A hamarosan sorra kerülő Monte-Carlo Ralin fogják először élesben használni a Pirelli abroncsait a WRC-csapatok, hiszen a Michelint hosszú idő után leváltja a kizárólagos gumiszállítói posztról az olasz gyártó. A Montére szöges, szög nélküli téli, lágy aszfalt és szuperlágy aszfalt gumikat visz magával a Pirelli, ezekről pedig már előzetesen rengeteg adatot megosztott a csapatokkal – akik viszont a gyakorlatban még nem nagyon tudták ezeket kipróbálni.
A Toyotánál például arra panaszkodnak, hogy hiába teszteltek már kétszer is a francia hegyekben, mindkétszer túl sok volt a hó, az aszfalt gumikat gyakorlatilag fel sem tudták rakni, pedig úgy akartak helyszínt és időpontot választani, hogy ez sikerüljön, ám az időjárás megviccelte őket. A Hyundai részéről Ott Tanak is arra panaszkodott, hogy nem sikerült érdemi távot megtenni aszfalton, így a gumik működésével kapcsolatban egyelőre eléggé “vakon” van mindenki.
A Toyotánál emiatt arra számítanak, hogy még nagyobb káosz lesz majd a Montén, mert ilyenkor általában azt szokták próbálgatni, hogy az ismert gumik és beállítások hogyan viselkednek jégen, hóban, vízen és hogy milyen kompromisszumokat kell kötni a változékony körülmények között – most viszont fogalmuk sincs, hogy a gumik pontosan hogyan reagálnak…