Úgy vágott neki 2022-nek Ollé Sándor „Sasa” és Ollé Rebeka, hogy egy vadonatúj Hyundaiba ülnek majd bele: ez a projekt viszont rajtuk kívül álló okok miatt meghiúsult, így elő kellett húzni a B tervet.
Hosszú évek óta versenyezett R5-ös Skodával Ollé Sándor, az idei évre mindenképpen szeretett volna egy frissebb technikába ülni, de a világválság átírta a forgatókönyvet.
„Az a nevünk, hogy Hyundai Rally Hungary, a tervünk pedig az volt, hogy egy vadonatúj Hyundai i20 Rally2-t vásárolunk, és azzal felzárkózunk az élmezőnyhöz – meg is rendeltük, ki is tudtuk fizetni, az eddigi Skodánkat eladtuk, így hátradőlve vártuk, hogy megérkezzen az autó. Az év elején azonban jött a feketeleves, a minden téren előtérbe kerülő válság ugyanis azt eredményezte, hogy a Hyundai nem tudta legyártani az autót – azt ígérték, hogy valamikor a szezon közben talán meg tudják oldani, de mi az együttműködő partnereinkkel egyeztetve úgy döntöttünk, hogy addig is versenyeznünk kell. Megvettünk egy ugyanolyan régebbi Skodát, csak ez még régebbi volt, mint amit eladtunk: egy eredeti, 2015-ös fejlesztésű autóval álltunk rajthoz” – mesélte Ollé Sándor a Formula.hu-nak.
„Én sem lettem fiatalabb, valamint bátrabb sem, a technikai hátrányunk adott volt, így elkezdtük megrendelgetni az autóhoz a fejlesztéseket, futóműalkatrészeket, hajtáslánc-elemeket, kábelköteget, szenzorokat, és végül a motort is. Ez az utolsó futamra érkezett meg, így elmondhatjuk, hogy kész van az autó, jelenleg már 2018-as Skodának számít, most kezdhetjük el magunkra állítani. Közben a Hyundaijal felbontottuk a szerződést, mert az év végére sem érkezett meg az i20, így inkább elengedtük ezt a projektet. Ezzel a 2018-as Skodával akkor tudunk előrébb lépni, ha nagyon sokat tréningezünk vele, akkor elérhető a középmezőny, feljebb pedig csak akkor vezet az út, ha egy újabb autóba tudunk beleülni” – magyarázta a pilóta.
A páros az említett okok miatt leginkább részeredményeket szállított 2022-ben, a Veszprém Ralin autózott második időt is, a minimálisan kitűzött célokat pedig így is sikerült elérni. „A top tízben mindenképpen szerettünk volna ott lenni, ezt azért teljesítettük, de tény, hogy sok bosszúság ért minket a szezon során, az idősebb autónál kisebb-nagyobb problémák mindig előjöttek. A Veszprém Ralit a beesésünk ellenére nagyon élveztük, illetve talán a Boldogkő Ralit tudom még kiemelni, az is nagyon jó volt számunkra. Nagyon örülök, hogy egyáltalán mehetünk és ezekben a nehéz időkben kitartanak mellettünk a partnereink, annak is örülök, hogy a lányommal, Rebekával versenyezhetek, mert ilyenkor azért ez egy családi hétvége, és a csapatunk is egy jó baráti társaság, nagyon jó a hangulat, szeretem ezeket az eseményeket. Jelen állás szerint nem gondolom, hogy a mostaninál magasabb célokat tűzünk ki magunk elé 2023-ra, most beneveztünk egy horvát murvabajnokságba, ami télen zajlik majd, illetve indulunk a Mikulás Ralin, úgyhogy nekünk szinte azonnal indul egy új szezon” – mesélte ’Sasa’.