Uralta a rali-Európa- bajnokság második fordulóját, a Kanári-szigeteki Ralit az ERC2 kategória címvédője, ifj. Érdi Tibor és Papp György, akik 14-ből 13 gyorsaságit nyertek meg. A legvégére azonban maradt egy forró pillanat egy önálló életre kelő gázpedál formájában.
„Már a shakedownon és a kvalifikáción megmutatkozott, hogy erőfölényben vagyunk a többiekhez képest, ami megnyugtató lélektani előnyt jelentett az első versenynapra” – kezdte az elejéről ifj. Érdi Tibor a Gran Canarián tartott ERC-forduló értékelését. Az előjeleknek megfelelően a páros remek tempót diktált akkor is, mikor megkezdődött a verseny tétre menő része: „Már a péntek reggeli gyorsot sikerült olyan jól abszolválnunk, hogy elnyúljunk a többiektől. Érzésem szerint nagyon régóta nem versenyeztem olyan jól, mint azon a gyorsaságin, minden összeállt. A nap végére minden szakaszt megnyertünk, és megnyugtató előnyt sikerült kiépítenünk.”
A Mitsubishi Evo X tovább száguldott szombaton, az Érdi Rallye Team versenyzőit pedig a szerencse is segítette: legközelebbi üldözőjük, az Azori-szigeteki szezonnyitót megnyerő Juan Carlos Alonso váltóprobléma miatt kiesett. Igaz, Érdiék erről késve értesültek, így két gyorsaságin abban a tudatban hajtottak, hogy riválisuk mögöttük van: „A rendezők összekeverték az Eb és spanyol bajnokság rajtsorrendjét, így az argentin páros eltűnt mögülünk, a csapat pedig a rossz térerő miatt nem tudott értesíteni minket… Mindenki más akkora hátrányban volt, hogy az utolsó etapon végig kellett csupán gurulnunk. Végül aztán tényleg éppen csak beevickéltünk a célba, miután az élet kicsit közbeszólt.”
Az Érdi Rallye Team rendkívül eredményes versenyt zárt, de nem problémáktól menteset. Először a biztonsági üzemanyagtank tréfálta meg Érdit és Pappot, amely bizonyos szint alatt a balkanyarokban nem látta el benzinnel a motort. Emiatt a 80 literes tartályt folyamatosan tele kellett tölteni, ami számottevő súlytöbbletet jelentett. A tartály bosszúságot okozott, de igazán a gázpedál ijesztett rá a versenyzőkre, amely miatt épp csak az utolsó szakaszt nem nyerték meg, és eggyel kevesebb pontot szereztek a maximálisnál:
„Teljes pontszámmal szerettük volna megnyerni a versenyt, hiszen az ERC-ben nem csupán a végelszámolásban, hanem a két nap eredményéért is kiosztanak pontokat. Ez csaknem sikerült: az utolsó gyorsasági szakasz háromnegyedénél jött elő egy apró technikai probléma, amely majdnem a végünket okozta. A gázpedál szó szerint leesett a helyéről, én csak néztem, hová tűnt. Meg kellett állnom a gyorsasági szakaszon, visszatenni a helyére, majd újból elindulni. A hátralevő hat kilométeren ez még kétszer megismétlődött. Így csúsztunk vissza a napi értékelésben a második helyre, és szereztünk 39 helyett 38 pontot.”
Az Azori-szigeteken történt kiesés után ifj. Érdi négy győzelmet jelölt ki idei célként, mivel a bajnokságba a legjobb négy eredmény számít bele a hat versenyből, melyen a csapat rajthoz állni tervez. Ebből az elsőt teljesítették, az Acropolis Ralin pedig következhet a folytatás: „A célunk minden versenyen az, hogy megnyerjük a kategóriánkat! Ezen a hétvégén tényleg minden úgy történt, ahogyan szerettük volna.”