Új projektbe vágtak Német Gáborék

Két nagyon lényeges dolog is változott az idei szezonra a Német–Szabó párosnál, méghozzá a bajnokság és az autó – az első 2018-as futamukat jó szájízzel tudták le.

Tavaly szeptemberben ült utoljára versenyautóban Német Gábor és Szabó István, idén pedig új fába vágták a fejszéjüket. „Az Opel Kupa, ahol tavaly versenyeztünk, az előző szezon végén megszűnt, úgyhogy új bajnokság után néztünk. Végül a nemzetközi TER sorozat mellett döntöttünk, tavaly mentünk már itt egy futamot és megtetszett, jó versenyek vannak benne összeválogatva. Autót is váltottunk, most egy R2-es Ford Fiestával indulunk, amely kisebb, turbós motorral van szerelve a többi R2-es autóhoz képest, így teljesen másképp kell vezetni” – mondta Német.

A TER idei első állomása a romániai Transilvania Rali volt, itt álltak rajthoz először Németék. „A helyi pilóták mellett volt belga és bolgár induló is a kategóriában, amelyben együtt értékeltek minket az R3-as autókkal, de jó verseny alakult ki. A legnagyobb kihívást az itiner elkészítése jelentette, mivel két felírásból kellett megoldani és most jártunk itt először, de végül úgy érzem, hogy remekül sikerült.”

„Az első szakaszon még kicsit ismerkedtünk az autóval, azonban a második szakaszt sikerült megnyernünk a kategóriában. Ezt követően igyekeztünk húzós tempót diktálni és a helyiekkel, valamint a bolgár versenyzővel csatázni, ez pedig sikerült is, aminek nagyon örültünk így elsőre. A vége egy kicsit megtréfált minket, mert az utolsó szakaszon előzött meg a bolgár rivális, valamiért azt hittük, hogy van még húsz másodperc előnyünk a záró szakasz előtt, de utólag kiderült, hogy egálban voltunk, így végül harmadikak lettünk az R2-es autók között. Ezzel együtt elégedettek vagyunk, örülünk, hogy fel tudtuk venni a kesztyűt a helyiekkel” – értékelt a pilóta.

És hogy hogyan tovább? „Nagy álmunk, hogy menjünk az Ypres Ralin, és bár a TER futamai között még nem ez következik, de mi ott szeretnénk majd indulni júniusban. A célunk az, hogy mindenhol a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból, a sorozat hét versenye közül négyen rajthoz álljunk, aztán hogy ez mire lesz elég, azt majd meglátjuk.”

Related posts