A Svéd Rali esete után ismét felerősödtek azok a hangok, melyek szerint változtatni kell és megoldást kell találni a pályatakarításra.
Svédországban óriási gondot okozott és gyakorlatilag esélytelenné tett több pilótát is a rajtsorrend, hiszen Sebastien Ogier alig tudott bejönni a tizedik helyen, de Ott Tanak és Jari-Matti Latvala sem tudta megközelíteni az élmezőny tempóját – méghozzá azért, mert elöl rajtolva ők takarították le az útról a friss havat. Ezt a későbbi napokon súlyosbította az is, hogy a Historic mezőnye átment a pályán a vb-mezőny előtt és a húsz centiméterrel keskenyebb gumik nem tudtak érdemi nyomot vágni, sőt, még rontottak a helyzeten – Ogier szerint még egyenesben is kis híján leesett az útról, mert az ő kereke nem fért el ebben a nyomban.
Az első napi rajtsorrendre mindenképpen valami megoldást kell találni, Malcolm Wilson, az M-Sport csapatfőnöke felvetette a korábban, 2013-ban már használt kvalifikációs rendszert – itt egy kvalifikációs szakaszt futnak a versenyzők és az időeredmények sorrendjében választhatnak rajtpozíciót. “A világbajnok a tizedik helyet szerezte meg a körülmények miatt. Én mindig kedveltem a kvalifikációs rendszert, szerintem újra beszélni kellene róla” – nyilatkozta Wilson.
2016 végén volt már hasonló a helyzet a sorozatban, akkor a listavezető még az első két nap során indult az élről, amely miatt Sebastien Ogier kis híján visszavonult – a pilóták most is zúgolódnak, Tanak elküldte a szervezőket melegebb éghajlatra, valamit lépni kell…
fotó: M-Sport