Miért választotta az ERC-t a magyar bajnokság helyett, miért Németh Gergely és a tavalyi Skoda lett a befutó, mit vár magától, mik a célok, mit okozhat a hosszú kihagyás? Ezekről beszélt Vincze Ferenc a regnáló bajnok külföldi Európa-bajnoki debütálása előtt.
BővebbenKategória: Nemzetközi
14. Delfi Rally Estonia 2024 – Az észtországi küldetés – HRT Racing
Alig telt el három hét a legutóbbi Skandináv Rally óta, máris újra észak felé vehette az irányt csapatunk. Az úti cél Észtország volt, ahol legutóbb ERC futamot 2016-ban rendeztek, igaz az utóbbi években a WRC naptárban volt bérelt helye a versenynek, most újra az EB mezőnyét várhatta a verseny központja Tartu városa. A kitűzött cél Herczig Patrikék és Bertalan Mártonék számára összesen 187 kilométernyi elképesztően gyors murvás gyorsasági szakasz teljesítése volt. A verseny hetében szerdán, szerencsére sikerült összehoznunk már kint Észtországban egy tesztet. Ezek után csütörtökön a feladat a versenyzőink…
BővebbenA római ERC-futamon tér vissza a magyar bajnok Vincze Ferenc
A tavalyi autóval és régi-új navigátorral vág neki az Eb-projektnek a kétszeres magyar bajnok: a Róma Ralin áll rajthoz Vincze Ferenc. 2023-ban ellentmondást nem tűrően lett másodszor is magyar bajnok Vincze Ferenc, a pontot az i-re pedig a nyíregyházi Rally Hungaryn tette fel, amikor legjobb magyarként felállhatott a dobogóra és egy abszolút második helyet szerzett. 2024-ben viszont eddig még nem láthattuk versenyezni – ez fog megváltozni július utolsó hétvégéjén. „Nagy örömmel jelenthetem be, hogy ott leszünk a római ERC-futamon! Az itinert Németh Gergely fogja diktálni, akivel 2022-ben nagyon eredményesen tudtunk…
BővebbenHypercarral mehet a WEC-be és Le Mans-ba a Hyundai, a WRC-projekt kérdéses
Újabb gyártó kötelezheti el magát a sportautózás csúcskategóriája mellett: a hírek szerint az Oreca és a Chip Ganassi közreműködésével beszállhat a Hyundai. Csatlakozhat a WEC hypercar-kategóriájához és a Le Mans-i 24 óráshoz a Hyundai – számolt be saját forrásai alapján a Motorsport. A portál szerint a Hyundai már nekiállt fejleszteni egy LMDh-autót, amivel az amerikai IMSA bajnokságban is rajthoz állhat. A források szerint 2026-tól érkezhet meg a mezőnybe a dél-koreai gyártó, ami azt sugallja, hogy egy ideje már dolgoznak a projekten – az Oreca szállítja majd a karosszériát, ahogy az…
BővebbenWRC: A beugró Rovanpera nyerte a Lengyel Ralit
Ott Tanak egy szarvassal találkozott, Martins Sesks remekül debütált a csúcskategóriában, a bajnokságot viszont továbbra is magabiztosan vezeti Thierry Neuville. Az érdekes történetek versenye lett a WRC Lengyel Ralija. Először kedden, a pályabejárás során egy civil autóval ütközött Sebastien Ogier, aki megsérült a balesetben, így végül nem tudott rajthoz állni a futamon, a Toyota pedig behívta az otthon éppen a jetskijében gyertyát cserélő Kalle Rovanperát. A világbajnok a szinte kihagyott (keddtől kellett videóznia és pályát járnia, stb.) felkészülés ellenére hamar felvette a ritmust és kedvező rajtpozícióját is kihasználva parádés teljesítményt…
BővebbenWRC: Ogier győzött, Tanak és Neuville nyert Portugáliában
Elfyn Evans és Kalle Rovanpera a hétvége vesztese, a futamot Sebastien Ogier nyerte meg, de Ott Tanak és Thierry Neuville is elégedett lehet. Sebastien Ogier idei második futamgyőzelmét hozta a Portugál Rali: az első európai murvás versenyen már hatodszor tudott nyerni a francia klasszis, aki ezúttal a szezonbeli legjobb teljesítményét nyújtó Ott Tanakkal csatázott az első helyért. Ezt a meccset szombaton egy defekt és egy futóműprobléma döntötte el, Tanak ezzel veszített 15-20 másodpercet, és bár az incidens előtt két tizeddel még ő vezette a futamot, de az itt összeszedett hátrányát…
BővebbenMennyire durva az ERC-mezőny?
A hétvégi Kanári-szigeteki ERC-futam elemzése Csomós Miklósék balesetével, Mathieu Franceschi remeklésével és vezetéstechnikai érdekességekkel. Szakértő: Vincze Ferenc.
BővebbenNeuville a mérce a WRC-ben? – Formula Shakedown
Mennyire jó Neuville, mit csinált Ogier és Evans, miért lassabb Tanak és Mikkelsen, mekkorát fejlődött a Toyota Rally2? A heti Shakedown témái Vincze Ferenccel. A Horvát Rali tapasztalatait beszéltük át Vincze Ferenccel: kitértünk Thierry Neuville, Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Ott Tanak, Adrien Fourmaux és Andreas Mikkelsen teljesítményére, az autók közötti különbségekre, a WRC2 helyzetére, valamint Martins Sesks nagy lehetőségére is. Tartsatok velünk 19:00-kor, vagy nézzétek vissza a műsort a YouTube-csatornánkon, amelyre iratkozzatok is fel, ha nem szeretnétek lemaradni hasonló tartalmainkról!
BővebbenTanak: Nézem az F1-et, jó sztorik vannak…
A Hyundai WRC-sztárja szerint az F1 nagyon drága sport, az emberek pedig szeretik követni az igazán drága dolgokat. Finoman fogalmazva sincs túl magasan a Rali-vb promóciós megítélése több okból sem, miközben az F1 például szárnyal – erről kérdezte a DirtFish Ott Tanakot, a Hyundai klasszis WRC-pilótáját, 2019 világbajnokát. Az észt versenyző szerint a pályaversenyzést nyilván egyszerűbb reklámozni és eladni, rövid ideig kell egyetlen helyre terelni a nézőket, ami jóval könnyebb feladat, mint három-négy napon keresztül egy több száz négyzetkilométeres területen megcsinálni ugyanezt. Ezzel együtt ő maga is követi a száguldó…
BővebbenWRC: Ogier nyert, Katsutáé a vasárnap
Horvátországban folytatódott a rali-világbajnokság idei szezonja, ahol Sebastien Ogier győzött Elfyn Evans és Thierry Neuville előtt, de Ott Tanak majdnem több pontot szerzett a győztesnél is. Az idei rali-világbajnokság negyedik fordulójában, a Horvát Ralin is megmutatkozott a nagy viharokat kavaró új pontrendszer visszássága, hiszen a dobogóra sem álló Ott Tanak csak egyetlen ponttal szerzett kevesebbet a futamgyőztes sokszoros világbajnoknál, Sebastien Ogier-nél. Ogier a verseny elejétől fogva óriási harcot vívott toyotás márkatársával, Elfyn Evansszel, valamint a Hyundai bajnoki éllovasával, Thierry Neuville-lel. A küzdőfeleket sokszor csak tizedek választották el egymástól, sőt a…
Bővebben