Harmadik szezonját élte meg 2020-ban a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozat. Az idei évben, a nehéz, bizonytalan helyzet ellenére is szép számban jelentkeztek indulók a sorozatba. Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője beszélt arról, hogy mi változik jövőre. Talán előzetesen elmondhatjuk: a versenyautón kívül semmi! Az idén debütált, részben a TRT műhelyében készült Peugeot 208 Rally4 autók nem csak egymás között vívhatnak hatalmas csatákat jövőre, hanem a 2WD kategóriában is esélyesként szerepelhet az, aki ilyen autó mellett dönt.
Komoly, az utolsó futamig tartó küzdelemben dőlt el a Peugeot Kupa sorsa az idei évadban. A kupában szezonzáró Nyíregyháza Rally-n szerezte meg a győzelmet a sorozatban újoncnak számító Német Gábor, Adorján Szabolcs páros. A bajnok úgy nyilatkozott a szezon után, hogy folytatnák a kupában az indulást és szeretnének az új Peugeot-val versenyezni.
Úgy tűnik, erre lesz esélye, hiszen Tagai Tamás a napokban kapta meg a lehetőséget arra, hogy elsőbbséget kapjanak a magyar megrendelők.
„Prioritást fog élvezni a magyar kupa, ahogy a korábbi években a francia és a spanyol is elsőbbséget élvezett, ami azt jelenti, ha időben megrendeli valaki az új versenyautóját, akkor az el fog tudni készülni a szezon elejére. Természetesen minél hamarabb el kell ezt dönteni, hiszen januárban már ennek a gyártási folyamatnak el kell kezdődnie.” – mondta a Tagai Racing Technology vezetője.
A TRT-nél és egy portugál cégnél készülő, Peugeot 208 Rally4-es, turbós, minden porcikájában versenyautónak épülő szépségek méltó utódai lehetnek a Peugeot 208 R2-es autóknak. „Szerettük a szívómotoros versenyautókat, hiszen 8 éven keresztül szolgálták ki a versenyzőket és a kupában indulók szerint is ízig-vérig versenyautók a mai napig is. Egy nagyon szép pályát futottak be, reméljük, hogy az új autóra is hasonló karrier vár.”
A Peugeot Kupa a korábbi évekhez hasonlóan kerül megrendezésre a 2021-es szezonban is. Ifjabb Tóth János és a PIRELLI szakembere minden futamon jégkémként működve a lehető legjobb gumiválasztásban segíti a résztvevőket. Technikai kérdésekben a TRT egy külön mérnököt biztosít, aki valamint az alkatrészek beszerzésében is segítségére van egész évben a csapatoknak. A szervizparkban egy helyen szervizelnek jövőre is a Kupások. „Ugyanúgy fog kinézni a szervizpark, ahol szemmel láthatóan egy nagy és látványos szegmenset adnak ki az egységes sátraink, melyekben természetesen biztosítva van mindenki számára a saját támogatóinak a megjelenése is. Továbbra is pénzdíjas minden, a kupasorozatban értékelt futam. Az első három hasonló mértékű díjazásban részesül és természetesen a 2WD kupában elért dobogós helyért is jár a korábbi szintű pénzdíjazás. Év végén a kupa bajnoka megkapja a lehetőséget, hogy egy külföldi ERC futamon indulhasson.” – zárta a mondanivalóját Tagai Tamás.
Az érdeklődök több vonalon is felvehetik a kapcsolatot a szervezőkkel. Az MNASZ részéről a szakágvezető, Berényi Ákos, a Peugeot Hungária felől Müller Péter, aki a kupa szervezésével és a nevezések befogadásával foglalkozik, technikai és autót érintő kérdésekben pedig Tagai Tamásnak lehet kérdéseket feltenni.
forrás: Rally Szakági Bizottság Facebook