A gokart segített Lappinak az aszfaltos pályákon

A finn raliversenyzőknél megszokhattuk, hogy elsősorban a havas-jeges, nagy sebességű pályákon érzik otthon magukat és az aszfaltos utak állnak tőlük legtávolabb – ahol precízen, pontosan kell vezetni, ahol a csúszós pályákon megszokott ballábas fékezés elmelegíti a fékeket, ott kevésbé szoktak meggyőzőek lenni. Esapekka Lappi azonban a Korzika Ralin is letette a névjegyét, méghozzá saját bevallása szerint azért, mert fiatal korában gokartbajnok volt.

“Szerintem a gokartos hátterem segített az ideális ív kiválasztásában a szélesebb részeken, mint például az első szakasz, vagy a power stage. Láttam az előttem haladók nyomait az úton és néha nem ugyanazok voltak, mint amiket én választottam, szerintem itt jelentkezett a különbség” – nyilatkozta Lappi a WRC.comnak.

“Aszfalton egyszerűen tudni, ha megvan a jó tempó, remekül érezni a tapadást és ha a gumik határán autózunk végig, akkor az egyértelműen egy jó szakasz lesz” – tette még hozzá a finn, aki négygyorsaságit is megnyert a korzikai 12-ből, közte a plusz pontokat eredményező power stage-dzsel.

fotó: TOYOTA GAZOO Racing

Related posts