különleges lesz. Először vezetek majd egész WRC-karrierem során más gyártónál, mint a Citroen, új csapatot, új embereket, új megközelítési módokat kell felfedeznem, és mindössze egy napom lesz majd minderre. Nem éppen ez a legideálisabb módja a szezon legnehezebb versenyére való felkészülésnek, de remélhetőleg minden rendben lesz.”
Loeböt egyébként a tavaly teljesített három citroenes rali (amelyből egyébként a harmadikat Spanyolországban meg is nyerte) győzte meg arról, hogy idén bevállalhat többet is. „Egyáltalán nem akartam még leállni, és tetszett a Hyundai ajánlata, hat verseny második-harmadik számú versenyzőként. Innentől pedig már haladtak a tárgyalások.”